Nya Dell XPS m1330, för er som vill ha ultraportablet med bra prestanda!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0lla
aja, leveransdatumet blev pushad till den 2008-02-25. GG dell.

Får se om det blir som för mig, att de börjar bygga datorn samma dag som jag får det nya leveransdatumet =D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Nu har jag ringt å babblat med Dellarna där, jävla trevligt folk

Imorrn ska ALLA datorer röra sig lovade dom MIG iallafall! 1530, 1330 osv! Det var skärm och 160 7200 Rpm diskarna som var slut men imorrn rör de sig!

jag hoppas av hela mitt hjärta !

när jag snackade med dom försökte dom att låta bli att svara på frågan hela tiden.. skitjobbigt...

Min fråga:

Kan man förvänta sig sin dator innan utsatt datum eller
kan det bli förseningar? Jag har nämligen hört rykten om att det kommer att bli förseningar pga komponenter som inte finns, stämmer det?

Supportens svar (Jag skicka 2 brev till dell och fick 2 identiska svar från olika suportrar )

svar 1, från henrik.......
Hej Love,

Oftast brukar vår dator komma ca 7 dagar innan men dom sätter ut +7 dagar för att göra det lättare
för oss att kunna hålla tiden som vi sagt till dig.

svar 2, från sara........
Hej Love,

Oftast brukar vår dator komma ca 7 dagar innan men dom sätter ut +7 dagar för att göra det lättare
för oss att kunna hålla tiden som vi sagt till dig.

Jag kan ju säga att det är ganska konstigt om dom här breven är nån sorts standard på dell, eftersom dom känns ganska oproffsiga och inte så grammatiskt korrekta som standareliserade brev brukar vara.......

Permalänk
Medlem

Jag beställde igår en:

Svart XPSTMM1330 (N02X3308)
Intel® Core 2 Duo-processor T7500
LED-skärmen
Vista Home Premium
4 096 MB minne
128 MB nVidia® GeForce® 8 400M GS
320 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
Basgarantin 1 år
6-cells litiumjonbatteri

Pris 12 750, leveransdatum 21 feb.

Nu hittar jag några timmar senare en fungerande kod som ger ytterligare 5 procents rabatt.

Måste jag boka av beställningen och göra en ny bokning för att nyttja rabatten?

Permalänk
Medlem

Var hittade du koden? Kan jag få tag i en likadan? Dells nya datorer är väldigt lockande må jag säga. Skriv gärna mer om hur datorerna faktiskt fungerade efter att ni köpte dem!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vanguard
Jag beställde igår en:

Svart XPSTMM1330 (N02X3308)
Intel® Core 2 Duo-processor T7500
LED-skärmen
Vista Home Premium
4 096 MB minne
128 MB nVidia® GeForce® 8 400M GS
320 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
Basgarantin 1 år
6-cells litiumjonbatteri

Pris 12 750, leveransdatum 21 feb.

Nu hittar jag några timmar senare en fungerande kod som ger ytterligare 5 procents rabatt.

Måste jag boka av beställningen och göra en ny bokning för att nyttja rabatten?

Ja det måste du, jag gjorde samma sak, men det går snabbt!
Ring in och säg precis som det är, att du fått en rabbattkod från csn eller nått och att du vill avbeställa till fördel för en ny beställning .....
Om du sen gör din nya beställning samma dag eller dagen efter så avreserveras helt enkelt den summan som rabbatten gick på, medans det andra reservationen ligger kvar! På så sätt slipper du vänta tills dom avreserverar pengarna , vilket för mig tog 4 dagar (eftersom jag missade den detaljen)!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av immortalsuccess
Ja det måste du, jag gjorde samma sak, men det går snabbt!
Ring in och säg precis som det är, att du fått en rabbattkod från csn eller nått och att du vill avbeställa till fördel för en ny beställning .....
Om du sen gör din nya beställning samma dag eller dagen efter så avreserveras helt enkelt den summan som rabbatten gick på, medans det andra reservationen ligger kvar! På så sätt slipper du vänta tills dom avreserverar pengarna , vilket för mig tog 4 dagar (eftersom jag missade den detaljen)!!!

Måste man bevisa att man är student typ?

Koden hittade jag på http://www.rabattkod.se under fliken kodtips från igår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vanguard
Måste man bevisa att man är student typ?

Koden hittade jag på http://www.rabattkod.se under fliken kodtips från igår.

Nej, jag har iaf. inte behövt göra det.

Permalänk
Medlem

mmm 13:00 nu fortfarande har inget hänt hos mig iaf!

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeppan
mmm 13:00 nu fortfarande har inget hänt hos mig iaf!

Inte för mig heller. Jag tror inte att det kommer hända något idag heller. Snart skiter ja i det. Blit intressant nu när dells datorer ska börja säljas på pc-city och nån mer butik. Stackars all personal som kommer få ta all skit av kunder som inte får sina datorer.

Permalänk
Medlem

Schenker ringde mig precis och jag får min dator i morgon! Gick till fas fem i lördags som jag skrivit tidigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clnr
Schenker ringde mig precis och jag får min dator i morgon! Gick till fas fem i lördags som jag skrivit tidigare.

Vad hade du för skärm hårddisk osv? nNär beställde du den?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clnr
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=806...

Beställdes 23/1.

man skulle valt 250gb istöllet för 160 då hade jag kanske också haft min.
Att inte dell kan ge lite sådan information så man slipper vänta så länge.

Permalänk
Avstängd

Nu har då min XPS kommit in i fas 3 som utlovat, gött

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag blir bara argare och argare på dell nu... Vilket datum beställde du??
Jag ringde dom precis nyss hon på kundtjänsten gick igenom min beställning. Både batteri och grafikkort saknades sa hon. Verkar skumt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakobce
Jag blir bara argare och argare på dell nu... Vilket datum beställde du??
Jag ringde dom precis nyss hon på kundtjänsten gick igenom min beställning. Både batteri och grafikkort saknades sa hon. Verkar skumt.

Han nämnde att grafikkort fattas om man beställt efter den 1 Feb! Han skrev t.o.m till tillverkningen och fick svar att som ifrån datum 15-20 går iväg idag/imorrn

Dom som beställt 21-31 går iväg i slutet av veckan!

Dom andra visste han inte!

Jag beställde den 20nde, som var lite tur

Permalänk
Medlem
Citat:

Han nämnde att grafikkort fattas om man beställt efter den 1 Feb! Han skrev t.o.m till tillverkningen och fick svar att som ifrån datum 15-20 går iväg idag/imorrn

Okej. Men det lät ju lite positivt. Beställde den 22. Bättre och ringa till dej än den där kundtjänsten som verkar ha noll koll. Det är väl bara att hoppas på det bästa nu då.

Permalänk

Fick samtal från schenker nu, dom kommer med mitt paket imorgon. Äntligen...

Beställde 23/1

röd
dyra skärmen
160gb 7200rpm
2.0ghz
2gb ram
8400gs

Visa signatur

i5 750@4GHz NH-U12P SE2 | 8GB DDR3 1600MHz CL7 | P7P55D Pro | SSD X25-M G2 80GB | HDD 2*1TB | Radeon 5870 @ 875MHz ' 1275MHz | Corsair 750W | Xonar Essence STX | 120Hz TFT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av megamangr

Beställde 23/1

röd
dyra skärmen
160gb 7200rpm
2.0ghz
2gb ram
8400gs

Men jag då!! Nu blir det snart ett andra samtal till dell idag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Du skall se att den går ner till fas 2 lika snabbt

Permalänk
Medlem

En fråga, ni som beställt typ den 22a och 23e, har ni fått "i förproduktion" samma datum som ni beställt? För min är beställd den 21 men i förproduktion den 24e, blev nått knas med betalningen.

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daniz
En fråga, ni som beställt typ den 22a och 23e, har ni fått "i förproduktion" samma datum som ni beställt? För min är beställd den 21 men i förproduktion den 24e, blev nått knas med betalningen.

Min kom i förproduktion direkt när jag beställde. Bara några minuter efter det att jag betalde den med kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm... jag beställde som sagt 16/1 och har inte fått nån info alls och står och stampar på den där jävla FAS2.
Hur fan gör de ordrarna? Finns ju de som beställt efter mig som fått besked om att deras nu kommer...

Min order bestod av:

Svart
2,0ghz
Led skärmen
Geforce 8400GS
2gb minne
160gb 5400rpm
Intel® nästa generations Wireless-N-minikort - Europa
6 cells batteri

Ser det som becksvart att min skulle skeppas nu idag eller imorgon.

DELL, ALDRIG MER..... Mitt första köp där som sagt och inte fått någon info alls som er andra. Jag vet inte, men jag tycker det är riktigt jävla dåligt...

Fan, jag tänkte precis lyfta min lur nu när jag ändå är på så skönt humör, så kanske man kunde få ur sig lite åsikter och se vart skiten håller hus... men, jag lär inte få några fler svar än er andra.
Tycker fortfarande det är jävligt konstigt att jag som beställt den 16, inte kommer ur FAS2 lr får ihop den innan flera andra som beställt samma setup efteråt, ibland över en vecka...

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av megamangr

Beställde 23/1

röd
dyra skärmen
160gb 7200rpm
2.0ghz
2gb ram
8400gs

Jag beställde exakt den konfigen fast svart skärm!
på samma datum!!! Jag har inte kommit ur fas 2 än......

har ni sett videona på youtube?
dom spelar ju crysis på HDMI utan lagg, på xps m1330 med 2.0 ghz ram och 2gb minne,,,.... över förväntan.. ( även fall som spelar på lägre inställningar, menmen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av immortalsuccess
Jag beställde exakt den konfigen fast svart skärm!
på samma datum!!! Jag har inte kommit ur fas 2 än......

beställde oxå det! Och en dag tidigare t.om!!! den 22a

röd
dyra skärmen
160gb 7200rpm
2.2ghz
2gb ram
8400gs

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeppan
beställde oxå det! Och en dag tidigare t.om!!! den 22a

röd
dyra skärmen
160gb 7200rpm
2.2ghz
2gb ram
8400gs

Ja med fast svart!
dyra skärmen
160gb 7200rpm
2.2ghz
2gb ram
8400gs
vanliga batteriet (kundtjänst sa till mig att det fattades idag)

Permalänk
Medlem

Kan dra min historik:
23/1: Beställde och betalade med kreditkort.
23/1: Hamnade i fas 2 med lev datum 6/2
Låg kvar i fas 2 med samma lev. datum till 1/2 då jag fick mail från Dell som sa att min leverans var försenad och fick nytt lev datum till 21/2.
2/2: Jag har hoppat till fas 5. Kan inte söka på Schenker (får bara felmeddelanden).
5/2: Schenker ringer och säger att jag ska få min dator 6/2.

Min spec igen: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=806...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
Du skall se att den går ner till fas 2 lika snabbt

Den var där å pendlade i Söndags! Nu är den i fas 4

Evil_Toy: Får jag bara fråga vars du ringer?

För killen säger till mig att dom på försäljaravdelningen kan inte någonting och har ingen koll alls! Det fanns finns ett nr man kan ringa så man kommer typ till nån "förchef" som håller till i fabriken, ska luska fram nr åt dig!

Återkommer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Den var där å pendlade i Söndags! Nu är den i fas 4

Evil_Toy: Får jag bara fråga vars du ringer?

För killen säger till mig att dom på försäljaravdelningen kan inte någonting och har ingen koll alls! Det fanns finns ett nr man kan ringa så man kommer typ till nån "förchef" som håller till i fabriken, ska luska fram nr åt dig!

Återkommer!

Tackar ödmjukast... jävligt hyggligt.

Jag tänkte ringa det nummer som står på hemsidan. Kundservicefrågor , 08 nummer....

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

hehe läste precis att dell ska börja slänga in penrys i sina datorer nästa vecka.
fas 3 btw woo

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb