Permalänk
Inaktiv

Swecable testad!

Hej, Jag har lite kontakter inom db.se så jag fick köpa ett par swecable av datorbutiken innan den lanserades. Måste säga att det är den bästa investeringen någonsin! Flyttade hela min pr0n mapp på 500GB på en halv nano sekund mellan mina hårddiskar! Dock när man flyttar mindre filer så verkar det som om det skapas ett litet maskhål i universum som får filen att flyttas bakåt i tiden, jag kommer med uppdateringar om denna bugg.

Fördelar:

+ Låg värmeutveckling
+ Den är helt ljudlös
+ den är snygg

Nackdelar:

- Den är för snabb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wirf
Dock när man flyttar mindre filer så verkar det som om det skapas ett litet maskhål i universum som får filen att flyttas bakåt i tiden.

Det kanske fixas i nästa firmware? =/

Du glömde nämna att den var ekologisk.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk

jag har problem med att den är för snabb... kan man klocka nner den på något sätt?

Permalänk
Medlem

Väntar spänt på att de kommer in i lager, lagt beställning på 6 st:)

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har problem med kompatibilitet mellan min WD 320gig och denna monsterkabel, helt plötsligt började hårddisken smälla. Det lät som att den slog ihjäl sig själv långsamt och plågsamt. Vad ska jag göra? Windows vill inte boota!

edit: Mitt 1000:e inlägg!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Väntar spänt på att de kommer in i lager, lagt beställning på 6 st:)

javlar sa det blir 6x1499kr da eller:P varfor sa dyrt?

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
javlar sa det blir 6x1499kr da eller:P varfor sa dyrt?

Ajjemän, men vi har ju alla sett diagrammet på hur mycket den ökar prestandan eller hur;) Man nöjer sig endast med det värsta och dyraste, haha:D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
edit: Mitt 1000:e inlägg!!

Hehe, gratz:P

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Sicken hyperprodukt, rena mirakelmedlet faktiskt.
Pluggade in en i micron, och det gick 2 min fortare med den frysta pizzan.
Tror jag skall testa dessa på bilen oxå

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

något som jag prioriterar är just ljudnivån, så denna är en skänk från ovan nu när jag försöker att tysta ner burken.

beställt 3st, återkommer med resultat.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Sicken hyperprodukt, rena mirakelmedlet faktiskt.
Pluggade in en i micron, och det gick 2 min fortare med den frysta pizzan.
Tror jag skall testa dessa på bilen oxå

Hur har du lyckas med det? har du fixat egna S-ATA > "VAD-MAN-NU-HAR-FÖR-KONTAKTER-I-MIKRON" ? Fan funderar starkt på 2 sådana till burken..

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Tänkte montera en av mina 6st i min pocket pc, bör ju snabba upp den en hel del, återkommer med moddad ppc i galleriet sen.
Edit: Funderar på om man skulle passa på o stoppa i varsin i ps2an och 360n:P Hackfritt here I come:D

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk

KOm igen nu skärper ni er. Det är ju trots allt ingen mirakelkabel, dock så tar den bort knaster och knäppningar när man lyssnar på mp3:or.
För det är allmänt kännt att såna beror på låg överföringshastighet.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

nice!

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

fan jag hade tänkt i köpa 2 stycken sånna kablar till mina raptor diskar, men när jag såg att kablarna var icke vattenkylda blev jag besviken!

fyfan

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
fan jag hade tänkt i köpa 2 stycken sånna kablar till mina raptor diskar, men när jag såg att kablarna var icke vattenkylda blev jags besviken!

fyfan

Av precis samma anledning avstod jag också från ett köp. Men det sägs ju att Wolverine 4000 ska vara vattenkylda, vilket har gjort mig spänd av förväntan.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Schyssta bananer, det här blir ett köp!

Men är de firmware 01.04.08?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dedde
Hur har du lyckas med det? har du fixat egna S-ATA > "VAD-MAN-NU-HAR-FÖR-KONTAKTER-I-MIKRON" ? Fan funderar starkt på 2 sådana till burken..

Rekomenderas verkligen

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doomedsabre
Schyssta bananer, det här blir ett köp!

Men är de firmware 01.04.08?

Dessvärre ja... Hade det varit 31.03.08 eller 02.04.08 hade jag köpt direkt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Dessvärre ja... Hade det varit 31.03.08 eller 02.04.08 hade jag köpt direkt!

Det bör nog gå att ordna i efterhand utan större problem skulle jag tro, i vilket fall så har vi trots allt sett hur enorm prestandaskillnaden är i diagrammen;)

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Går den att äta?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Det bör nog gå att ordna i efterhand utan större problem skulle jag tro, i vilket fall så har vi trots allt sett hur enorm prestandaskillnaden är i diagrammen;) [/QUOTE0]

Riktigt bra hastigheter faktiskt... Kommer lägga beställningen när de kommer in i lager igen, men det kommer definitivt till att bli en uppgradering till de nya 4000 kablarna sen, vattenkylning e sweet!

Dessutom kanske de gör sig av med guldplätteringen för att boosta hastigheterna ytterliggare något, visserligen minskar livslängden, men vem bryr sig, only the snabbest is the bästa, inte sant?

Dessutom har jag hört rykten om att 4000 kommer ha automatisk onlineupdatering á la Live! update, är detta sant eller är det bara någon som hahahahahaar med mig?

Det skulle vara riktigt glänsande om det faktiskt var så... Tänk er själva vilka möjligheter det skulle ge!

'Edit

Man kan ju inte skriva S k ä m ta r, haha ^^

Permalänk
Medlem

hahahahahaar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hahahahahaar

Haha, var tvungen att prova
FZ:s hahahahahahahahahaha är riktigt roliga, de har så många som 2

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Jätte billig, ska man ha 10 stycken kostar det bara 15K som en dator...

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Fick 6st av pappa igår. Kokar man dem i 20 minuter så kan jag ju lova att det är det godaste ni någonsin ätit. ska genast be pappa om 6st till. Pappa betalar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
hahahahahaar

Haha, var tvungen att prova
FZ:s hahahahahahahahahaha är riktigt roliga, de har så många som 2

Arrgh, man får inte ens skriva apri l skäm t

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

ughughughughugh ughughughughugh ?

inte vad jag försökte skriva men men A.P.R.I.L?

Visa signatur

|Gigabyte DS4| Q6600|Gainward 8800 GTS 512 MB| Corsair 520 W| Corsair XMS2-6400 2x2 GB 800 Mhz|Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail| ThermalRight Ultra Extreme |

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1741

Permalänk
Medlem

fick dubbla prestanda när jag övervoltade kablen och körde med min vappo! sjukt grymm kable säger jag bara:)

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Det bör nog gå att ordna i efterhand utan större problem skulle jag tro, i vilket fall så har vi trots allt sett hur enorm prestandaskillnaden är i diagrammen;)

Ryktas om att firmwaren är OpenSource, en fan modifikation av firmwaren lär vara ute snart.

Permalänk

Man blir frestad. Men, drar den inte mycket el?

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]