Playstation 3 säljer bättre än Xbox 360

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SSB
Den är väl billigast?

PS3: 4500
Xbox: 3200-3300
Wii: 2500

Ja, jag har aldrig påstått att den INTE är billigare men jag har sagt att den inte är så mycket billigare, detta stämmer ju. eller ?

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Medlem

Snart dags att införskaffa min första konsoll då, en PS3 när den nya cellprocessorn börjar användas

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Älskar vår gamla chippade X-box framför våran 360.
Som multimedia maskin är den väldigt universal. Dock är väll grafiken inte bra med dagens mått, men funkar till det mesta i alla fall.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Är väl bra att alla vi datorgalningar kan ha lite koll på konsolmarknaden också?

jovars, lite officiella uttalande kanske balanserar trolleriet i forumdelen lite om inte annat.. (kanske, lite)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
med tanke på sidans huvudinriktning så borde konsollkramare bannlysas härifrån.

skämt åsido så säljer väl playstation 3 rejält mycket bättre än 360 här i europa?

ja den är ju redan ikapp i princip, det är bara på USA-marknaden som Xboxen har stort försrång idag. säkert delvis mycket en fråga om nationalism och den just nu svaga dollarn antagligen. och såklart har den generellt mer spel som appelllerar mer frekvent där också.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Okej, PS3 har sedan ett par månader börjat sälja bättre än X360 world-wide, men då ska man också komma ihåg att Sony tvingats sänka priset kraftigt redan under PS3:ans första år på marknaden, från $599 till $399, medan MS bara har sänkt X360 från $399 till $349 trots att den funnits ute i över 2 år.

Det finns alltså förmodligen mer potential att sänka priset på X360:n, vilket många tror kommer att ske strax innan Grand Theft Auto IV släpps i april.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Nej, Xbox 360 är billigast och har så varit så gott som hela tiden.

360: 2348
Wii: 2499
PS3: 3848

Frågan är väl snarare varför folk köper PS3. Dyr och jäkligt kasst spelutbud. Samma gäller iofs Wii också. Om det är en SPELkonsoll man vill ha så är ju 360 det självklara valet.

Kasst spelutbud? Finns massor av spel ute till ps3an just nu och det är väl en personlig fråga om man dras till dem eller inte.

Ps3an bäst medelbetyg på spelen.
http://kotaku.com/355812/say-did-you-know-how-many-wii-games-...

Sen är de exklusiva spelen iallafall exklusiva..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Nu tror jag ju att folk som köper en PS3:a inte kollar så mycket på just "speldelen"... de vill helt enkelt ha en billig bluray-spelare och multimediamaskin till vardagsrummet.

Är man ute efter just SPEL så är ju XBOX 360 ett bättre val med tanke på större spelutbud och bättre onlinefunktionalitet.

Återigen så är spelen en smakfråga och man kan inte bara tro att man kan köpa en xbox så man tillgång till allt, visst finns det mycket men det täcker inte allt. Framför allt inte kvalitén (länken ovan)

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk

Nintendo Wii.
När majoriteten i just denna forumdel har fått in åldern för att dricka så kan jag rekommendera er att bjuda hem lite tjejer och killar och spela lite Wii som förfest. Det är riktigt skoj, speciellt efter ett par öl. Nu slipper man dra till bowlinghallen innan krogen

Perfekt är det när man är 2-4 killar och deras flickvänner är med.
Min flickvän som avskyr all "dataspel" gillar verkligen Nintendo Wii.
Så ja slog 2 flugor i en smäll. Jag kan spela och flickvännen är glad
Och nu har man samlat på sig en hög med spel. Sisådär 70 st.

Detta funkar ju inte med PS3 eller 360. Alltså lite mer socialt!

Och det är med glimten i ögat jag har skrivit i början

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

xbox 360 arcade kostar 2190 på Pccity.

xbox360 och Wii går att chippa. Det tror jag gör att många väljer dessa konsoller. Det är sjukt dyrt med spel

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Okej, PS3 har sedan ett par månader börjat sälja bättre än X360 world-wide, men då ska man också komma ihåg att Sony tvingats sänka priset kraftigt redan under PS3:ans första år på marknaden, från $599 till $399, medan MS bara har sänkt X360 från $399 till $349 trots att den funnits ute i över 2 år.

men alltså, du kan ju inte jämföra olika modeller bara för att få rätt..

PS3 (original) 6500 > 5300 = 81% av nypriset.

XB (orignal) 4000 > 3000 = 75% av nypriset.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

PS3 är bättre hårdvaru mässigt på alla sätt jämfört md Xbox 360. Men vad hjälper det när Xbox360 har alla spel medans PS3 knappt har några?

Skärpning!

För övrigt är det nog bara en tidsfråga tror jag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Köper hellre ett graffe för de pengarna. Vill ja köra på TV så kör jag väl med trådlös kontroll lr liknande.

Visa signatur

12700K | 32GB | 3070

Permalänk

Ahahahaa! ingen av oss "datornördar" köper tv spel, det är bra det.

Skulle jag köpa ett tv spel skulle det bli en/ett PS3 med alla sina fördelar och sin flexibilitet. PS3 är som sagt inte bara gjord för att ta hand om spel.

Permalänk
Medlem

Äger bara 1,st Wii med 4,st spel totalt och 2,st doser det räcker och blir över i dagsläget för mig mer spel när det blir rea eller går ner i pris. Men jag måste säga att jag saknar den vanliga kontrollern lite ;P blir PS3 för mig nästa gång

Och nej, jag har inte chippat den och tänker inte göra det heller.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Usch, VGChartz som källa? Snälla...

Permalänk
Medlem

Jag har testat Wii ett par gånger, det enda roliga är att se hur kontrollerna flyger iväg FAST man har handremmen åtdragen runt handleden!

Plexiglas blir att införskaffa till skärmen OM man skaffar Wii.

Själv tror jag att Wii kommer dö ut om ett tag, jag tror ändå att grafiken hos Xbox 360 och PS3 kommer att locka till folk. Så Xbox 360 och PS3 är de "framtidssäkra".

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Som tidigare skrivits så riktar inte sig Wiit till alla hardcore-gamerz utan det är mer en underhållningsmaskin för hela familjen, att jämföra med ett familjespel.

Köpte själv ett Wii för en del månader sedan och hade med det hem en helg, hela familjen satt klistrad framför Tvn och svingade fjärrkontroller. Mina föräldrar tyckte det var så kul så de köpte ett eget!

Mitt Wii har jag även släpat med på förfester, sammankomster mm, det är sjukt roligt att sitta och spela tillsammans!

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Jag ger det ett tag till innan jag plockar fram plånboken. Visst 360 har många spel men det är inte många av dem som lockar mig precis. PS3 får det bli när väll Gran Turismo, MGS4 och senaste Wipeout lanserats.

Tills dess håller jag mig till gamecube och PS2 samt mitt NES som kommer fram då och då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Usch, VGChartz som källa? Snälla...

Kunde inte sagt det bättre själv !!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Äger själv xbox360 och wii, och älskar dem båda. 360't är utmärkt när man bara vill sitta ner i soffan och skjuta folk i huvudet i sisådär 10 timmar medans Wii't är bra när man har lite folk hemma.

Hursom, det blir förmodligen ett PS3 också, iallafall när FFXIII släpps :S

Visa signatur

Speldator - X870E | 9800X3D | 64GB 6000 CL30 | 4090 | 2TB 980 Pro | Win 11 Pro
Server - 3700X | 32GB | 7x5TB RAID-Z2 | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Jag ger det ett tag till innan jag plockar fram plånboken. Visst 360 har många spel men det är inte många av dem som lockar mig precis. PS3 får det bli när väll Gran Turismo, MGS4 och senaste Wipeout lanserats.

Tills dess håller jag mig till gamecube och PS2 samt mitt NES som kommer fram då och då.

Du får ju bra kondition av allt blåsande på kasetterna iaf

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Så kan vi förvänta oss en nyhet "XBox 360 säljer bättre än PS3" nästa månad om den gör det?

Permalänk

En PS3 kan man köpa när den kostar 2499kr det är typ vad den är värd som den multimedia maskin den är. Man kan spela lite Blue-ray i den o kanske nått mer... Spela kommer man fotfarande göra på 360 som är mer anpassad för detta.

Känns som att PS3 är gjord för att Sony ska ta hem HD kriget som dom nu tydligen har gjort och inte som spelkonsoll.

Så ner med priset nu till 2499kr för denna blue ray spelare!

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk

ps3

Ja det verkar ju inte som du har så stor koll på ps3. Förutom att den har en väldigt bra blurayspelare så är den även en utmärkt spelmaskin med i särklass de skönanste handkontrollerna. Den är även snyggast och kan användas som en
prydnad om man vill. Grafiken kommer även den att bli bättre och bättre lju mer dom lyckas tämja denna monstermaskin.
Playstation 3 rules!

Permalänk

Re: ps3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir_Nilsson
Ja det verkar ju inte som du har så stor koll på ps3. Förutom att den har en väldigt bra blurayspelare så är den även en utmärkt spelmaskin med i särklass de skönanste handkontrollerna. Den är även snyggast och kan användas som en
prydnad om man vill. Grafiken kommer även den att bli bättre och bättre lju mer dom lyckas tämja denna monstermaskin.
Playstation 3 rules!

Spelmaskin är den verkligen inte, se bara på vilka spel som finns till den inget som man bara måste ha. GTA4 kommer till 360 med extra episoder..

Kanske kommer EA sports spel bli över 30fps detta året till PS3..
Handkontrollen six axis har jag haft sen 1998 på microsofts sidewinder så inget nytt där.

Grafikortet som sitter i är inget o skryta med så vänta dig inga under för grafiken precis. Spelar ingen roll att CPU är snabbare då.

Läste att MS kan ha en blue ray spelare redan inom 3 månader på marknade så lär inte bli nån PS3 för mig då iaf.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Nej, Xbox 360 är billigast och har så varit så gott som hela tiden.

360: 2348
Wii: 2499
PS3: 3848

Frågan är väl snarare varför folk köper PS3. Dyr och jäkligt kasst spelutbud. Samma gäller iofs Wii också. Om det är en SPELkonsoll man vill ha så är ju 360 det självklara valet.

Dyr är PS3:n och visst, spelutbudet är inte lika stort som Wii:ns och 360:ns men å andra sidan så har 360 funnits ungefär ett år längre än PS3 och eftersom PS3-spelen ska vara på blueray-skivor så är det många spelutvecklare som inte kan, vill eller orkar konvertera över eller göra sina spel till bluerayformat, vilket leder till att det släpps fler spel till 360:n och Wii:n
Själv har jag ingen Wii men när det gäller spel tycker jag att det e samma sak hela tiden, det verkar som om det aldrig kommer några nya spel till nintendokonsolerna, det verkar som om att spelutvecklarna bara tar sina gammla spel och gör dem nyare t.ex. Super Smash Bros: melee och det nya brawl, det e samma spel där man gör exakt samma saker bara att det kommer nya characters, vapen och banor etc. Det verkar alldrig komma något riktikgt nytt och fräscht till Nintendo-konsolerna.
Men däremot till PS3 så kommer det en massa nya spel så som Assassin's Creed(även till 360:n), Uncharted: Drakes Fortune, Warhawk och spel som Eye of Judgement, så om man väntar lika länge som 360:n har funnits med PS3:n så kommer förhoppningsvis spelutbudet att bli lika stort.

Även om jag är en ps3 ägare och sony fan så tycker jag denna film lockar en aning till att skaffa wii. http://youtube.com/watch?v=MFoyp71xw3w
xD

Permalänk
Medlem

Jag köper PS3 när metal gear solid 4 kommer, samt GTA 4. Det blir glada tider:)

Permalänk
Medlem

OT: Gahh folks, det heter inte Blue-ray, det heter Blu Ray. I know I'm pedantic, but can it be so hard to learn that it's called Blu Ray?... Gosh

Permalänk
Medlem

Re: Re: ps3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Spelmaskin är den verkligen inte, se bara på vilka spel som finns till den inget som man bara måste ha. GTA4 kommer till 360 med extra episoder..

Kanske kommer EA sports spel bli över 30fps detta året till PS3..
Handkontrollen six axis har jag haft sen 1998 på microsofts sidewinder så inget nytt där.

Grafikortet som sitter i är inget o skryta med så vänta dig inga under för grafiken precis. Spelar ingen roll att CPU är snabbare då.

Läste att MS kan ha en blue ray spelare redan inom 3 månader på marknade så lär inte bli nån PS3 för mig då iaf.

Det beror väl helt och hållet på vilka preferenser man själv har. Jag personligen är mest intresserad av Gundam, Ninja Gaiden och resident evil. Med andra ord så är det PS3, Wii och DS som gäller för min del.

xaler: Blu-ray ska det väl vara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Tacka vet jag gamla N64

Du är inte gammal du

Tacka vet jag gamla NES (Nintendo Enterteinment System) på 8 bitar

Permalänk
Inaktiv

Wii tävlar väl inte med PS3 och 360 egentligen, det är knappast en hardcoregamer maskin. Tycker den är lite överskattad också, det är ju inte så att spelen är fantastiska precis och kontrollen tröttnar man ganska lätt på.

För oss hardcoregamers är det PS3 eller 360 som gäller, och är man lite PCnörd samtidigt blir det PS3 för då kan man ju spela 360 spelen i alla fall. Medans Sonys titlar verkligen är exklusiva. Dessutom har PS3an många bra titlar!

För dom som inte har en hygglig PC tycker jag dock att 360n är ganska överlägsen nu. PS3an är dock billigare än 360 i förhållande till vad som sitter i konsollerna.