Senast redigerat
Visa signatur
|| Gigabyte GA-P35 DS4 || Intel Core2Duo E8400 @ 4.05 Ghz || 4GB PC8500 Crucial Ballistix || Inno3D 8800 G92GTS 512 MB || 14649 3DMarks
Ja, hej!
Jag har köpt en helt ny dator som jag tänkte bygga ihop själv. Har byggt datorer för ca 6 år sedan så jag är inte totalt nybörjare, men saker ser lite annorlunda ut idag (eller så är det minnet som sviktar).
Hur som helst så har jag skruvat fast allt och kopplat in det mesta, men det är en sladd jag verkligen inte förstår var den ska sitta nånstans.
Från mitt chassi (3R System R540Li) går det två stycken kablar från power-knappen. En orange-vit tvinnad som fästes i moderkortests (P35 DS4) F-panel och som startar lcd-skärmen på framsidan av chassit. Den andra sladden från power-knappen är en blå/vit tvinnad liten kabel som slutar i en 4-pin strömadapter av den här modellen (men med 2 pins tomma). http://www.komplett.se/img/p/200/319547.jpg
Det är denna kabel jag inte vet var den ska in nånstans. Den verkar inte heller finnas beskriven i chassits manual. Det enda jag kan tänka mig är att den ska kopplas in till nätaggregatet (be quiet! StraightPower, 500 Watt) och en av dess "fan-kablar" men jag har provat detta utan resultat. Ingenting slår i gång när jag kopplar datorn till vägguttaget.
Kan lägga till att jag flertalet gånger sett till så att alla andra strömkablar är ordentligt fastsatta osv.
Är för evigt tacksam om någon tar sig tid att hjälpa mig med detta.
Edit: Okej, jag börjar bli orolig att moderkortet är sönder nu. Har läst vidare lite på internet osv och den orange/vita kabeln från power-knappen är visst den som ska starta upp datorn :P..Allt verkar rätt ikopplat men moderkortet får ingen ström. Har även provat att "tjuvkoppla" nätaggregatet utan moderkort och det funkade fint. Surt att det är helg så ingen support är tillgänglig :/
|| Gigabyte GA-P35 DS4 || Intel Core2Duo E8400 @ 4.05 Ghz || 4GB PC8500 Crucial Ballistix || Inno3D 8800 G92GTS 512 MB || 14649 3DMarks
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.