Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk

nepp det funkade inte heller! kan fan inte registrera mig! detta va då fan asså, Hur skall man kunna certifiera sina filer annars!?

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

äh.. sånt är bara jobbigt

Permalänk
Medlem

Kan man installera något program så man bara kan slänga in en dvd-film, antingen som en .img fil eller att man kopierar allt som ligger på skivan och lägger över? Tänkte mest att jag vill att telefonen ska kunna läsa av undertexterna som finns med på dvd-skivan.

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

är den något att ha då? Något nytt? Vad är det för nyheter?

Permalänk
Medlem

Flashlite vart väl det bästa, utöver det vart det inget direkt att hurra över. Fortfarande samma bug i LOG listan och hälften av mina program försvann helt plötsligt bara, trots en total minnesåterställning.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Jag får alltid mjukvaran dagar eller veckor efter alla andra. Jag har tydligen något sjukt produktnummer. Helt olåst och obrandad köpte jag den. Svindyr men ändå så får jag vänta. Jag kan byta produktnummer och få in det tidigare iof men det känns jäkligt trist att behöva göra så.

Permalänk
Medlem

Jag får inte fram den nya mjukvaran när jag försöker.

Det står att jag har den senaste.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av masa69
Jag får inte fram den nya mjukvaran när jag försöker.

Det står att jag har den senaste.

Har du original produktkoden?
Vilken operatör har du?
Är luren låst?

Permalänk
Medlem

Precis som jag skrev ovan.
Jag får den dagar eller veckor efter de flesta andra med olåsta och obrandade telefoner.

Min telefon är obrandad och olåst. Köpt helt utan abb.

Permalänk
Hedersmedlem

det är nog "plum" som alltid brukar få det första mjukvaran

Permalänk
Medlem

Det beror helt enkelt på vart du köper din telefon, om du köper olåst av t ex Telia så får du mjukvaran när först Telia har godkänt den...
Allt handlar om produktkoden, jag har själv en 3 lur men kör med original koden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
Har du original produktkoden?
Vilken operatör har du?
Är luren låst?

ORGINAL KOD
Och den är olåst

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Och här lite produktkoder..

N95-1 versionen:
0534847 SCANDINAVIA
0536068 SCANDINAVIA

N95-2 (8 gb) versionen:
0550372: SCANDINAVIA

Är ni osäkra?
Läs denna tråd (krävs registrering)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
Det beror helt enkelt på vart du köper din telefon, om du köper olåst av t ex Telia så får du mjukvaran när först Telia har godkänt den...
Allt handlar om produktkoden, jag har själv en 3 lur men kör med original koden

InWarehouse. Tror inte att de måste godkänna till min lur först.

Jag har en plum. Mitt nummer går knappt att hitta på nätet. Ganska intressant.

N95-1
0550046

Jag har fått ändra produktnummer för att få uppdateringen snabbare.

Edit:
Jaha, nu fick jag lite träffar. Bl.a. denna:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=134096&st=...
Inlägg 2406:
"Har äntligen fått svar från Nokia. Olika produktkoder av N95an har olika datapaket vid leverans. De med 0536068 har en äldre v1.0. Kod 0550046 har datapaket v2.12 eller nyare.

Det är bara att vänta tills nokia släpper nya fw för de nyare N95orna också. känns stressat att branda om. "

Min lur är alltså för ny. Nokia N95 (03.01)
Få fram infon via *#0000#

Permalänk

jag har ett problem med min nokia n95: när jag använder hörlurar så är det ett konstant brus. Det är som att man har på en högtalare på för hög volym om ni fattar. Var på Tre (3) och tjafsade, då fick jag provlyssan på deras ex och det var samma sak där, någon som har samma problem/lösning

Permalänk
Medlem

Har samma problem, dock ingen lösning :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

det är så jävla dåligt av nokia, köper man en dyr mobil SKA den fungera, aldrig mer att jag köper en otestad produkt (eller nåt)

Permalänk
Medlem

Det är inget fel per se, utan beror väl mer på att dom har använt pissiga grejer när dom byggde den. Är precis samma effekt som när man drar på högtalare för högt, precis som du säger.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

tror du man kan fixa förstärkare?, tror du att det blir bättre. Kan man bygga en minförstärkare?
jag har testat program som t.ex. CorePlayer utan något resultat (kan däremot säga att programmet verkar ha en funktion för ljudböcker om någon är intresserad.
Jag ska ringa till nokia och fråga om dom gör någonting åt problemet eller om dom kommer att förneka att dom her gjort något fel och skicka en undersökningsavgift. aja , jag kommer att söka vidare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrDuctTape
jag har ett problem med min nokia n95: när jag använder hörlurar så är det ett konstant brus. Det är som att man har på en högtalare på för hög volym om ni fattar. Var på Tre (3) och tjafsade, då fick jag provlyssan på deras ex och det var samma sak där, någon som har samma problem/lösning

Jo samma här, har inte tänkt på de tidigare eftersom att jag nästan alltid har musik på i samband med hörlurar..

I övrigt är jag galet nöjd me nallen, haft den ca 1.5 månad och leker fortfarande med den dagligen

Permalänk
Medlem

Jaha, jag har fortfarande inte fått någon uppdatering så jag tänkte ändra produktkoden igen. NSS funkar dock inte med de senaste kabeldrivrutiner från Nokia. Vad tusan gör jag då? Byter till äldre? Känns omständigt.

Permalänk
Medlem

Mitt headset fungerar inte längre efter att ha uppdaterat luren, alltså att byta låt, höja/sänka volym osv. går inte. När jag kopplar in får jag som vanligt välja hur den ska anslutas (som headset, hörlurar etc) och ljudet funkar fortfarande. Är det någon mer som råkat ut för detta?

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Medlem

jepp.. hände mig efter förra uppdateringen.. lämnade in den och fick en ny.

Permalänk
Medlem

Måste testa mitt headset. Bytte produktkod på en annan dator och uppdaterade från min vistamaskin. Mobilen startar om, det står bara nokia... "15 minuter kvar av uppdateringen" och programmet krashar. Skitkul. Väntade ett bra tag men kopplade ur allt och plockade ur batteriet. Funkade då igen. Testade igen. Krash på samma ställe. Körde på en XP-dator istället. Gick fint!

Permalänk

Har hämtat nya uppdateringar till telefonen nu och får nu ett meddelande när jag ska återställa telefonboken att "telefonen är i filöverföringsläget och kan inte användas i PC Suite. Avsluta filöverföringsläget i telefonen om du vill använda telefonen med PC Suite".......har kollat i telefonen men jag fattar inte riktigt vad jag ska göra....nån som vet?

Visa signatur

RyanGiggs

Permalänk

testa starta om mobilen och sätta i kabeln igen, tror att du valde fel alternativ när du satte i kabeln

Permalänk

Tror att jag gjorde det men jag ska prova igen...nu verkar det gå bättre men helt plötsligt så står det att jag har 2st telefoner uppkopplade till datorn....en som heter Nokia N95 och en som heter Nokia Device Bus....vad är det sistnämda? Får även ett felmeddelande där det står "Nokia Device Bus anslöt i ett ej kompatibelt läge. Ändra det i telefongränssnittet."

Visa signatur

RyanGiggs

Permalänk
Medlem

Finns det ngn möjlighet att få ens position inkodat i bilden direkt när man fotar om man har igång gpsen?

Visa signatur

Vem vaktar vakterna?