Permalänk
Medlem

Golf-scorekort i mobilen

Hejsvejs, undrar om det är någon som har programmerat eller vill programmera ett simpelt golf-scorekort. Kan vara ganska basic, man fyller i alla hålens par på banan och borde finnas möjlighet att spara banor. Om jag nu skulle vilja programmera detta själv, vad behövs då samt är det svårt.
Kan lite java och om det finns någon bra guide skulle det vara bättre!

Vilka andra alternativ finns?
Kan tillägga att jag har en symbianmobil med UIQ 3.x. Stödjer självklart JAVA-midlets osv, men även andra typer av applikationer.

MVH
// Kevin

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk

Inte missbruka omröstningar sådär. Det spammar forumet.

Om du kan programmera så bör du inte ha några större problem med att koda något sådant med hjälp av NetBeans och Mobile-joxet till den.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Kallar inte detta för att "missbruka omröstningar" men okej.

Videfix : Har redan testat det där tyvärr, funkade inte så bra till en mobil utan knappar för navigering men annars är den säkert bra!

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

tja - det har länge funnits till handdatorer i flera varianter så varför inte till en telefon också...

om det bryter mot regler på tex tävlingar så får man väl strunta i att använda det

om telefonen ringer så hoppas jag at man är vettig nog att ha aktiverat "mute"

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...