Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

HP G7000, problem med XP

Köpte en HP G7030EO i fredags och självklart levererades den, precis som alla andra laptops i dagsläget, med Windows Vista Home.
Nu sitter jag med nyinstallerat XP Pro, allt flyter på som inget annat och jag är supernöjd, förutom att jag inte kan installera ljudkortet av någon anledning.

Har googlat lite på det här och det verkar vara ett vanligt problem bland HP-datorer. Däremot hittar jag inget om just min modell. utan snarare Pavilion modellerna.
Någon som känner igen detta drivarproblem och möjligtvis har en lösning på den?

Visa signatur

HP G7031EO, Razer DA, My Book 500GB, BenQ E2400HD, Logitech Z-5500

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Re: HP G7000, problem med XP

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kjellan
Köpte en HP G7030EO i fredags och självklart levererades den, precis som alla andra laptops i dagsläget, med Windows Vista Home.
Nu sitter jag med nyinstallerat XP Pro, allt flyter på som inget annat och jag är supernöjd, förutom att jag inte kan installera ljudkortet av någon anledning.

Har googlat lite på det här och det verkar vara ett vanligt problem bland HP-datorer. Däremot hittar jag inget om just min modell. utan snarare Pavilion modellerna.
Någon som känner igen detta drivarproblem och möjligtvis har en lösning på den?

http://pici.se/thumbs/t_YpJYvarQa.gif

prövat HPs hemsida ?

kanske här..
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&...

eller så ber du nån med den datorn och xp extrahera/kopiera drivrutiner åt dig kanske ?

Permalänk
Avstängd

enligt bilden så har du inte heller nått moderkortstöd =SMbus styrenhet det är nått du måste se till att instalera med dock ljudkortsenheten har vi diskuterat förut i nån tråd alla va inte överens enligt va jag asnåg så jag länker till det istället

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

Ja självklart har jag provat HP's hemsida, det är väl det första man gör innan börjar googla efter annat än officiella drivare.
Hittade dock drivare till moderkortet, men det hjälpte mig inte långt. SM-busstyrenhets grejen blev inte berörd av den drivaren heller.. suck.

Hade varit en fördel om man kände ngn med samma modell + XP, men det gör jag inte. Vet inte riktigt vad jag ska googla efter längre.
Får prova HP's support till veckan,.-

Visa signatur

HP G7031EO, Razer DA, My Book 500GB, BenQ E2400HD, Logitech Z-5500

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

jovisst. trodde du varit inne på HPs hemsida men man vet aldrig eventuellt att du missat nåt kanske...

hmm.. e tom i bollen nu...

Permalänk

kjellan: Du har PM

Permalänk
Medlem

Bumpar den här tråden!

Har efter mkt om och men fått flickvännens g7023eo att fungera hjälpligt med XP Pro SP2, men inget ljud och trackpaden har tappat scrollfältet!

Tacksam för hjälp!

Antar att PMet ovan hjälpte då tråden dog efter...

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"