Tips på bra shooters

Permalänk
Medlem

Tips på bra shooters

Jag har nu beställt en ny dator och ser fram emot att spela lite nya schyssta spel. Det har jag inte gjort på flera år och det sista jag spelade var väl Tom Clancys Rainbow Six-serie med Rougespear och de där andra trevliga expansionerna.

Nu när jag har datorkraften vill jag ha tips på liknande nya shooterspel, hade tänkt köpa tre stycken och sedan spela för glatta livet. Antar att Crysis och gears of war ligger bra till och kanske call of duty...

datorn blir en e6850 med 2gb ram samt 8800gt 512mb och jag kommer att köra XP

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk

Jag tycker Gears of War sög. Orkade spela en halvtimma sen stängde jag av skiten. Ingen känsla alls. Må va bra med konsol mått mätta men på pc e det bara kasst.:)

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

crysis o cod4 är solklara köp. cod4 är grymt online o crysis är grymt kul online imo eller bara leka i sandbox >_> sen e world in conflict värt att köpas grymt kul ingen shooter dock men grymaste spelet svenskt gjort oxå!

Permalänk

Bioshock! CoD 4!

Permalänk
Medlem

Jag älskar Crysis och Bioshock! Men man måste ju bara skaffa The Orange box också, många bra spel i ett paket! ^^

Permalänk
Inaktiv

Gears of war, sjukt maffigt spel. Tar dock lite tid innan man kommer in i de. Men det är sjukt kul sen

Permalänk
Medlem

Jag tyckte gears of war var ganska tråkigt till en början men efter Ca 30-40min blev det roligare. I slutet var det riktigt kul och det är förmodligen en av de bättre tredje person shooters som jag har spelat, rekommenderas alltså.

Det har inte kommit så många bra fps på länge tycker jag med undantag av Bioshock och Call of Duty 4. Jag beta testade bara Crysis MP beta och tyckte det var skit tråkigt efter någon dag av spelande, jag vet dock inte hur singelplayern är

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Crysis , cod4, och sen varför inte farcry 1/2. Sen absolut hela HL2 serien

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Crysis , cod4, och sen varför inte farcry 1/2. Sen absolut hela HL2 serien

Far Cry 2 har inte ens kommit ut, så han får nog boka det först ;D Spelet kommer ut under sommaren detta år.

Kan för övrigt rekommendera Call of Duty 4, Crysis o Operation Flashpoint GOTY. Operation Flashpoint GOTY är gammalt som få, men jäklar sikken spelupplevelse det har alltså! Längtar som få efter Operation Flashpoint 2. Fattar kul o köra ner fienderna med Neon-motorn ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Hidden : Source, HL2 MP mod.

www.hidden-source.com

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Far Cry 2 har inte ens kommit ut, så han får nog boka det först ;D Spelet kommer ut under sommaren detta år.

Kan för övrigt rekommendera Call of Duty 4, Crysis o Operation Flashpoint GOTY. Operation Flashpoint GOTY är gammalt som få, men jäklar sikken spelupplevelse det har alltså! Längtar som få efter Operation Flashpoint 2. Fattar kul o köra ner fienderna med Neon-motorn ^^

hm jo det förstås.. funderar själv på å boka FC2

såg trailer på ett spel som verkar bra.. hm Dwar tror ja den hette:P
ska kolla on OP flashpoint

Permalänk
Medlem
Citat:

hm jo det förstås.. funderar själv på å boka FC2

Skulle också boka det om det inte var så innåthelvete jävla dyrt! *förbannad* Sry ^^ 389kr på GameShop. Plus frakt dårå.

Citat:

ska kolla on OP flashpoint

Gör det Kan kolla flera mil om det är bra väder dvs. Kanske onödig fakta som ni redan vet, men Operation Flashpoint's andeuppföljare är ArmA, dvs Armed Assault. Fast personligen gillar jag OFp mer ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Call of duty4 och orange box (hela hl2 serien, bästa som gjorts).

Visa signatur

Apevia X-Plorer + Apevia 450W | Asus M2N-E | AMD Athlon 64 x2 4200+ 2.21GHz | 2x1024 mb PC4300 667MHz | Sparkle 8800GT 512mb |

Permalänk
Medlem

Rainbow Six Vegas rekommenderas starkt, passar bra att köra det nu innan tvåan kommer.

I övrigt kan jag även rekommendera:
Ghost Recon Advance Warfighter 1&2, kul att köra coop uppdrag.
S.T.A.L.K.E.R, ge det lite tid så.
Prey, inte über bra men ändå allmänt kul spel.
The Chronicles of Riddick - Escape From Butcher Bay, lite gammalt men kan ändå vara värt att kolla in.

Och självklart dem som andra även sagt: Orangebox, Bioshock, Crysis och Cod4.

Permalänk

Orange box
Operation flashpoint har jag aldrig spelat men låter grymt kul

Permalänk

Och glöm inte TimeShift som är ett helt ok FPS. Sen som alla andra säger Crysis, COD 4, Orange Box, Bioshock.

Permalänk
Medlem

Ja, säger också The Orange Box, Rainbow Six Vegas samt S.T.A.L.K.E.R.

Visa signatur

Permalänk

Min lista

1. Crysis
2. Call of duty 4
3. Soldier of Fortune : Payback
4. S.T.A.L.K.E.R

Visa signatur

Speldatorn: Ryzen 5 7500f | Thermalright phantom spirit 120 CPU kylare | GTX 970 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Chieftec Pro Mini svart chassi | Crucial P3 PLUS 500GB SSD M.2 | Enermax REVOLUTION D.F. 2 850W | Windows 11 Home |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunkaboy86
Min lista

1. Crysis
2. Call of duty 4
3. Soldier of Fortune : Payback
4. S.T.A.L.K.E.R

Haha sof payback? you gotta be fuckin kidding me

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Haha sof payback? you gotta be fuckin kidding me

Det är ju grymt kul att skjuta bena och armar av folk i spelen

Visa signatur

Speldatorn: Ryzen 5 7500f | Thermalright phantom spirit 120 CPU kylare | GTX 970 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Chieftec Pro Mini svart chassi | Crucial P3 PLUS 500GB SSD M.2 | Enermax REVOLUTION D.F. 2 850W | Windows 11 Home |

Permalänk

1. Unreal Tournament 3
2. Call of Duty 4
3. Bioshock
4. Crysis
5. Team Fortress 2

Permalänk
Medlem

Här kommer min lista:

1: Call of Duty 4
2: Orange Box
3: Bioshock
4: Rainbow six Vegas ( Är inte som raven shield, dock så akta dig om du gillat den gamla serien, men annars ett roligt spel)
5: Unreal Tournament 3
6: Unreal Anthology ( mest för nostalgins skull)
7 Gears of War ( Jag ska själv köpa det till pc, men det verkar grymt kul online, emellan CoD4 och TF2)

Spelen är inte listade efter hur bra dom är, bara en generell lista.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Har inte spelat det senaste sof pga alla negativa recensioner. Att de har försötrt en sån underbar spelserie =(

Permalänk
Medlem

Oj vad med bra svar! Kalasbra med all feedback!

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

lånar lite..
nån som vet några hjärndöda zombiespel ?..typ kuta på gatan med hagelgevär eller slagträ etc .. ????

hm ett som heter zombie islan eller liknande tordes komma "snart" men
vet att det spelet jag letar efter är ute:P

Permalänk
Medlem
Citat:

lånar lite..
nån som vet några hjärndöda zombiespel ?..typ kuta på gatan med hagelgevär eller slagträ etc .. ????

hm ett som heter zombie islan eller liknande tordes komma "snart" men
vet att det spelet jag letar efter är ute:P

Kanske är Dead Island du är ute efter?

http://www.fz.se/spel/?id=5715

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viggen
Kanske är Dead Island du är ute efter?

http://www.fz.se/spel/?id=5715

man tackar, du hittade dead island :P...(så hette det ja..)

finns det fler zombiespel?..
hjärna(:p) hjärndöda sådana.

Permalänk
Citat:

man tackar, du hittade dead island :P...(så hette det ja..)

finns det fler zombiespel?..
hjärna(:p) hjärndöda sådana.

stubbs the zombie kanske?

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
stubbs the zombie kanske?

kanske det heter:p ska kolla närmare på det då:)

Permalänk

kanske inte något du letar efter, man spelar som zombie

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |