ett till problem med 8800GT 512

Permalänk
Medlem

ett till problem med 8800GT 512

Hej, ja har ett litet lustigt problem med mitt grafikkort. Det är så att när ja suttit o spelat ca 30 min så börjar spelet lagga sönder max 1-2 fps. Ibland laggar det bara o ibland fryser sig hela datorn. Aldrig hänt i Windows bara spel.
Men det lustiga är att igår o några dar innan så har ja suttit o spelat Crysis med överklock utan några som helst problem. Bytte kylare för några dar sen också till en Acc S1, satt på kylflänsar på voltregulatorerna. Men några vart blottade iallfall, då det inte passade. Kan det vara dom som ger problemet, tycker det låter lustigt då ja kunde spela crysis utan problem.

När ja sitter o spelar får ja runt 45 grader i load och 35 i omgivningen. Kommer inte åt o känna på de blottade voltregulatorerna heller, för allt annat är ivägen.
Så nån som vet va problemet är?

Edit har 169.02 drivisarna... och nätagget är corsair 520 så inga problem där.

Permalänk
Medlem

läs i lite trådar här så kan du troligtvis finna att lösningen är att klocka ned din cpu lite, eller mkt!
vet inte varför men många har 8800gt bråkar med agget av någon kufisk eller helt logisk förklaring.
har haft exact samma problem och jag har ett tagan 580watt så agget var det sista jag trodde på men så klockade jag ned och vips så var den sten stabil!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Shit, låter ju spökligt likt det problemet jag har med Call of Duty 4. Fast det konstiga är att det bara händer då jag spelar multiplayer. Hackar till lite med ljud som hackar till rejält, flyter på i några sekunder sen totalkrashar spelet. Kör samma drivrutin som du med. Det märkliga är att lite överklockning gjorde att det händer mindre ofta.. skumt som fan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hallon
Shit, låter ju spökligt likt det problemet jag har med Call of Duty 4. Fast det konstiga är att det bara händer då jag spelar multiplayer. Hackar till lite med ljud som hackar till rejält, flyter på i några sekunder sen totalkrashar spelet. Kör samma drivrutin som du med. Det märkliga är att lite överklockning gjorde att det händer mindre ofta.. skumt som fan.

Ladda hem punkbuster uppdateraren, vanligt fel på COD4.
http://www.punkbuster.com/index.php?page=dl-cod4.php
Forum:
http://www.infinityward.com/community/forum/index.php/topic,2...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zav
Ladda hem punkbuster uppdateraren, vanligt fel på COD4.
http://www.punkbuster.com/index.php?page=dl-cod4.php
Forum:
http://www.infinityward.com/community/forum/index.php/topic,2...

OHHH!! Tusen millioner tack för det! Underbart )-< Nu kan jag typ skrota min andra tråd om det också. Grejhöjta!!

Permalänk
Medlem

Fick svartskärm förut o vipps så startar det inte längre. Kortet har alltså gått sönder. Nån som vet varför detta kunnat hänt? Värmen va helt normal innan, och kolla på kortet efter då var bara en halv voltregulator blottad.

Aja hellustigt iallfall.

Permalänk

169.02 är farliga.
bränner kort.

tanka hem 169.09 istället.

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem

Vad är det i 169.09 som gör att korten inte bränner då? har de fixat så fläkten varvar upp som den ska nu så man slipper köra rivatuner?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natashero
169.02 är farliga.
bränner kort.

tanka hem 169.09 istället.

Dom nyaste drivarna till mitt kort är 169.02 står det.
Fick förövrigt igång kortet igen, var en kabel som hade hoppat ur, har kollat lite nu i spel också. Enda spelet som laggar är HL2, men det är bara när ja kommer till ett visst ställe. Lustigt alltså, ja hade även processorn helt orginal där. Tog ut kortet och satte dit en kylfläns på den sista voltregulatorn också. Så nu är alla kylda.
Ska försöka hitta .09 drivarna o testa dom.

Edit: I BF2142 så fryser spelet efter ett tag, då även med orginal på processorn. Nån som har nått tips va man kan gröra, sitter nämligen o kör BF2142 hyfsat mycket och vill inte lägga av med det pga att ja köpt ett bättre grafikkort.

Permalänk
Medlem

Jag får snart BF2142 i min brevlåda, så vi får se hur det tuffar på då

Permalänk
Medlem

Nån annan som kan köra HL2 eller BF 2142 med ett 8800GT 512?
Har ju testat o köra processorn orginal, testat o instalera om. Kommer inte på nått mer nu, senaste drivarna till 8800GT är ju 169.02 funkar verkligen .09 drivarna då till mitt kort?
Nån annan som har nått tips på vad ja kan göra för o kunna köra dessa spel

Permalänk
Medlem

Förutom att det säkerligen tog 10min att starta, Steam/Source verkar mindre förtjust i att man byter hårdvara, rullar HL2 på fin fint med 169.02 för mig. Var är det som det hackar för dig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z84
Förutom att det säkerligen tog 10min att starta, Steam/Source verkar mindre förtjust i att man byter hårdvara, rullar HL2 på fin fint med 169.02 för mig. Var är det som det hackar för dig?

När ja kommer till tågrälsen en liten bit in i spelet. Man möter 2 st combine den ena rullar ner en brinnande tunna mot mig.

Precis där börjar det aplagga för mig.

Permalänk
Medlem

169.02 drivarna är skit, tanka beta drivare ist.

Klocka ner cpu med om du får problem.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Inga probs där för mig, rullar på hur fint som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
169.02 drivarna är skit, tanka beta drivare ist.

Klocka ner cpu med om du får problem.

Hittar inge beta drivare, vilka är det du menar exakt?

Ja kan inte köra t ex world in conflict mer än 3 timmar åt gången, då får ja artefakter och sen stängs datorn av. Detta måste ju bero på kortet eller hur? men tempen stiger inte över 46 grader iallfall:S Obs: ingen klock på kortet då alltså

Permalänk
Medlem

Ok, update. Har precis samma problem med BF2142 så det verkar ju som att Punkbuster är den gemensamma nämnaren för de spelen. Vettetusan hur man ska lösa det dock, har provat uppdatera punkbuster för båda spelen utan resultat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Hittar inge beta drivare, vilka är det du menar exakt?

Ja kan inte köra t ex world in conflict mer än 3 timmar åt gången, då får ja artefakter och sen stängs datorn av. Detta måste ju bero på kortet eller hur? men tempen stiger inte över 46 grader iallfall:S Obs: ingen klock på kortet då alltså

http://www.nvidia.com/object/winxp_169.21.html

Xp beta drivare.

3 timmar? wow jag kunde inte köra Crysis mer än 4 minuter med 169.02 drivaren, sen blev det total frysning och reboot, ibland artifacter :(.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Re: ett till problem med 8800GT 512

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Hej, ja har ett litet lustigt problem med mitt grafikkort. Det är så att när ja suttit o spelat ca 30 min så börjar spelet lagga sönder max 1-2 fps. Ibland laggar det bara o ibland fryser sig hela datorn. Aldrig hänt i Windows bara spel.
Men det lustiga är att igår o några dar innan så har ja suttit o spelat Crysis med överklock utan några som helst problem. Bytte kylare för några dar sen också till en Acc S1, satt på kylflänsar på voltregulatorerna. Men några vart blottade iallfall, då det inte passade. Kan det vara dom som ger problemet, tycker det låter lustigt då ja kunde spela crysis utan problem.

När ja sitter o spelar får ja runt 45 grader i load och 35 i omgivningen. Kommer inte åt o känna på de blottade voltregulatorerna heller, för allt annat är ivägen.
Så nån som vet va problemet är?

Edit har 169.02 drivisarna... och nätagget är corsair 520 så inga problem där.

Har samma problem! Har ett Asus 8800GT med Accelero S1. När jag spelar Crysis i början så ligger fps 25-35, men efter 5-10min så droppar det till ca 10fps. Går ju inte o spela med 10fps aargh...

Samma problem klockat/oklockat.

Tempsen är idle 38C, load 48C.

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Medlem

Ingen som har kommit på vad problemet är ännu eller? Känns ganska surt nu alltså när man kört ett spel ett bra tag o sen inte kan köra det längre.

Har updaterat ounkbuster, och dom senaste drivarna till grafikkortet.

Permalänk

Har samma problem som dig Zombie ! Kan spela ett tag o sen kommer det artefakter o fryser datorn eller så stängs skärmen ner sig o man får starta om datorn . Vad ska man göra för o fixa problemet ?

Visa signatur

Moderkort P5Q - Intel Core 2 Duo E6750 (C.O 3.6 ghz ) - Leadtech GTX 275 - 4 Gb ddr2 Ram - XP PRO x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
läs i lite trådar här så kan du troligtvis finna att lösningen är att klocka ned din cpu lite, eller mkt!
vet inte varför men många har 8800gt bråkar med agget av någon kufisk eller helt logisk förklaring.
har haft exact samma problem och jag har ett tagan 580watt så agget var det sista jag trodde på men så klockade jag ned och vips så var den sten stabil!

Kolla mitt nätagg: jag har inga som helst problem så det är konstigt att ett med 130w mer har det

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]