Permalänk

jag sparar till en ny bil just nu den kommer i mitten av maj

lägger undan runt 15k i månaden just nu natt ger fint med cash^^

Permalänk
Medlem

exxoritas
härligt härligt.. självklart det är inte fel att göra så! står man ut hemma så! hehe

Permalänk

Nu närmast är det att fylla på armen med lite mer färg nästa månad och sen blir det att ta de som finns kvar och fortsätta fylla på så det räcker till festivalsommaren.. om man nu får semester då

Visa signatur

Det underlättar ju att använda en metod som man kan!
Sry för eventuella stavfel
Citera gärna vid svar

Permalänk
Medlem

Sparar till en lägenhet i centrala göteborg, har gjort detta i några år nu kostar runt en mille..

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Hårdvara nörd som jag är, och en sista minuten resa med tjejen

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

ja en luftgitarr, tror det fanns en sådan på blocket

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Sparar precis så mycket att allt är slut den 24:e. Kredit är bra skit i tell you!
Blir lite avundsjuk på folk som sparar 4-10k i månaden bara för att de bor hemma med snälla föräldrar, fan ta er

Gör jag med.. Fast jag bor i egen lägenhet och har bil och sådant..

Gör inte alla det?

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk
Medlem

Nu när jag fått ett jobb så sparar jag till en bil tills jag klarat körkortet. Har bokat tid för uppkörning så nu är det bara pengar till bilen som fattas.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

en skidresa till canada

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

Just nu funderar jag starkt på att säga upp mig från jobbet, sälja allt jag äger och sticka till Sydostasien i någon månad. Komma hem lagom till Roskilde och sen löka hela sommaren.

Sen tillslut börja på skola.
Men detta är bara en dröm

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Sparar till en DUI tls signature, nya apeks reggar, och ett par dubbeltolvor, samt en ny förstärkare.

Visa signatur

Bla bla bla

Permalänk
Medlem

Canon 70-200 F/4 L IS till min 400D

Köper i slutet av april

Permalänk
Medlem

Större turbo till bilen.
Men kylskåpet pajade härmodagen, så det blir ingen turbo den här månaden heller :/

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

bil körkort till sommaren

Permalänk
Medlem

Laptop.
Körkort någon gång.
Mer studier, CSN räcker inte för evigt.

Permalänk
Medlem

Helrenovering av en Audi 200tq -88 Satsar på att bli klar innan pension

Visa signatur

Cooler Master Mystique 631][MSI K9N NEO-F V3][Silver Power 600W][Athlon 64x2 6000+ 3.0GHz][Corsair PC5300 4096MB][Seagate Barracuda 500gb][Sapphire Radeon HD3870 512mb][VS22" LCD

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Sparar just nu till.. pengar
inget speciellt ofcourse. har bara ett mindre pengabehov

Permalänk

Sparar till en tattuering som ska göras i maj, å så sparar man ju pengar till nya sommardäck

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

Sparar till Antec Neo HE 550W

Och sen en 500GB hårddisk, vet inte vilket fabrikat man ska välja än. Troligtvis WD.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Sparar till en ny bil har dock inte bestämt märke eller modell än bara att det ska vara nån begagnat typ 06-07

tror ja har ca 120k :- än så länge sparat

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag sparar till bröllop och en kombi.
Detta får mig att känna mig gammal men ack så lycklig.
Det var länge sedan jag sparade till datordelar eller resor och festivaler.
Även om man har låga löner så kan man köpa nästan vad man vill( inom logiska gränser) på en två-tre månader om man är två.

Visa signatur

Asleep in my casket, all rotting and gory. Now, watch me dance in the purgatory!
I waltz with the devil, "Till death do us part". I tango with demons, eating my heart.
They feast on my soul, they feed on my fear. Hugs and Kisses, I wish you were here!

Permalänk
Medlem

sparar väl långsiktigt till husköp, kortsiktigt så är det lite på MR2:an som behöver fixas

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Jag sparade tydligen till en ny soffa då jag köpte en i tisdags.
Nu vet jag inte längre utan fortsätter helt enkelt stoppa undan pengar jag inte behöver...

Permalänk
Musikälskare

Mark III hus - inte objektivet som är med på bilden

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

En lååååååångvarig sparning till som kommer ta helta 3:an i gymnasiet och halva sommarlovet genom att jobba på ring och sälj jobb 3 dar i veckan efter skolan. Kostar hela 49.995:-. Om jag inte får råd eller inte orkar vänta^ får det blir den biligare modellen för 26.000:-. Spelar 2-3 timmar om dan så det käns helt klart som en ivestering.

+ körkort

Edit : vart 26.000:- modellen ,as nöjd kan jag bara säga

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Jag spara till en helt ny dator som ska köpas i och med Windows 7 kommer ut. Alltså runt år 2010

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Är väldigt sugen på en RC-bil från MCD, dock så har jag hittils slängt pengarna på en massa andra onödigheter som dykt upp...
Vore kul om man kunde få råd med en sådan tills sommaren! Skala 1:5 med bensinmotor & fyrhjulsdrift.

http://i19.photobucket.com/albums/b186/Monstertruckkie/DSC081...
http://i19.photobucket.com/albums/b186/Monstertruckkie/DSC082...
http://i19.photobucket.com/albums/b186/Monstertruckkie/DSC082...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cheers
+1
Blir inte mycket pengar över när man har studiebidrag (ca 1000kr/mån) att leva på... Mat är dyrare än man tror.

Menar du att du bor själv, går i gymnasiet och har 1000kr i bidrag?

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem

Blev lite mer lön sen senast jag skrev här.

Jag har lägenhet och en rätt så dyr bil. Fasta utgifter / månad är höga.

Iallafall sparar jag mellan 1 000 - 1 500 kr i fond varje månad, samt 1 000 kr direkt på bankkonto. 1 000 kr till för att betala ned ett skitlån jag har. Skall betala ned det lånet snabbare så jag har 1 000 kr till att leka med.

Fondsparandet är långsiktigt, planen är att om 30 år skal jag ha över 2 miljoner NOK att leka med. Om 30 år är jag 56 år gammal. Hoppas jag inte dör innan dess bara ..., lite dumt att ha en massa pengar stående och inte använda dom. Jaja då får min son ärva dom, det är iallafall bra

Även om jag sparar en del pengar skall jag leva också. Hadde kunnat spara några tusenlappar till men ... äh. Öl och snus måste man iallafall ha

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

Nu är det väll en mobil, nån med MP3 för max 1500:- Nån som har något tips?

Efterdet blir det väll att spara till en plattskärm