Man from Earth [tråden om]

Permalänk
Medlem

ska nog se den idag tror jag :>

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizard3
Nä men det jag ville ha sagt va ju att man ska kolla på filmen först och sen dömma den. Och om du har sett filmen och tycker att den är dålig eller kanske inte i din smak så visst, men inte ska man väl säga att den är dålig utan att ha sett den först.

Jag höll med dig om det och påpekade samtidigt att det inte alls var frågan om någon pseudovetenskap.

EDIT:

Ja, herr Oldman var gubbens pappa. Dom säger ju tom det, "you have never seen an old child die before?" eller nått i den stilen.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Jag höll med dig om det och påpekade samtidigt att det inte alls var frågan om någon pseudovetenskap.

EDIT:

Ja, herr Oldman var gubbens pappa. Dom säger ju tom det, "you have never seen an old child die before?" eller nått i den stilen.

Dold text

Tror hon sa: "You never seen your own child die before?"

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur var det nu igen man döljde texten så man icke spoilar?:)

(/Spoiler something something)

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
hur var det nu igen man döljde texten så man icke spoilar?:)

(/Spoiler something something)

[spoiler]bla bla bla[/ spoiler]

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Sådär, nu har jag sett filmen.

..Visst var den fylld av en hel del trams. Att flera vetenskapsmän bara sådär anser att hans historia skulle vara omöjlig att "knäcka"? Jag hade gillat filmen mycket mer om filmen stannade där han påpekade att han bara hade hittat på allt. Det hade gett en klart bättre bild av filmen, nu blir den mest löjlig. Hade den slutat där hade den säkert kunna påverka några mindre... logiskt tänkande personer. Den där kristna kvinnan var gravt störande och minst sagt meningslös. Det hade imho varit mycket bättre om filmen återspeglade de religiösas dumhet ännu mer, dvs. genom att påpeka att det hela var en historia.

Dold text
Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person

..Visst var den fylld av en hel del trams. Att flera vetenskapsmän bara sådär anser att hans historia skulle vara omöjlig att "knäcka"? Jag hade gillat filmen mycket mer om filmen stannade där han påpekade att han bara hade hittat på allt. Det hade gett en klart bättre bild av filmen, nu blir den mest löjlig. Hade den slutat där hade den säkert kunna påverka några mindre... logiskt tänkande personer. Den där kristna kvinnan var gravt störande och minst sagt meningslös. Det hade imho varit mycket bättre om filmen återspeglade de religiösas dumhet ännu mer, dvs. genom att påpeka att det hela var en historia.

Dold text

Om det slutat med att han sa att det var ett skämt hade ju varit sämst. Ungefär som ett slut där huvudpersonen vaknar ur en dröm.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Dold text

De menar ju inte att det är helt omöjligt att bevisa. Bara utifrån utfrågningen där i stugan. Han har ju ett svar till allting. Hade de lyckats få in honom i ett labb och börjat undersöka honom ordentligt hade det ju varit en annan femma.

Dold text
Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu

Om det slutat med att han sa att det var ett skämt hade ju varit sämst. Ungefär som ett slut där huvudpersonen vaknar ur en dröm.

Dold text

Mjah, det hade inte varit riktigt samma sak tycker jag. Det skulle verkligen ge religiösa/andra idioter som tror på saker utan bevis på nöten.

Dold text
Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Mjah, det hade inte varit riktigt samma sak tycker jag. Det skulle verkligen ge religiösa/andra idioter som tror på saker utan bevis på nöten.

Dold text

Tycker den var ovanligt "vågad" för att vara amerikansk. Visst, rätt tandlöst, men man får ju inte glömma att den är gjort i ett land där religionskritik är extremt tabu och ateister betraktas som jordens avskum. Skulle filmen vara mer explicit i sin religionskritik tror jag det skulle förta det eventuella propagandavärdet helt och hållet.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org