Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Tror ni jag kan få den sålt för 10 000kr i slutet av agusti?

specc:
4gb ram
2.2ghz
250gb 5200rpm,
Samt högst upplösning på skärmen
resten kan ni.
Betala nypris 12,5k

Kan du inte lämna tillbaka till Dell? De ska ju vara ovanligt tillmötesgående med sådant.

Permalänk

Sådär ja

T9300
4gig ram
320gig 5400rpm
1440 900 skärm
Rööööööööd

Beställd och betalad, hoppas det inte tar flera veckor :(.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scasi
Är inte 9500GS sämre än ett 8600GT?

Ifall 8600GT har ddr3 är det bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrick
En del säger si och andra så vad är rätt?

Vart kan man hitta fakta och tester på att så är fallet, skulle gärna vilja att den billigare hårdisken på 320gb var snabbare än den dyrare 200gb 7200rpm men jag tvivlar......

Se http://www23.tomshardware.com/storage25.html
På de flesta tester jag orkade kolla igenom så var Samsungs och Western Digitals 320 GB diskar i topp.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KoalaOfDoom
Kan du inte lämna tillbaka till Dell? De ska ju vara ovanligt tillmötesgående med sådant.

Har tyärr gåt lite mer än en månad...

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funkadelic
Ifall 8600GT har ddr3 är det bättre.

Stämmer. Jag har för mig att 9500GS är ett förminskat 8600GT, men med samma specifikation. Dock har troligtvis det kortet i Asus-datorn minne av typen DDR2, vilket gör att det troligtvis presterar som ett 8600GT med DDR2-minne.

//R

Permalänk
Medlem

Pratade just med en jobbar kompis som har provat en XPS M1530 (sa han) och han upplevde den som plastig och tunn, den kändes inte rejäl på något sätt sa han + att tangentbordet sviktade när man skrev..

Var det samma maskin vi snackade om?? för här verkar XPS 1530 vara av god kvalité och med bra kännsla i tangentbordet, jag är något förvirrad nu....

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem

Nu är jag ett knapptryck från denna beställning:

Base Intel® Core™ 2 Duo Processor T9300 (2.50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2 cache)
Operativsystem Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
Minne 4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048]
Grafikkort NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne
Hårddisk 200 GB hårddisk med Free Fall Sensor (7200 RPM)
Intel® nästa generations Wireless-N-minikort - Europa - Core 2 Duo Processors
15,4-tums widescreen WXGA+ (1440x900) TFT-skärm med TrueLife™
Primärt 6-cells litiumjonbatteri (56 wattimmar)

Övriga delar är väl standard.

Är väl ingen expert på datorer men för 10800:- känns denna datorn rätt prisvärd. Men som sagt, jag långt ifrån nån expert och någon tycker att jag är lurad om jag gör denna beställningen (ikväll) får ni gärna säga till!

MVH

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush | Prolle: E8500 | Bräda: Gigabyte GA P45 | RAM: 4gig Dominator 1066mhz | HDD: WD Caviar 500gig | GPU: HD 4870 | Skärm: Samsung T220

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roggan85
Nu är jag ett knapptryck från denna beställning:

Base Intel® Core™ 2 Duo Processor T9300 (2.50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2 cache)
Operativsystem Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
Minne 4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048]
Grafikkort NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne
Hårddisk 200 GB hårddisk med Free Fall Sensor (7200 RPM)
Intel® nästa generations Wireless-N-minikort - Europa - Core 2 Duo Processors

Övriga delar är väl standard.

Är väl ingen expert på datorer men för 10800:- känns denna datorn rätt prisvärd. Men som sagt, jag långt ifrån nån expert och någon tycker att jag är lurad om jag gör denna beställningen (ikväll) får ni gärna säga till!

MVH

Har tänkt att beställa exakt samma konfig, men hur fan får du det till 10800;-
Och hur lång garanti har du valt?

Permalänk
Medlem

fredrick
plastig och tunn har för mig att det är det hela branchen strävar efter att få ner vikt och bli tunnare titta bara på nya macbook airden är tunn....
Vem är din arbetskompis Shrek eller..
Lyssna inte på alla andra det är ju du som skall ha den.

Permalänk
Medlem

Hur får man till alla rabatter via dells hemsida? Vart fyller man i dem?
Hittar ingenstans. Snälla, kan någon komma med en förklaring!?
Och går det att fixa studentrabatten på något sätt, är student men har inte mecenatkortet!
utan bara det sketna studentkortet.
Somebody help me!

Mvh,

Stålle

Permalänk
Medlem

Rabattkod.se har 10 % rabatten

$H?TP9R$XFH234 <---- 5 % studentrabatt

Du fyller i dem när du har kontrollerat din beställning och är vid steget innan kassan. Tillämpa kupong står det.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush | Prolle: E8500 | Bräda: Gigabyte GA P45 | RAM: 4gig Dominator 1066mhz | HDD: WD Caviar 500gig | GPU: HD 4870 | Skärm: Samsung T220

Permalänk
Medlem

Men nice! Tack Roggan! I owe you one!

Men shit vad bra, nu blir det garanterat en! Rubbet för 11500;-
Kan inte bli bättre! Funtar bara om man ska ta 7200rpm eller 5400rpm, och 1440*900
eller 1680*1050 skärmen?
Och hur är det egentligen, om man beställer en 1680*1050 skärm, måste man köra den på den upplösningen hela tiden, är den så att säga optimerad för den upplösningen eller kan man skifta fritt mellan upplösningar?

Hjälp en okunnig jävel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korak
fredrick
plastig och tunn har för mig att det är det hela branchen strävar efter att få ner vikt och bli tunnare titta bara på nya macbook airden är tunn....
Vem är din arbetskompis Shrek eller..
Lyssna inte på alla andra det är ju du som skall ha den.

Ja självklart är det jag som skall ha den, därav så vill jag ju t.ex inte att tangentbordet skall flexa, skickade ju just tillbaka min Zepto 6625WD pga tangentbordet.

Men ni som har en XPS flexar tangentbordet något eller talade vi om två olika datorer? och är datorn rejält byggd?

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem

10% - VKK6CG$V7K8QLM studentrabatt
5% - $H?TP9R$XFH234 studentrabatt
10% - K$XV74$SCGT14D "mailrabatt"

Går endast att kombinera 5% med 10%.

Permalänk
Medlem

Då var det beställt...

Intel® Core™ 2 Duo Processor T9300 (2.50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2 cache)
3 072 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [1x2048+1x1024]
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne
200 GB hårddisk med Free Fall Sensor (7200 RPM)
Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara
Grundläggande garanti - 1 års XPS Premium hårdvarusupport (inkl. spel- och på-plats-support)
Basgaranti - 1 års XPS Premium hårdvarusupport (inkl. spel- och på-plats-support)
Accidental Damage Support 1 års olycksskadesupport för konsument - temapaket

Leverans: 2008-04-25

Pris: 11 037,19 kr

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem

Är det någon som har bemödat sig med att ta reda på den exakta orsaken till det nya priset på 9-cells batteriet? Får väl plinga på onsdag annars när tiden finnes

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz, 4GB DDR3 Corsair, Powercolor HD5850, Corsair TX650, Samsung Spinpoint 1TB, Benq G2420HDB

[ XPS 1530 ][ 2.40Ghz 3MB ][ 8600M GT 512 RAM DDR3 ][ 3GB Ram ][ AUO 1440x900 ][ Hitachi 200GB 7200RPM ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qayotee
Är det någon som har bemödat sig med att ta reda på den exakta orsaken till det nya priset på 9-cells batteriet? Får väl plinga på onsdag annars när tiden finnes

Det postades i nån tråd här tidigare; http://www.engadget.com/2008/03/26/fire-at-battery-plant-thre...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agile
Det postades i nån tråd här tidigare; http://www.engadget.com/2008/03/26/fire-at-battery-plant-thre...

Jaså det är såpass alltså, då var jag ju rätt ute i min gissning :(. Usch jag som vill ha det batteriet. 2-3 månader kan man ju inte vänta när den ska beställas på onsdag.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz, 4GB DDR3 Corsair, Powercolor HD5850, Corsair TX650, Samsung Spinpoint 1TB, Benq G2420HDB

[ XPS 1530 ][ 2.40Ghz 3MB ][ 8600M GT 512 RAM DDR3 ][ 3GB Ram ][ AUO 1440x900 ][ Hitachi 200GB 7200RPM ]

Permalänk
Avstängd

Alltså pallar inte med cpu whinet mera, bara på mig den är eller?
Ska fan ta o ringa till support imon. Om jag gnäller lite tror ni jag kan lämmna tillbacka den trots lite över 1 månads användning?
Kan ju få en bättre för billigare prs dessutom..

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Fick ett kul meddelande när jag gick in på Dell's orderstatus sida.

Citat:

Din beställning har avbokats.

Vi beklagar att din beställning avbokades utan att du begärt detta. Kontrollera din e-post* för mer information om varför din beställning avbokats. Behöver du mer hjälp är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via e-post.

*Kontrollera den e-postadress som du angav när du gjorde din beställning.

Är dem störda?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcw
Fick ett kul meddelande när jag gick in på Dell's orderstatus sida.

Är dem störda?

Jag har det motsatta problemet. Avbokade ordern och pengarna skulle varit inne dagen efter men nu var det tydligen problem och skit så de visste inte när ekonomiavdelningen kunde avboka. Kaos på Dell m.a.o.

Permalänk

Jag fick exakt samma meddelande som PCW. Hörde med kundtjänst men min order hade tydligen blivit avbokad och en ny order hade gjorts från säljaren. Aja, väntar just nu på orderbekräftelse så att jag kan följa upp min order men det verkar ta sin tid innan man får den...eller?

Visa signatur

Nicklas || Dataekonomstudent

Permalänk
Medlem

Hur många XPS´er förekommer cpu whinet och vad beror det på?

Är det bara på vissa prcessorer eller? (jag valde 2.50GHz 6mb cache minne)

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem

Sjukt... Jag fick min dator idag vid 12 snåret via shenker. Har hållt på och pillat med datorn några timmar när en på support-avdelningen ringer och säger att de måste ha tillbaka datorn pga problem med batteriet och att jag skulle få mer information senare. Så imorgon kommer någon från dell och hämtar min nya älskling. Vad händer?

Permalänk
Medlem

Dom tar tillbaka den för att skicka den till mig istället.

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grand03
Sjukt... Jag fick min dator idag vid 12 snåret via shenker. Har hållt på och pillat med datorn några timmar när en på support-avdelningen ringer och säger att de måste ha tillbaka datorn pga problem med batteriet och att jag skulle få mer information senare. Så imorgon kommer någon från dell och hämtar min nya älskling. Vad händer?

Det va som fan. Kanske förklarar varför jag inte fått någon oderbekräftelse på min beställda xps. När jag beställde en förra veckan under onsdagskvällen kom oderbekräftelsen redan cirka 1 timma efter, och då hade jag redan blivit garanterad kredit och hela köret (avbok dock den ). Nu har det gått mer än ett dygn sen jag beställde och betalde kontant men inget har hänt. Kanske lika bra att göra dem en tjänst och avboka igen och vänta tills det lugnat ner sig. Studenter har 15 % rabatt hela sommaren!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena Roggan! Vad säger du? Har studenter 15% hela sommaren, hur då, vart då? Rabattkoden dvs! ;-D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guldett
Ska göra något åt dig som ingen gjorde åt mig..

Om du vill ha en Samsung skärm så beställ 1680x1050, om du däremot vill ha en LG så beställ 1440x900

Och ja, känslan är härlig och datorn är perfekt.. jag är även någorlunda nöjd med min samsung, stör mig bara på att jag KUNDE fått bättre om jag bara läst på lite mer ordentligt.

btw såg lite på aftonbladet tv; http://img505.imageshack.us/img505/6251/dell1530ah8.jpg

Jag beställde en Inspirion 1525 för cirka en månad sedan med 1440x900 skärm, jag upplevde skärmen som mycket dålig, "grynig" vid ljusa partier. Jag skickade tillbaka den i fredags, tyvärr hade jag inte vetskapen att kolla vilken skärm det var som jag hade fått.

Nu har jag tänkt beställa en Xps 1530, men då är frågan. ÄR det samma skärm om jag tar 1440x900 upplösning på XPSen?

Permalänk
Medlem

Som ni alla vet så finns det en ledig mini pci slot för wwan / 3g kort.

Jag har kikat runt lite vart man kan köpa ett sådant mini pci card. Någon här borde väl använda denna slot och kunna ge tips va ni kör med för kort och vart ni köpte det.

Anledning till detta är att jag vill inte ha någon externt usb modem hängandes. Jag vill heller inte utnyttja expresscard sloten på höger sida då ett eventuellt ljudkort ska in där.

Visa signatur

Kriff Kriff