Permalänk
Medlem

Nokia E61 med tre

Hej alla trevliga sweclockers läsare!
Jag har nu några dagar funderat på att införskaffa en E61(eller E61i). Jag har tänkt att köpa den med något typ av abonemang och funderar på vilken som kan vara bäst för mig.

Tidigare har jag haft en 3 Nokia 6280, inneburit mycket problem för mig och inte minst att jag princip aldrig haft någon bra täckning med 3 i med att jag bor på landet.

O andra sidan när man kollar på E61 eller E61i. Har jag bara hittat en vättig och bra abonemangsform och det är just på 3.

http://www.tre.se/templates/MobilePage.aspx?id=27133&color=No...
En sådan med 59 kr i förhödmånadsavgift och 99 kr i månaden som man samt får ringa för i 24 månader(168 kr i månaden, ringa för 99kr). Räknar man på det så blire cirka 3790 kr och skulle man köpa den kontant på tres hemsida går den på 3200 kr alltså ingen förlust skulle jag säga?. För att man får ringa för ungefär 2400kr.

Men då är det å andra sidan en E61 och inte E61i. Kollar jag däremot på E61i på telias hemsida kommer jag inte i närheten av sånt här bra erbjudande. Där kommer man inte under 250 kr i månaden med en lössumma på 1000kr. Thephonehouse kan man itne få någon abonemangs uppgift på den utan bara att E61i kostar 4400 kr med kontantkort. Kollar man den på tele 2 /Comviq så ges det 149 kr med kompis och 500 kr när man köper den 18 månader.

I tele 2 kompis får man inte ringa för något av pengarna och då kan jag tänka mig att det sticker iväg rätt rejält för tanken är ju att jag ska använda telefonen med dess funktioner.

Någon som har tips på bra ställen där man kan forma liknande abonemang som tre har fast inte just de med dem. Eller hur man annars kan göra. Hur dåliga är tre egentligen? och stämmer det att man kan byta till bara gsm istället för 3g om man nu inte har den täckningen. Det har jag aldrig fattat hur man ska göra på 6280. Finns det risk att tres mobiler bara är skit. Har fått en uppfattning om det. HUr skiljer det sig från att köpa från en tre återförsäljare som thephonehouse för att slippa ta allt genom tre.. Blire mycket dyrare?

Och sen om det är värt att lägga 1200 kr för en E61i eller inte.

Tack på förhand /Rasmus

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid leka runt lite på www.katshing.se och se vad telefonerna kostar med olika abonnemangsformer.
Har själv haft väldigt svårt med valen av mobil, mina krav är tangentbord och wlan... så då har jag kikat på Nokia e61i och HTC s730.
Sen tänkte jag bara förlänga mitt telia abonnemang och skifta över till Telia Mobil till vänner.

Listar här nedan vad e61i har som inte e61 har:

* 2 Megapixel kamera
* D-pad istället för joystick
* extra knappar för div. funktioner
* Snabbare processor
* MicroSD istället för MiniSD

Permalänk

Jag har en e61, och jag är hur nöjd som helst! Det enda som i mina ögon är bättre med e61i är den snabbare processorn.
Jag tar sällan kort, och jag tycker det är kameran som gör en mobiltelefon omodern (2 Mpixlar är standard idag, men om två år så är 2 Mpixlar gammalt, men har du däremot aldrig haft någon kamera på mobilen är det inget som är direkt omodernt).
D-pad är ju en smaksak, men jag tycker joysticken funkar väldigt bra, inte sliten efter snart ett år.

/MVH

Permalänk
Medlem

Jag har haft E61:an i snart två år. Den bästa mobilen jag har ägt utan tvekan. Jag tycker dock inte du skall teckna abonnemang för att köpa telefonen idag. Den börjar bli gammal och Nokia släpper i nästa månad en uppföljare som heter E71. Den är mindre och har gps samt 3.2 mpix kamera. Annars så är den exakt likadan med fullt qwerty keyboard.

Kollar du på blocket så hittar du säkert en e61i för runt 2000kr. Jag funderade på att uppgradera till en e61i, men jag avvaktar till e71 kommer.

PS. om en månad eller så, kan du få köpa min E61:a för en femhundring. Den är använd men fortfarande fräsch och bra!