Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Varför du inte ser ghosting är för att du inte vet vad du skall titta på. No offence men faktum är att jag avundas dig.

Den har både input lag och ghostar.

De som inte vet vad de skall titta på ser eller "hittar" inte felen. Det är ungefär som människor som tycker 30fps hackar och andra tycker det flyter och andra påstår att det inte är någon skillnad. 2407 har jag suttit framför själv och den LCD'n är bland de 24" som ghostar mest av alla 24" som det har vart på tal om. Inte bara enligt min åsikt för de jag har testat utan google talar om det mesta.

Men och andra sidan. Who give a damn ifall man är nöjd? Det är väl det som är poängen right?

Jag har testat med 3 olika ghost program, det räcker mer än väl för mig. Och jag kan tala om för Dig om man verkligen letar efter fel spelar det ingen roll om Du har Eizo för 20.000.

Visa signatur

K8N NEO4 Platinum, AMD 64 FX-55, XFX 8800 GT, Raptor 2x36,7GB, OCZ PC 3200 Rev.2 2x512MB, OCZ 600w,
Audigy2ZS, Zalman 7700Cu, Lian-Li PC V1200, Win XP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Ja, tror säkert att du är nöjd med en sån skärm ;D

vad är banding, och vad är CAD/CAM? Men ser du verkligen "skuggan" eller ghosting eller vad det nu heter, under vanligt bruk? Jag lärde mig att det fanns först när jag börja läs lite här..

Banding är det till vänster och i mitten och till höger är det som det skall vara:

Men just att det är 8 bitars säger ingenting om det uppstår banding eller inte men så som det ser ut till vänster skall det alltså inte se ut, inte i mitten heller.

CAD har lite olika betydelser (computer-aided design) men termen avser digital design. Kan vara ritningar som till exempel används till arkitektur, konstruktion med mera.

CAM ( Computer Aided Manufacturing ) är ett program som analyserar en 2D eller 3D modell genererad utifrån en CAD ritning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teval
Det du skriver innan är framfört som fakta, den ghostar.
Vidare börjar du svänga dig med åsikter, inte fakta. Där det börjar bli rörigt och du trasslar in dig i din egna argumentation.
Ska man hålla sig till fakta enbart så ghostar alla skärmar sålänge dom inte har 0ms responstid.
Frågan är om folk uppfattar skillnader. Det är här subjektiviteten blir ett stort problem, folk brukar hävda att dom upplever större skillnader än vad som faktiskt är fallet av många olika anledningar.
Vid blindtester får man ofta ganska pinsamma resultat. Senaste riktiga skrällen är väl 1080p vs 720p jämförelserna man gjort. Detta var ju också "experter" från media som tidigare skrivit om de stora skillnaderna.

Men vänta nu lite. Ja det är fakta att den ghostar, sedan om alla inte märker det är en annan sak. Men kort efter skriver du att går man på fakta ghostar alla med 0 ms, visserligen sant.

Att folk hävdar olika saker är jag med på men jag talar inte om placebo effekt eller överdrift när jag skrev att Jag höll på att "gråta" efter jag spelat på 2407 som i detta fallet gällde. 2408 har jag aldrig spelat på men googlar man runt lite är detta liksom 07 ett problem, ghosting. Sedan är det väl bara att se alla filmjämförelse av folk som faktiskt äger en 2408 och de tar ju upp problemet av en anledning eller hur?

Jag förstår vart du vill komma. Jag själv tycker det är lite läskigt när folk anser att det inte är någon skillnad mellan 720p och 1080p när min sambo som senast igår klargjorde ganska tydligt efter 2 försök att 1080p rullen såg bättre ut (köpte ny plasma och okalibrerad, 42" och ligger 3 meter ifrån den och har samma film i både 720p och 1080p).

Men visst, sitter man 5 meter ifrån skulle inte jag heller se någon skillnad. Sätter jag på en 720p rulle vid min 24" LCd vid datorn som jag sitter ungefär 70cm ifrån och sedan sätter på en 1080p är det en markant skillnad, men det skall väl vara det då.

Ta även 30fps vs 60 fps som en jämförelse:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yul
Jag har testat med 3 olika ghost program, det räcker mer än väl för mig. Och jag kan tala om för Dig om man verkligen letar efter fel spelar det ingen roll om Du har Eizo för 20.000.

Ja men det är bra, du ser ingen ghosting och det är det jag försöker förklara här inne. Detta är superb för dig men väldigt många andra skulle hittat ghostingen och det är här skillnaden är mellan oss eller mellan dig och någon annan. Den andra behöver inte leta efter fel för att hitta dom så nu frågar jag:
Vad har ni andra för problem att folk hittar och märker av fel på en skärm som exempelvis Ghosting? Banding? Input lag? Dåliga färger? Bara föra tt slänga upp några exempel?

Ni skriver till mig att jag fakta förklarar allt jag skriver, nej och jo samtidigt. Det ÄR fakta att 2407 ghostar och 2408 också men frågan är bara vem som stör sig på det eller ser det. Bara för att ni inte ser det betyder det inte att andra inte ser det.

Ni glömmer än väldigt viktig sak här. Topic frågar vilken 24" man skall köpa och då kommer givetvis alla med sina erfarenheter eller hur? Precis!

Om jag har erfarenhet av några skärmar som personer i tråden tipsar om har jag väl rätt till min åsikt precis som ni andra har rätt till era eller? Jag tänker inte sitta och ljuga för en person i ett forum på grund av att andra inte ser problemen med sin egen skärm. TOPIC kanske är betydligt mycket känsligare än mig till exempel, vad vet jag? Eller så är han inte kräsen alls och tycker att det hade vart en superb LCD, vad vet jag? Men jag kommer självklart tipsa och förklara av det jag har upplevt om skärmen och lite positivt var det också:

2407/08 har bra med anslutningarm, snygg design och bra färger MEN ghostar! Så, både plus och minus och nu är det upp till andra som skall köpa en 24" att avgöra vilket som är prioriterande eller inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Nu tycker jag fokus har hamnat lite fel.. sluta klanka på albin, han har rätt till sina åsiker precis som ni andra har rätt till era. Om ni inte uppskattar det han skriver är det enkelt löst, läs inte hans inlägg. Personligen uppskattar jag alla erfarenheter men eftersom jag är extremt kräsen och pedant är jag mer lyhörd för problemfenomen. DELL 2407/2408 HAR problem med input lag och ghosting (det är dokumenterat av såväl vanliga användare som professionella testare - googla), om man som användare ser eller lider av dessa fenomen är en helt annan sak. Personligen är jag beredd att betala 8000kr för att slippa dessa problem medan andra kommer köpa en 2408 och bli kanonnöjda! Albin verkar vara som jag, en kräsen och pedant kund som ställer extremt höga krav på produkterna, att ni andra inte är lika kräsna är verkligen inte skäl för att angripa honom. Tagga ner med dissandet...

Tackar så mycket. Trevlig att du åtminstånde förstår.
-------------------------------------------------------
Så, ON-T nu!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yul

Varför känner du dig så angripen? Om du är nöjd med din skärm är det kanon! Ingen har sagt något annat.. skärmen lider av beskrivna problem vare sig du vill/kan se dem, det betyder inte att du inte ska vara nöjd med din skärm. Visst finns det brister på alla skärmar oavsett prisklass, har någon påstått motsatsen? EIZO S2431 passar mina krav bra, och DELL 2408 passar dina krav bra. Varför har du ett sånt behov av att angripa alla som påpekar 2408:ans brister? Du är nöjd, sen spelar det väl ingen roll vad andra tycker?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Samsung Syncmaster 245B

Sån har jag, är nöjd med den

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag förstår vart du vill komma. Jag själv tycker det är lite läskigt när folk anser att det inte är någon skillnad mellan 720p och 1080p när min sambo som senast igår klargjorde ganska tydligt efter 2 försök att 1080p rullen såg bättre ut (köpte ny plasma och okalibrerad, 42" och ligger 3 meter ifrån den och har samma film i både 720p och 1080p).

Men visst, sitter man 5 meter ifrån skulle inte jag heller se någon skillnad.

Imponerande flickvän.

för att citera:

"52 tum från 2 meter
Vi drog i nästa växel i upplösningstestet och plockade fram en 52-tummare från Samsung, deras sprillans nya led-baserade F9:a, en lcd-tv med full-hd-panel. Här växlade vi mellan 480p, 720p och 1080p ett antal gånger medan våra inbjudna gäster kliade sig i huvudet och kryssade i protokollen. Vi började med samma titt-avstånd som tidigare, det vill säga 3,5 meter. Sedan lät vi testpanelen flytta fram sina stolar och kollade av deras förmåga att se skillnad mellan de olika upplösningarna från två meters avstånd. Och inte blev det lättare. Alla var överens om att det var riktigt svårt, och resultatet var tydligt.

Experterna vann även här, men felen var många i båda grupperna. Exempelvis var det flera som hade svårt att hålla isär 480p och 1080p på två meters avstånd, och när det gäller skillnaden mellan 720p och 1080p hade vi fått bättre resultat om vi slumpat svaren. Alla var rörande överens efter testet var klart – man ser ingen skillnad mellan 720p och 1080p, inte ens med optimala förutsättningar på riktigt nära avstånd."

Visa signatur

7800X3D | RTX 5080 | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Citat:

Imponerande flickvän.

för att citera:

"52 tum från 2 meter
Vi drog i nästa växel i upplösningstestet och plockade fram en 52-tummare från Samsung, deras sprillans nya led-baserade F9:a, en lcd-tv med full-hd-panel. Här växlade vi mellan 480p, 720p och 1080p ett antal gånger medan våra inbjudna gäster kliade sig i huvudet och kryssade i protokollen. Vi började med samma titt-avstånd som tidigare, det vill säga 3,5 meter. Sedan lät vi testpanelen flytta fram sina stolar och kollade av deras förmåga att se skillnad mellan de olika upplösningarna från två meters avstånd. Och inte blev det lättare. Alla var överens om att det var riktigt svårt, och resultatet var tydligt.

Experterna vann även här, men felen var många i båda grupperna. Exempelvis var det flera som hade svårt att hålla isär 480p och 1080p på två meters avstånd, och när det gäller skillnaden mellan 720p och 1080p hade vi fått bättre resultat om vi slumpat svaren. Alla var rörande överens efter testet var klart – man ser ingen skillnad mellan 720p och 1080p, inte ens med optimala förutsättningar på riktigt nära avstånd."

Suck, jag bara suckar. Jag är ärligt talat utom ord. Sorry om det låter som en dumförklaring men nu MÅSTE ni koppar på hjärnkontoret lite.

Först och främst. VAD får dig att tro att en LCD för 13000kr skulle visa lika bra bild som en LED baserad trehundra tusen kronors TV? Tror du inte det är lättare att se skillnad på 720p och 1080p på en sämre TV jämfört med en bra TV? Svarar du nej på den frågan vet jag inte vart jag tar mig till.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Det tidigare testerna dom gjorde utfördes med billigare apparater, samma resultat. Sucka vidare du dock, jag tänker inte gå ner på din nivå och diskutera.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Det tidigare testerna dom gjorde utfördes med billigare apparater, samma resultat. Sucka vidare du dock, jag tänker inte gå ner på din nivå och diskutera.

Nej men sluta då att länka till något som är totalt irrelevant till ämnet! Klart jag suckar då.

En sämre TV visar tydligare förändringar mellan 720p och 1080p. Men de flesta sitter inte speciellt när en 42 eller 50" TV att man ser skillnad på detta. Sitter jag 5 meter ifrån har ser jag ingen skillnad alls på 720p och 1080p på min TV. Men skillnaden syns mer ju närmre man kommer. Tycker du detta låter ologiskt?

Det finns även tester där proffisionella "experter" anser att en LCD X inte ghostar i spel men ändå har man forums trådar över hela internet med folk som tycker skärmen ghostar järnet. Varför tror du det är så? Det måste ju vara omöjligt eftersom testerna och "experterna" säger att det inte är så right?

Jag vet till och med "experter" som säger att 30fps är en tillräcklig fps volym för att hjärnan skall tycka det flyter, men så fel han har och hade. Folk verkar tydligen vara lättlurade dessa dagar eller är jag och några andra dumma i huvudet eftersom vi ser skillnad på saker och ting medans experterna inte gör det (pengar?). Jag har läst de testerna redan och jag bara suckar ibland. Det är olika från olika TV apparater dessutom då olika apparater är olika bra på att hantera olika källor.

Hur som helst hade inte detta med diskussionen i tråden att göra.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Ja, får ursäkta för offtopicen. Fel tråd att diskutera det i.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen köpt en Eizo Flexscan och den är kanon tycker jag..

Eizo har ju alltid gjort bra skärmar och när man sitter framför datorn X antal timmar så ska man ju inte känna sig friterad i ansiktet...

Eizo är strömsnål oxo drar lite energi jämfört med dom andra.. har ett väldigt stabilt stöd höjd och sänkbar och du kan tilta den oxo..

att inte glömma så är Eizo oxo det enda företag idag (vad jag vet!!!!!) som har 100% pixelgaranti..

Fan nu börjar man låta som en säljare.... hehe ..

Jag är supernöjd med min Eizo..

nackdelar
det kan bli det lätt violetta bakgrunds ljuset vid helt svart...
ramen runt skärmen är ca: 0,5 cm så det kan blänka lite på den på sidorna på insidan ....
den är tung som satan....

annars så är det enda testet du kan göra springa runt till butikerna och kolla hur dom ser ut bildmässigt.. som sagt smaken är ju delad..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Varför känner du dig så angripen? Om du är nöjd med din skärm är det kanon! Ingen har sagt något annat.. skärmen lider av beskrivna problem vare sig du vill/kan se dem, det betyder inte att du inte ska vara nöjd med din skärm. Visst finns det brister på alla skärmar oavsett prisklass, har någon påstått motsatsen? EIZO S2431 passar mina krav bra, och DELL 2408 passar dina krav bra. Varför har du ett sånt behov av att angripa alla som påpekar 2408:ans brister? Du är nöjd, sen spelar det väl ingen roll vad andra tycker?

Ursäkta mig, men varifrån fick Du ideen att jag angriper alla? Det gör jag definitivt inte. Jag försöker bara ge en bild vad jag tycker-det är allt. Är Du säker på att Du svarade på rätt inlägg ?

Visa signatur

K8N NEO4 Platinum, AMD 64 FX-55, XFX 8800 GT, Raptor 2x36,7GB, OCZ PC 3200 Rev.2 2x512MB, OCZ 600w,
Audigy2ZS, Zalman 7700Cu, Lian-Li PC V1200, Win XP

Permalänk

Njae jag fick mest ett intryck av att du verkar känna dig angripen eftersom du verkar affekt i dina svar Du antyder exempelvis att folk som hävdar att skärmen lider av ghosting och lag har någon dold agenda:

Citat:

Jag undrar vem har intresse att sprida detta om lagg.

Problemen är identifierade och demonstrerade av flera olika källor så även om du använder tusen ghostingprogram utan att se fenomenet så förändrar det ingenting förutom att _du_ inte ser fenomenen. Det är ju kalas, för dig.

När jag väljer en skärm vill jag ha reda på allt vad gäller styrkor och svagheter. Om flera personer upplever ghosting & inputlag på en skärm så blir jag orolig eftersom jag själv är petig och förmodligen också kommer se samma fenomen. Det är ingen kritik mot de som faktiskt köpt och är nöjda med skärmen! Att du inte ser fenomenen ger en indikation om att man kan vara nöjd, problemen till trots och det är bra input för de som inte är så kräsna.

Jag tolkar det däremot som att du tolkar (oj snurrigt!) dessa påpekanden som att man inte ska vara eller kommer bli nöjd med sin 2408. Det menar jag alltså inte men jag tycker det är viktigt att man är medveten om att ghosting & inputlag existerar så får man själv ta ställning till om det ändå är en intressant skärm (i ditt fall är det ju uppenbarligen det eftersom du inte upplever någon ghosting & inputlag).

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD

Permalänk
Medlem

Alltså ghostar den här skärmen -mer- än många andra skärmar, alltså är den extrem i ghosting å inputlag jämfört med "standard" så att säga?
Jag tror ju dock inte att jag skulle märka detta så värst mycket.. är nog inte så kräsen.. men man vill ju ändå inte sitta med en skärm med vetskapen om att den har extrem ghosting å inputlag.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Jag tror du kommer bli nöjd fredrik, ghosting påverkar ju främst spel. Den här recensionen av någon glad amatör säger ju tom att han inte tycker problemet ens är värt att nämna:

Citat:

As far as I can say, there is no special ghosting problem to mention for the Dell 2408.

http://monitortest.blogspot.com/

Samma test tar även upp input lag på 2408:

Citat:

In the visual side by side comparison with CRT in the game (unfortunately this piece of video is missing) the difference is noticeable. It’s really noticeable when moving the picture back and forth. The Dell 2408 reacts after a visible delay. It’s definitely short but definitely visible.
This delay has no effect on the mouse movement in everyday use.
It’s means nothing at all for movie playback.

Är man inte väldigt petig tror jag man blir väldigt nöjd med en 2408 (om man inte får problem med färgskiftningar i panelen).

Visa signatur

Permalänk

50-55ms är dock ganska mycket efter så sitt inte med två skärmar i kopplade där en är CRT och en LCd för då blir du förmodligen knäpp. Min 24" LCD ligger 0ms bakom en CRT. Men detta skiljer sig självklart när man spelar och fler färger rör på sig så testet de visa upp är lite missvisande. Min skärm ligger kanske 3-10ms efter CRT och Dell 2408 runt 60-70ms efter en CRT.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Jag ska också köpa en 24" + lite prylar som orkar driva den men är duktigt osäker på vad som passar mig bäst. Eftersom ju mer jag läser om alla åsikter + tester ju mer osäker blir jag. Ghosting verkar otrevligt, inputlag likaså. Vad ska jag göra ? tror att jag letar lite till och då fann jag denna artikel på X-bit labs., ännu fler åsikter... Vet inte hur seriösa de är men intressant läsning var det, åååååååh måste nog sluta leta snart.

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/lcd-parameters...

Jag spelar 75% av tiden resten är det blandade prylar surf å så. Min skärm nu är samsung 970P och den är jag riktigt nöjd med. Jag är kanske inte så kräsen/okänslig eftersom ghostning och inputlag har inte plågat mig ännu
men denna skärm är kanske bra. De skärmar jag funderat på är Eizo S2431W (5 års garanti), Dell 2408WFP (nu till rövarpris) eller LG L246WH-BN (snabb som få men finns bara i kolsvart) det finns ju olika fördelar med alla. Men jag vill inte ha en högblank skärm som HP eftersom mitt rum är ej tillräckligt mörkt. Lite moraliskt stöd inför köpet...snälla.
Annars blir det väl ännu en sömnlös natt...

Hjälp !

Visa signatur

i7 4770k @ 4,6GHz + EK Supremacy + naked Ivy mount | Asus Maximus VI Formula | EVGA GTX 780 3GB Classified SLI + EK | Corsair Vengance Pro 2x8GB CL11 2400Mhz | Corsair AX 1200i | Obsidian 900D | Pump Swiftech MPC35x2/Alphacool N UT60 480mm | 1x256GB Samsung SSD 840 + 1x1TB Samsung SSD 850| Extern Seagate 4TB | W 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anml
Jag ska också köpa en 24" + lite prylar som orkar driva den men är duktigt osäker på vad som passar mig bäst. Eftersom ju mer jag läser om alla åsikter + tester ju mer osäker blir jag. Ghosting verkar otrevligt, inputlag likaså. Vad ska jag göra ? tror att jag letar lite till och då fann jag denna artikel på X-bit labs., ännu fler åsikter... Vet inte hur seriösa de är men intressant läsning var det, åååååååh måste nog sluta leta snart.

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/lcd-parameters...

Jag spelar 75% av tiden resten är det blandade prylar surf å så. Min skärm nu är samsung 970P och den är jag riktigt nöjd med. Jag är kanske inte så kräsen/okänslig eftersom ghostning och inputlag har inte plågat mig ännu
men denna skärm är kanske bra. De skärmar jag funderat på är Eizo S2431W (5 års garanti), Dell 2408WFP (nu till rövarpris) eller LG L246WH-BN (snabb som få men finns bara i kolsvart) det finns ju olika fördelar med alla. Men jag vill inte ha en högblank skärm som HP eftersom mitt rum är ej tillräckligt mörkt. Lite moraliskt stöd inför köpet...snälla.
Annars blir det väl ännu en sömnlös natt...

Hjälp !

Eftersom du spelar 75% av tiden så kan jag bara rekommendera en skärm

LG L245WP

Där sätter jag PUNKT! Blir du missnöjd så vet jag inte hur kräsen du är den har varken inputlag eller ghostning. Väldigt fina färger också!

Permalänk

Ja som Aeqvist skriver. Om du verkligen spelr så mycket är det bara en skärm att välja: L245WP - inte 246.

Du kan titta på min recension nedan.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja som Aeqvist skriver. Om du verkligen spelr så mycket är det bara en skärm att välja: L245WP - inte 246.

Du kan titta på min recension nedan.

Ok ! misstänkte nästan det. Nu har jag inte så mycket tid framför burken som jag skulle vilja eftersom jobbet och familjen tar/får mycket tid men att spela gillar jag. Om jag är kräsen med skärmar vet jag egentligen inte eftersom jag har inte jämfört min 970P med någon annan, men den är kanske lika kass som Dell bara att jag inte ser det. Detta är ju problemet.
Din recension, och mycket annat du skrivit, har jag läst flera gånger så det som gäller är LG.

Men Albin vilken garanti fick du ? På Webhallen står där bara generellt 1år och det är ju lite skillnad mot Eizo + Dell.

Visa signatur

i7 4770k @ 4,6GHz + EK Supremacy + naked Ivy mount | Asus Maximus VI Formula | EVGA GTX 780 3GB Classified SLI + EK | Corsair Vengance Pro 2x8GB CL11 2400Mhz | Corsair AX 1200i | Obsidian 900D | Pump Swiftech MPC35x2/Alphacool N UT60 480mm | 1x256GB Samsung SSD 840 + 1x1TB Samsung SSD 850| Extern Seagate 4TB | W 7 Ultimate x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anml
Ok ! misstänkte nästan det. Nu har jag inte så mycket tid framför burken som jag skulle vilja eftersom jobbet och familjen tar/får mycket tid men att spela gillar jag. Om jag är kräsen med skärmar vet jag egentligen inte eftersom jag har inte jämfört min 970P med någon annan, men den är kanske lika kass som Dell bara att jag inte ser det. Detta är ju problemet.
Din recension, och mycket annat du skrivit, har jag läst flera gånger så det som gäller är LG.

Men Albin vilken garanti fick du ? På Webhallen står där bara generellt 1år och det är ju lite skillnad mot Eizo + Dell.

LG lämnar 3års garanti på L245WP.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Tack Albin !

Mvh Anders

Visa signatur

Permalänk

Så välkommen så!

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk

Finns ingen 24" runt 2500kr då? Ska göra mig av med HP'n snart och har ingen lust att gå tillbaks till CRT.

Visa signatur

MB ASUS X670E-F CPU Ryzen 7800X3D + Arctic LF II 360 GPU Gigabyte RTX 5070 Ti GAMING OC RAM G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA ASUS ProArt PA602 MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkside666
Finns ingen 24" runt 2500kr då? Ska göra mig av med HP'n snart och har ingen lust att gå tillbaks till CRT.

Alltså när du har bra datordelar så skaffa en bra skärm där du ser allting som dina datordelar genererar. 2500kr för en 24" skärm är som att handla teknik på netto. Men det är ju givetvis upp till var och en men jag tycker folk snålar som katten idag. Spara och köp dig något ordentligt så att du kan bli nöjd.

Men om du skall köpa mindre bra LCD i 24":
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=FSSCL24W...

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=BEG2400W...

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk

http://www.blocket.se/vi/15619696.htm?ca=17_s
Inget att satsa på då?

Vet att det är snålt men det är inte permanent direkt, ska kanske ha den i några månader.
Äh vafasen, kan man nästan köra med CRT'n ändå och spara ihop en slant till någon dyrare.

Visa signatur

MB ASUS X670E-F CPU Ryzen 7800X3D + Arctic LF II 360 GPU Gigabyte RTX 5070 Ti GAMING OC RAM G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA ASUS ProArt PA602 MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkside666
http://www.blocket.se/vi/15619696.htm?ca=17_s
Inget att satsa på då?

Vet att det är snålt men det är inte permanent direkt, ska kanske ha den i några månader.
Äh vafasen, kan man nästan köra med CRT'n ändå och spara ihop en slant till någon dyrare.

Jag är fel person att fråga min vän. Jag hade inte köpt den men allt är ju individuellt. Du kanske bli jätte nöjd med skärmen och då tycker jag du gör ett bra köp förutsatt att skärmen är grön, det vill säga fungerar som den skall.

Bor han i närheten så åker du dit och ber han koppla in den så att du kan läsa just mitt inlägg och spela lite så får du en uppfattning om hur den fungerar och är.

Mvh Albin

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk

Gislaved är tre mil härifrån så det skulle ju inte skada att ta en titt på den.
Tackar för svar; men samtidigt undrar jag om det är TN-Panel eller vad det nu än är på min HP w20, för den tycker jag är helt OK, bara att jag vill ha lite större/högre upplösning.

Visa signatur

Permalänk

Vet ej men jag antar det om jag får dömma betraktningsvinklarna och färgerna som inte är speciellt bra på skärmen om du frågar mig, så om du är nöjd med den blir du nog mer än nöjd om du köper hans TN panel.

Men åk du dit och prova.

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Hej!
Lånar tråden lite istället för att skapa en helt ny då denna är liknande. Är ute efter en hyffsat bra 24" som jag kan bli nöjd med och efter att ha kollat runt ett bra tag har jag kommit fram till 2 bra alternativ som ligger i min prisklass. Det svåra är: "Vilken ska jag välja?"

Skärmarna som jag väljer mellan är LG L245WP-BN och Dell UltraSharp 2408WFP.
LG L245WP-BN har fått mycket fina kommentarer här och AlbinNdoja's test uppskattades verkligen. Det känns som en mycket bra skärm men den har också funnits ett bra tag till skillnad ifrån Dellen som just kommit ut.
Dell 2408WFP har fler anslutningar och en fräsch design, vilket jag tycker är bra. Det finns däremot få recensioner och efter problemen med bl a Ghosting på den äldre 2407 känns det lite sådär. Det som lockar lite extra med denna är erbjudandet just nu med 25% rabatt + Studentrabatt vilket blir ca 5500 :-. LG'n får man för en femhundring mer vilken inte gör mig något om jag får en bättre skärm.

Skärmen ska användas till Filmtittande, Surf, lite Photoshop samt lite spel några gånger i veckan då tiden räcker till.
Vilken ska jag då välja? Vad tycker ni? Vilka erfarenheter har ni? Är LG'n gammal och kommer det nån ny fin snart? Ja, kom med era synpunkter.

Är tacksam för alla svar
Mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oyfr
Hej!
Lånar tråden lite istället för att skapa en helt ny då denna är liknande. Är ute efter en hyffsat bra 24" som jag kan bli nöjd med och efter att ha kollat runt ett bra tag har jag kommit fram till 2 bra alternativ som ligger i min prisklass. Det svåra är: "Vilken ska jag välja?"

Skärmarna som jag väljer mellan är LG L245WP-BN och Dell UltraSharp 2408WFP.
LG L245WP-BN har fått mycket fina kommentarer här och AlbinNdoja's test uppskattades verkligen. Det känns som en mycket bra skärm men den har också funnits ett bra tag till skillnad ifrån Dellen som just kommit ut.
Dell 2408WFP har fler anslutningar och en fräsch design, vilket jag tycker är bra. Det finns däremot få recensioner och efter problemen med bl a Ghosting på den äldre 2407 känns det lite sådär. Det som lockar lite extra med denna är erbjudandet just nu med 25% rabatt + Studentrabatt vilket blir ca 5500 :-. LG'n får man för en femhundring mer vilken inte gör mig något om jag får en bättre skärm.

Skärmen ska användas till Filmtittande, Surf, lite Photoshop samt lite spel några gånger i veckan då tiden räcker till.
Vilken ska jag då välja? Vad tycker ni? Vilka erfarenheter har ni? Är LG'n gammal och kommer det nån ny fin snart? Ja, kom med era synpunkter.

Är tacksam för alla svar
Mvh

Färgerna är bättre på Dell 2408 jämfört med LG L245WP. Allt är egentligen bättre på Dellen förutom just spelandet. 2408 ghostar tyvärr ganska ordentligt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan