Geforce 9800 GX2 försenas igen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Precis det är vad dom flesta av oss är ute efter, bästa möjliga prestanda för minsta möjliga pengar, sen nvidia eller ati? who cares? bara dom som har för mycket pengar.

Sen kör ju inte alla enbart ett spel(angående opengl som jag också gillar)
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Varje test du visar, visar att att för samma pengar så får du betydligt bättre prestanda med nvidia. Sen om det är en singelkorts lösning eller inte är helt oväsentligt. du får ett nytt SLI moderkort och 2st 8800GT för i stort sett samma pengar som ett 3870x2.
Sen det spel jag spelar är Quake wars, måste jag länka till anandtechs test för det spelet? hoppa över det testet, du vill nog inte se det

vill du ha bra prestanda så fixar du ett 88GT eller GTS, super prestanda tripps 88GTX eller Ultra vill du hamna nånstans där imellan så funkar 3870x2 bra men då kan du för samma pengar få betydligt bättre prestande med 88GT eller GTS i SLI. så vilken prestandakrona äger 3870x2?

Desperat fanboy? Vafalls!?

Allvarligt talat, ge dig med att dra in GT SLi hela jäkla tiden! Jag har inte sagt något än som inte är sant som jag kan se det(någon annan än kaya som vill se efter?). Det jag försöker visa är att HD3870x2 är det kort som innehar prestandakronan(dvs är det bäst presterade singelkortet just nu). Du däremot drar in en lösning som innefattar användningen av två separata kort vilket inte ens är relevant(smaka på det ordet och lär dig innebörden, använd google om du måste).

Att du råkar spela Quake Wars(som just råkar vara ett spel baserat på doom3-motorn, en motor där ATi aldrig varit bra) är lika relevant som att du drar upp en MGPU-lösning bland min bevisning att HD3870x2 är det bästa singelkortet. Har du kollat resten av testet? I 8 fall av 9 vinner HD3870x2 över Nvidas singelkortslösningar(märk väl att jag säger singelkortslösningar inte MGPU). Om det inte är att inneha "prestandakronan"(inte prestanda/krona som är en helt annan sak) vet jag inte vad.

PS: Jag fattar inte vad fan du gnäller på.

"Sen det spel jag spelar är Quake wars, måste jag länka till anandtechs test för det spelet? hoppa över det testet, du vill nog inte se det :p"

Det har ju för fan över 60FPS ändå upp till 1920*1200! Och kom inte och säg att du kör med en 30" monitor, då kan du dra dit pepparn växer.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
Desperat fanboy? Vafalls!?

Allvarligt talat, ge dig med att dra in GT SLi hela jäkla tiden! Jag har inte sagt något än som inte är sant som jag kan se det(någon annan än kaya som vill se efter?). Det jag försöker visa är att HD3870x2 är det kort som innehar prestandakronan(dvs är det bäst presterade singelkortet just nu). Du däremot drar in en lösning som innefattar användningen av två separata kort vilket inte ens är relevant(smaka på det ordet och lär dig innebörden, använd google om du måste).

Att du råkar spela Quake Wars(som just råkar vara ett spel baserat på doom3-motorn, en motor där ATi aldrig varit bra) är lika relevant som att du drar upp en MGPU-lösning bland min bevisning att HD3870x2 är det bästa singelkortet. Har du kollat resten av testet? I 8 fall av 9 vinner HD3870x2 över Nvidas singelkortslösningar(märk väl att jag säger singelkortslösningar inte MGPU). Om det inte är att inneha "prestandakronan"(inte prestanda/krona som är en helt annan sak) vet jag inte vad.

PS: Jag fattar inte vad fan du gnäller på.

"Sen det spel jag spelar är Quake wars, måste jag länka till anandtechs test för det spelet? hoppa över det testet, du vill nog inte se det :p"

Det har ju för fan över 60FPS ändå upp till 1920*1200! Och kom inte och säg att du kör med en 30" monitor, då kan du dra dit pepparn växer.

Vad har singel eller sli med saken att göra? vad det handlar om är väl hur mycket man vill/kan spendera på sin dator? kan du lägga 3,5k på ett grafikkort så kan du oxå lägga 4k på två kort och ett nytt moderkort om det nu skulle behövas.
Du visar tester på spel som jag inte spelar, då måste väl spel som jag spelar men inte du vara like relevanta?

Vad som igentligen betyder nått måste väl ändå vara hur mycket man betalar, iaf för dom flesta. Ditt älskade 3870x2 är bättre än ett 8800GT men det kostar oxå dubbelt så mycket, 2st 8800GT kostar lika mycket men presterar mycket bättre än ett 3870x2 så hur får du ihop det med din prestandakrona?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Vad har singel eller sli med saken att göra? vad det handlar om är väl hur mycket man vill/kan spendera på sin dator? kan du lägga 3,5k på ett grafikkort så kan du oxå lägga 4k på två kort och ett nytt moderkort om det nu skulle behövas.
Du visar tester på spel som jag inte spelar, då måste väl spel som jag spelar men inte du vara like relevanta?

Vad som igentligen betyder nått måste väl ändå vara hur mycket man betalar, iaf för dom flesta. Ditt älskade 3870x2 är bättre än ett 8800GT men det kostar oxå dubbelt så mycket, 2st 8800GT kostar lika mycket men presterar mycket bättre än ett 3870x2 så hur får du ihop det med din prestandakrona?

Eftersom du uppenbarligen inte tar dig tiden att läsa igenom mina inlägg ordentligt tänker jag sluta argumentera med dig tills du gör det.

Ledtråd: SLi har ingenting med "prestandankronan" att göra.

Ledtråd 2: Jag argumenterar inte för prisvärdhet här.

Problemet verkar ligga i att du tror att jag med "prestandakronan" menar prestanda/krona(utläses "prestanda per krona) vilket är en helt annan sak nämligen hur prisvärt ett kort är(eller hur prisvärd en MPGPU-lösning är).

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Avstängd

Pay more get more, right? antar att dualcore inte räknas heller. DET MÅSTE VARA SINGEL ANNARS ÄR DET FUSK.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Pay more get more, right? antar att dualcore inte räknas heller. DET MÅSTE VARA SINGEL ANNARS ÄR DET FUSK.

Och där försvann allt hopp om en vettig och förstående argumentation.

Godnatt.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Avstängd

"sluta argumentera" betyder faktiskt att man ska sluta argumentera, inte göra en massa edit och lägger till saker.

Sen tror jag vi argumenterar för helt skilda saker, du tycker att prestandan från ett enskilt kort är viktigast, medans jag anser att om man kan få betydligt bättre prestanda för samma pengar så är det bättre. men vill nån betala mer för mindre så ska inte jag hindra den personen.

Och som jag sa i min andra post i denna tråd så läste jag fel angående prestandakrona och per krona men fortfarande så är prestandan från dom kort vi diskuterat densamma och den har inte ändrats.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

lägg ner.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Vad har singel eller sli med saken att göra? vad det handlar om är väl hur mycket man vill/kan spendera på sin dator? kan du lägga 3,5k på ett grafikkort så kan du oxå lägga 4k på två kort och ett nytt moderkort om det nu skulle behövas.
Du visar tester på spel som jag inte spelar, då måste väl spel som jag spelar men inte du vara like relevanta?

Vad som igentligen betyder nått måste väl ändå vara hur mycket man betalar, iaf för dom flesta. Ditt älskade 3870x2 är bättre än ett 8800GT men det kostar oxå dubbelt så mycket, 2st 8800GT kostar lika mycket men presterar mycket bättre än ett 3870x2 så hur får du ihop det med din prestandakrona?

Säg att man har ett Intelmoderkort. Hur kan du motivera att 2st 8800GT + SLI moderkort är ett bättre köp än ett Hd3780x2?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Sen kan man ju dra in 2st HD3870x2 i Crossfire X med.
Och trippel SLI med om man vill det ;D Skulle vara riktigt
skoj att läsa lite sånna tester.

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk

Måste vara tråkigt för alla som väntar på kortet som alldrig kommer.
Det ska fan prestera över 16000 i 3dmark annars är det inget o ha.
Nvidia börjar bli slöa och ger ut menningslösa kort med 1-10% mer prestanda. Behövs inte fler kort än 8800GTS 512.

Ta paus 1 år o kom tillbaks med en RIKTIG 9800 serie och inte skit updateringar!

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk

2 stycken 3870x2 måste väl ändå vara det bästa just nu?
Vet inte hur många kort som crossfireX stödjer men skulle det gå att klämma in 4 stycken?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Inaktiv

Går inte att köra mer än 2 st HD 3870X2 pga avsaknad av kontakter...väl?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
"sluta argumentera" betyder faktiskt att man ska sluta argumentera, inte göra en massa edit och lägger till saker.

Sen tror jag vi argumenterar för helt skilda saker, du tycker att prestandan från ett enskilt kort är viktigast, medans jag anser att om man kan få betydligt bättre prestanda för samma pengar så är det bättre. men vill nån betala mer för mindre så ska inte jag hindra den personen.

Och som jag sa i min andra post i denna tråd så läste jag fel angående prestandakrona och per krona men fortfarande så är prestandan från dom kort vi diskuterat densamma och den har inte ändrats.

Jag pratar inte om vad som är bättre pris/prestandamässigt för en enskild individ utan vilket företag som innehar det bästa enskilda grafikkortet just nu. Jag är mycket medveten om att två GT:n i SLi är ett bra köp då jag själv övervägde att köpa dem innan jag bestämde mig för att skaffa ett X38-moderkort och två stycken HD3870 i Crossfire istället. Anledningen till varför jag valde ATi framför Nvidia är att moderkort med Nvidias chipset sög hårt på att överklocka quad cores och hade allmänt många problem för att inte tala om att de var väldigt varma. 780i är aningen bättre på detta men är fortfarande sämre än X38 och P35(X48 och P45) och dessutom är de väldigt dyra och har fortfarande problem(som den äldre 680i kretsen).

Alltså går det att diskutera huruvida GT SLi verkligen är ett bra köp och en SLi-rig är inte en som passar alla. Är man en entusiast köper man nog hellre ett HD3870x2 och ett intelmoderkort för att kunna överklocka bättre och slippa en del krångel som har med Nvidias chipset att göra.

Sedan undrar jag: Sedan när det är förbjudet att använda ändra-funktionen? Du kan ju faktiskt själv använda den.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'