Permalänk
Medlem

ingen POST med P5N-T Deluxe

hallo...

köpte ett begagnat ASUS P5N-T Deluxe för ett tag sedan, och i väntan på min E8400 så fick jag låna en 3.2Ghz celeron av en kompis på jobbet och gammla minnen (TwinMOS DDR2-4300)...

nu när jag satt i grejaorna och startar så händer nästan ingenting! fläktarna går igång, men det är allt - skärmen slår inte på och det piper ingenting...

så till frågan/frågorna:

borde inte kortet i alla fall pipa lite av sig självt? även om inte jag har någon speaker?

CPUn finns inte med i asus lista över cpuer som passar och minnerna är egentligen för sega - men borde det inte pipa i alla fall?!!

tittar man nära på socketen så ser några pinnar uppe i ett hörn lite konstiga ut - 2-3 st ser lite snea ut från vissa vinklar, kan det göra att man inte ens hör ett ynka pip eller kommer till post?

kommer nya minnen på måndag som jag kan testa med, men cpu verkar jag få vänta med... jäkligt orolig att kortet är trasig! mycket tacksam för hjälp!

ASUS P5N-T Deluxe
Celeron 3.2Ghz
2xTwinMOS 512MB DDR2-4300
8800GT
Antec Sonata m NeoPower 550 agg

Permalänk
Medlem

är du säker på ditt moderkort stödjer minnen+ processorn då?:P

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

enligt manualen så stödjer inte moderkortet 4300 minnen

Permalänk
Medlem

hej! tack för svar och så! nej det stöds inte, får grejor nästa vecka så jag kan prova på riktigt - tyckte bara det vara konstigt att ingenting händer!