Permalänk

För er som inte vet om ni ska köpa BenQ V2400W eller G2400W.

http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=6&ma1=48&mo1=365&p1...

Permalänk
Medlem

Är man intresserad av Eizo 24.1" FlexScan S2431W WideScreen och kan stå ut med att den är grå så finns det ett bra erbjudande på eizos hemsida just nu:

http://www.eizo.se/eizo/smpage.fwx?smlanguage=SWE&page=189&PR...

pris med moms och frakt blir ca 5800:- vilket är ca 2000:- billigare än det var för ett par dagar sedan, rätt svårslaget!

Permalänk
Medlem

shit, billig... synd att jag skall börja utbildnig nu och måste ha råd till det.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

jaha och viken har störst bildyta och vilken är snabbast och hänger med i spelbäsT? och det saknas uppift om v2400w går den och höja sänka eller vinkla?

Visa signatur

Samsung 49" 240hz ,AOC 32" CQ32G1 | Iiglo Ms410|
Intel Core i7 8700K |Corsair 32GB DDR4 3000Mhz
ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC
Fractal Design Define R5|Samsung 960 500GB|Samsung 850 500GB|
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING|Corsair Hydro H115i|2Tb Lagring.

Permalänk

Nu blev jag otroligt sugen på en S2431W iom prissänkningen. Är den prisvärd för den summan?

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem

input lag on S2431W?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

se http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7396...

ser ut som 20ms?

beställde precis en FlexScan S2431W

EDIT: tack för tipset Frispel!

Permalänk
Medlem

how much input lag does samsung 275t + have and how about the 2 24" benq screens atm i got a samsung 275t + but its to much input lag to play with in cod4 etc so i need something much better i been playing pro cs many years etc and got very good reactions etc so i noticed easy that this screen dont perform good in fps =( in wow etc np...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

3 modeller?

Tjo, har kikat på lite på dessa tre modeller, vilken skulle ni satsat på?
Vilken av dem är "bäst" så att säga?

Samsung SyncMaster 2493HM
Samsung SyncMaster T240 (ej HD varianten med tv-tuner).
BENQ G2400W
BENQ V2400W

kanske finns någon annan modell i samma prisklass som är bättre?

Tack på förhand!
MVH KZC

Visa signatur

Intel i7 5960X@4.2ghz@EK Water • ASUS R5E bios 0802 • 16GB DDR4 G.Skill 3000mhz • Samsung 850 256GB PRO • 3x512gb Samsung 850 PRO RAID-0 • EVGA P2 1600W • Corsair Obsidian 900D • Gigabyte GeForce GTX 780Ti@EK Water • Samsung 27" T27A950

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frispel
Är man intresserad av Eizo 24.1" FlexScan S2431W WideScreen och kan stå ut med att den är grå så finns det ett bra erbjudande på eizos hemsida just nu:

http://www.eizo.se/eizo/smpage.fwx?smlanguage=SWE&page=189&PR...

pris med moms och frakt blir ca 5800:- vilket är ca 2000:- billigare än det var för ett par dagar sedan, rätt svårslaget!

Ska till att köpa en s2431w väldigt snart och det var ju verkligen ett kanonerbjudande detta. Dock har jag alltid tänkt att jag vill ha den i svart, och tillsammans med den runda foten som jag tycker ser mer tilltalande ut än den "trekantiga" originalfoten.

Dock känns ju en prisskillnad på 2000:- inte riktigt värd att motivera svart färg och en rund fot. Faktum är att jag nästan börjar tycka att den vita (bortsett från den trekantiga foten som jag inte gillar) är lite mer tilltalande än den svarta. Men jag är ändå kluven. Jag behöver råd, ett lyxproblem ja visst, men ändå. Vad tror ni, är det fruktansvärt fult med en vitgrå skärm eller kan det rent av vara snyggt (eller möjligen cleant om man så vill)?

Visa signatur

E8400 @ 3.00 GHz | Gigabyte GA-P31-DS3L | 2048 Corsair TWIN2X 6400 DDR2 | 500GB + 250GB Samsung Spinpoint | MSI GeForce 8800GTS 512MB OC

Permalänk
Medlem

Jag blev också lite kluven. Vore ju trisst om man köper en relativt dyr skärm som man sen tycker är skitful

Den svarta tycker jag är riktigt snygg, den gråa är det svårt att få någon bild av. Men sådana saker brukar väl se snyggare ut i verkligheten och med den rabatten så är det ju helt klart motiverat.

Tycker nästan den "trekantiga" foten är snyggare, men enligt den högupplösta bilden så verkar det vara SE modellen som har den runda foten (vad nu skillnaden är).

På de här bilderna ser den dock rätt snygg ut IMHO:

Högupplöst bild från sidan:
http://www.eizo.fi/eizo/IMAGES/PRODUCTS/FLEXSCAN/S2431W/S2431...

Vill också tacka för tipset om erbjudandet.

Permalänk
Medlem

Hej, jag tänkte fråga om vilken skärm ni rekommenderar till vardagligt bruk så som surfning, film och serie-tittande och ibland blir det väl ett spel också (dock inte så ofta).

Jag hade tänkt att köpa en skärm kring 3000kr~ klassen, 22" eller 24". Efter att ha läst runt i forumet så ser jag att det flesta dagens skärmar är TN vilket egentligen inte lockar så mycket (tänker främst på filmtittandet som blir lidande). Vad finns för alternativ?

Permalänk
Medlem

Sitter själv med en s2431w (svart) med trekantsfot, tror nog att man inte kommer att tänka på hur foten ser ut när man väl använder skärmen så det är nog inget man bör basera sitt köp på

När det gäller färgen så är ju säkert den grå skärmen lite tråkigare, men även där tror jag att man inte kommer att tänka på det när man väl använt den några dagar...och så får man ju fråga sig om man tycker att det är värt drygt ca 2200:- att få den i svart...personligen tycker jag att detta är ett svårslaget erbjudande då det är en mycket trevlig skärm till ett bra pris!

Permalänk
Medlem

Ja, prisskillnaden för att få den i svart är nästan lite väl hög. Skickade iväg ett mejl till Ezio nyss och frågade hur de förhöll sig till Ångerrätten. Om de följer den som man ska är det ju inga som helst problem att bara returnera skärmen och få pengarna tillbaka om man nu tycker att den grå färgen är riktigt otrevlig

Och med lite tur står de ju även för returfrakten, lite olika från köpställe till köpställe med sådant. Dustin betalar returfrakt, datorbutiken gör det inte (vad jag hört).

Får jag ett ja på min fråga blir det att skramla lite pengar och lägga en beställning innan erbjudandet försvinner... undra hur länge det kommer att finnas kvar, tills samtliga +100 skärmar sålts måntro?

Och ehco, håller med att skärmen ser rätt fin ut på bilden, den ser snarare apple-vit ut, än gammaldator-grå.

Hojtar till när jag fått svar om det är någon annan som är intresserad av ångerrättsfrågan

Visa signatur

E8400 @ 3.00 GHz | Gigabyte GA-P31-DS3L | 2048 Corsair TWIN2X 6400 DDR2 | 500GB + 250GB Samsung Spinpoint | MSI GeForce 8800GTS 512MB OC

Permalänk
Medlem

om man ska spela snabba fps spel osv kommer benqs 2 24tummare hänga med och vilken av dom är snabbast för spel?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonari_N
Skickade iväg ett mejl till Ezio nyss och frågade hur de förhöll sig till Ångerrätten.

Det står lite på deras hemsida om ångerrätten,

Citat:

Ångerrätt för konsumenter/privatpersoner som köpt varor via Eizo Europe AB:s Web-shop
Vi erbjuder alla konsumenter/privatpersoner i Europa en begränsad 14-dagars pengar-tillbaka-garanti på varor som köpts via Eizo Europe AB:s Web-shop. Denna ångerrätt följer konsumentköplagen och distans och hemförsäljningslagen vilka gäller vid Web-handel. Konsument som önskar utöva sin ångerrätt, skall meddela detta till Eizo Europe AB inom 14 dagar efter mottagandet av varan. Konsumenten skall lämna, eller sända tillbaka varan till Eizo Europe AB och får utöva sin ångerrätt endast om emottagen vara hålls i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätten är ej tillämplig för företag. Önskar du utöva din ångerrätt rekommenderas du fylla i en Returanmälan. Då vi tagit emot returanmälan sänder vi dig ett RMA-nummer (Return Material Authorization) samt ytterligare instruktioner om returen. Syftet med RMA-nummer är att underlätta identifiering, hantering och administration av återköpet. Detta möjliggör en snar återbetalning av returnerad vara. RMA-numret anges på adresslapp samt följesedel vid returförsändelsen samt på kopia av varans faktura som bifogas returen. Packa varan väl i originalförpackning med alla tillhörande artiklar som levererades med varan. Du ansvarar för frakten och alla fraktkostnader vid retur av varor till oss. Eventuella transportskador på grund av bristfällig eller felaktig emballering debiteras dig som kund. Varor som returneras mot postförskott eller annan typ av efterkrav kommer ej att lösas ut. Vi återbetalar inte fraktkostnader.
Återbetalning för varan sker inom 30 dagar efter att vi emottagit fullständig RMA och görs på samma väg som vid ursprunglig betalning.

Jag passade på att slå till,

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Man blir onekligen lite sugen, svårt att hitta en bättre skärm till ett bättre pris än så även om jag inte är helt förtjust i den grå färgen.

Permalänk
Avstängd

Jag tror jag beställer den ikväll (S2431W).
Ser trevlig ut. Hur är det med spelande, ngn som spelar fps på denna som kan kommentera?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyan69
jaha och viken har störst bildyta och vilken är snabbast och hänger med i spelbäsT? och det saknas uppift om v2400w går den och höja sänka eller vinkla?

V2400W går endast att vinkla, den saknar VESA fäste...
G2400W går oxå endast att vinkla men har VESA stöd..

Permalänk

Får jag fråga angående G2400W

Jag har läst flera som tycker att färgerna känns urvattnade.

Är Samsung skärmarna på den punkten?
Går det att ändra inställningarna på G2400W så att färgerna blir mer livfulla i jämförelse med originalinställningarna?

Permalänk
Medlem

Har ingen G2400W än..väntar på G2400WD som enligt BenQ Europa kommer till Sverige i augusti..men har läst en del on BenQ G2400W/V2400W på detta forum: http://www.hardforum.com/forumdisplay.php?f=78 kan inte påminna mig att någon klagat sådär enormt på färgerna...

Permalänk

Jag har inte spelat något seriöst fps på min eizo men den har fungerat kanon annars. Det enda "negativa" är att den är väldigt ljusstark, sitter med 40% och ibland kan det vara lite väl starkt då det är mycket vitt på skärmen.

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk
Medlem

Gah tänkte verkligen inte köpa en skärm men blev en sådan Eizo, verkade vara för bra pris för att vara sant.

Visa signatur

en dator

Permalänk
Medlem

Tjenare.

Tänkte bara tipsa er som funderar över BenQ G2400W eller Samsung 2493HM att läsa den här tråden :

Samsung 2493HM vs. BenQ G2400W

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1298311

Här i Sverige får vi alltså en Benq för ca 3000 kr medans Samsungen kostar mellan 4-4500 kr och uppenbarligen presterar sämre (Samma panel i Samsung SyncMaster 245B som kostar mycket mindre.)

Båda skärmar har DVI, HDMI + VGA.

Jag har då bestämt mig - Som sekundärskärm samt film/HTPC-skärm blir det en Benq G2400W, det finns nog ingen annan skärm som kommer i närheten om vi pratar samma prisklass!

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Här är en till som blivit mycket intresserad av Eizo S2431W. Valet står mellan den och Samsung 2493HM. Eizo är mer än 2000kr dyrare men vid en internationell jämförelse är priset bra. Samsungen är däremot nästan dyrast hos oss i Sverige. Går till exempel att köpa i Danmark för 3000 danska kronor dvs ca 3800skr. Båda har fått bra omdömen av i stort alla som skrivit om dem.
Jag har i dag en Samsung 225BW som köptes strax efter lanseringen och den har fungerat bra hela tiden. Vilken av de två skärmarna ovan kommer att ge största lyftet i bildkvalitet? Ser en hel del film både hd och andra vanligare format men spelar mycket lite spel. Enstaka bilspel men inga actionspel typ FPS.

Permalänk

Tack för tipset Frispel
satt o tittade på just den skärmen för 8000kr och tänkte att jag ska kolla lite på forumet om vilka skärmar som verkar bra så får man se de här, Rena lyckan

Visa signatur

| 2500k| Asrock p67 gen 3|8 gb minne| 2x Asus gtx 560 ti 1gb|

Permalänk

Är det någon här som har testat T240?

T220 verkar ha riktigt bra betraktingsvinklar för att ha TN-panel.
http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=6&ma1=36&mo1=370&p1...

Är betraktningsvinklarna bättre på Samsung 2493HM än 245B?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Är det någon här som har testat T240?

T220 verkar ha riktigt bra betraktingsvinklar för att ha TN-panel.
http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=6&ma1=36&mo1=370&p1...

Är betraktningsvinklarna bättre på Samsung 2493HM än 245B?

Jag funderar på om nån läste vad jag skrev

2493HM använder samma panel som 245B, fast med fler ingångar.

Do the math!

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag funderar på om nån läste vad jag skrev

2493HM använder samma panel som 245B, fast med fler ingångar.

Do the math!

mvh

Jag hade nog köpt en G2400W om det inte var för att alla säger att färgerna är mycket klarare på samsungen.

Det är konsigt att så många säger att 2493HM är bättre än 245B om det är samma panel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Jag hade nog köpt en G2400W om det inte var för att alla säger att färgerna är mycket klarare på samsungen.

Det är konsigt att så många säger att 2493HM är bättre än 245B om det är samma panel.

Jag kan ju inte lova dig men enligt snubbarna på Hardforum är det alltså samma panel.

För övrigt uppskattar jag att 50% eller mer av all info och fakta som läggs upp i denna avdelning är ifrån just Hardforum pga kompetensen och det trevliga folket där!

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra