Permalänk
Medlem

Minnesuppgradering 3215W

Har en Zepto 3215W med en t2330 1,6GHz, och 1 gig ram.
Kör Xp idag men tänkte byta till vista, och därför köpa mer ram.

Vill minst ha 2 gigabyte ram och frågan är då om man ska köpa en extra 1 gigabytesticka och köra dualchannel eller en 2 gigabytesticka så man får 3 gigabyte. Vilket ger mest? Prismässigt är det ju ingen större skillnad.

Hur hittar man minne som går att köra dualchannel i tillsammans med det som sitter i nu? (EN 1 gigabyte ZEPTO pc5300 sticka)

Permalänk
Medlem

Du kan köra dualchannel med 1 + 2 gb sticka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gegg
Du kan köra dualchannel med 1 + 2 gb sticka.

Underbart:) isåfall köper jag en 2 gb sticka så jag får 3 gb, antar att bara 2gb blir i dualchannel då?

Det spelar ingen roll vad för minne jag köper så länge det är pc5300 667mhz sodimm ddr2?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hekke
Underbart:) isåfall köper jag en 2 gb sticka så jag får 3 gb, antar att bara 2gb blir i dualchannel då?

Det spelar ingen roll vad för minne jag köper så länge det är pc5300 667mhz sodimm ddr2?

Dom körs båda i dual channel. Ett ensamt ram kan inte köra i dual channel

Det ska inte spela någon roll vilket minne du köper mer än som du säger: pc5300 667mhz sodimm ddr2

Förutsatt att det är ett sånt minne du har i nu

Permalänk
Medlem

Du bör köra Kingston ram i maskinen, alternativt att beställer ett minne direkt från zepto

kan nämligen inte garantera att maskinen fungerar med minneskretsar den ej är testad med

men kingston är 100% testat med maskinen

btw, du kan inte ha en gigabyte sticka i maskinen som standard, kingston/aeneon och i något enstaka fall a-data är det som zepto levererar med

MVH
Johan

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/2048mb-sodim...

MVH

*EDIT när jag hade 3215W så köpte jag det dära minnet fast 1gb istället för 2gb. och det funkade bra.*

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soubiran
Du bör köra Kingston ram i maskinen, alternativt att beställer ett minne direkt från zepto

kan nämligen inte garantera att maskinen fungerar med minneskretsar den ej är testad med

men kingston är 100% testat med maskinen

btw, du kan inte ha en gigabyte sticka i maskinen som standard, kingston/aeneon och i något enstaka fall a-data är det som zepto levererar med

MVH
Johan

Menade att det satt EN 1 gb sticka alltså inte från tillverkaren gigabyte. har kollat i datorn och den är från a-data.

Innebär det att jag måste köra med a-data igen eller fungerar kingston också?

Sen är ju kingston dyrare också, 449kr mot twinMos 325kr. Vilka andra märken sweclockers användare kört med och det har fungerat?