Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrick
Jag skulle ha börjat med att plocka ur batteriet och nätsladden och låta datorn ligga i 5 minuter och sedan försöka igen. återkom med resultat.

Jag lätt batteriet och nätsladden vara ur hela natten, samma sak helt död

/ lAlAz0r

Permalänk

Vilken är den senaste drivrutinen till grafikkortet för xp 32 bitars?
Och vad ska man använda för program för att ta bort gamla grafikkorts drivrutiner?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
9 cells äger, den är inte som alla visar i bilden, det är ett helt annat och bättre batteri...

BTW!
Kan man ta ut tagenterna var för sig eller? känns som det har fastnat nåt under en av de. Vill inte trycka för hårt kanske går sönder..
Eller måste jag ta bort hela isåfall hur?

hur kan ett batteri äga?

samt klart det är bättre än 6 cell, haha säger ju sig själv

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

då var den beställd :

Intel® Core™ 2 Duo Processor T8300 (2.40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2 cache)
Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048]
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne
200 GB hårddisk med Free Fall Sensor (7200 RPM)
15,4-tums widescreen WXGA+ (1440x900) TFT-skärm med TrueLife™
pris 9 943kr
leveranstid : senast 25 april! - mindre roligt

Visa signatur

Acer 5021WLMi: AMD64 Turion 1.6Ghz | 1280MB Ram | 80GB HDD | Ati Radeon X700 128Mb | WIFI | 15.4 Widescreen | Iomega Silverline 250 gb |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
hur kan ett batteri äga?

samt klart det är bättre än 6 cell, haha säger ju sig själv

Helt annan form än vad som har länkats som forumet.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Borttaget

Visa signatur

//MVH Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Jag lätt batteriet och nätsladden vara ur hela natten, samma sak helt död

/ lAlAz0r

Skumt...
Blir väl att ringa DELL för din del då?

Du ka väl höra av dig om hur det gick, kan vara bra att veta hur DELL suporten fungerar nu när jag ev skall till och beställa en DELL på måndag.

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk

Någon som vet var jag kan köpa extra (svenska Dell säger att de säljer inte det separat) XPS läder CD/DVD/manual fodralet som medföljer?

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem

Vart kan man få tag på en studentrabatt kod om man inte är student? den på 10% har jag redan...

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrick
Vart kan man få tag på en studentrabatt kod om man inte är student? den på 10% har jag redan...

Läs på sidan 74!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qayotee
Så sjukt bra config för det priset men så är det 5400rpm, man blir tokig.

En 5400 RPM hårddisk på 320 GB är lika snabb som en 200 GB 7200 RPM. Detta pga. att den större hårddiskens datadensitet är större och därmed behöver läshuvudet inte flyttas lika långt över hårddisken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEBBiE
En 5400 RPM hårddisk på 320 GB är lika snabb som en 200 GB 7200 RPM. Detta pga. att den större hårddiskens datadensitet är större och därmed behöver läshuvudet inte flyttas lika långt över hårddisken.

En del säger si och andra så vad är rätt?

Vart kan man hitta fakta och tester på att så är fallet, skulle gärna vilja att den billigare hårdisken på 320gb var snabbare än den dyrare 200gb 7200rpm men jag tvivlar......

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scasi
Borttaget

Vad är borttaget, den bilden som var öppe för, hur har folk som har 9 cells nu?.

Har iaf en fråga eftersom det sticker yupp upp 1½cm hur blir det med en kylningsplatta med 2 fläktar, komma det kyla bra eller?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

tror fansen att det blir en dell xps 1530 i möra. har ni nåt man ska tänka nåt speciellt på?

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stassse
tror fansen att det blir en dell xps 1530 i möra. har ni nåt man ska tänka nåt speciellt på?

Ja den frågan som just nu iriterar mig mest, 7200rpm eller 5400rpm...

Måste bestämma mig tills i morgon.....

Jag antar att väntetiden blir längre om man väljer 200GB

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Citat:

Finns det några bilder på detta?

Antar att det är därför som batteriet är så mycket dyrare nu..

Permalänk
Medlem

nu måste jag fråga er som har andvänd dell xps 1530 ett tag. jag undrar vilken dator av dom här 2 ni skulle rekomedera är xps värd att sattsa på eller är det lite av ett lotteri med cpu wine och grejer. och det där med skärmarna gör ju inte saken bättre

http://www.webhallen.com/prod.php?id=85425&traff=1

eller dell xps 1530.

datorerna har samma spec och är i stort sett likvärdiga. det som ger dell fördel är batteriet. och att man kan lägga in xp på den. och att den kanske är lite snyggare.

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk
Medlem

Jadu du gör ju inte mitt val enklare iallafall..

En fråga bara det där med cpu wine, skärmar och andra konstigheter hos XPS, är du säker på att ASUS datorn helt saknar dessa eller liknande "sjukdomar"?

Förövrigt ser de båda ganska lika ut bortsätt ifrån fingeavtrycksläsaren och HDMI utgång men den har ju DVI-D istället + att den stödjer Fast ethernet vilket inte XPS gör,men det går ju att köpa till och stoppa i Expresscard platsen om man nu skulle vilja ha snabbare.

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk

Asusdatorn har ju bättre grafikkort också.

Permalänk
Medlem

Nätverksproblem

HEj är det någon mer som får problem med att nätverket (wifi) dör efter hibernation eller vila läge, (lägga ner skärmen, alt stänga av med knappen), wifisymbolen slocknar och vägrar reparera sig. Det enda som funkar är en reboot.
har intel pro b/g nätverkskortet på m1530. har testat bocka ur att windows får stänga ner enheten för att spara ström. detta hjälpte inte.

Sen en fråga skärmen jag har är jättebra i bild och så men i batteriläge dvs med lägre ljusstyrka ger den ifrån sig ett högfrekvent "surr" som skiftar beroende på ljusstyrka. Är jag ensam eller har fler detta problem. Grymt irriteande ljud men allt funkar. I elnätsläge är ljudet helt borta.
MONITOR\LPLDF00

Permalänk
Medlem

Fan vad svårt det är med dator köp och tillgången till informationen på internet idag, så fort man bestämmer sig för något så läser man inlägg om ditan och datan och får försöka ta ett nytt beslut och vart efter tiden gå så kommer det ut nya grejer på marknaden som får en att försöka glömma det man tidigare varit inne på och börja om ifrån ruta 1 igen......

Nää det blir nog en DELL product RED 2.50GHz med 5.400rpm 320GB disken med tanke på det fördelaktiga priset + att man få en äkta Windows Ultimate inkluderat i priset

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk

Jag är mycket nöjd med min XPS m1530, och har även jag läst många inlägg om negativa saker om datorn etc innan jag beställde en.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverfisken
Jag är mycket nöjd med min XPS m1530, och har även jag läst många inlägg om negativa saker om datorn etc innan jag beställde en.

Var det inte du som ångrade dig och funderade på en ASUS istället?

Sak samma det spelar nog ingen roll vad man än köper man kan nog hitta negativa inlägg om alla modeller här, eller vet ni någon bärbar dator som är helt perfect och passar alla och helt saknar nackdelar och aldrig strular, isåfall köper jag en sådan direkt.....

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk

Jag tittade på en ASUS först, eftersom den hade (har jag för mig) GigaBit nätverk och fler USB portar. Men jag tycker Dellen är utmärkt och saknar inte direkt något. Jag hade Dell innan och kommer att köra med Dell framöver. Den har inte strulat för mig, isåfall är det Vista som är mesta strulet (Dreamscenes i Ultimate fungerar inte så besviken ja blev på det).

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Tror ni jag kan få den sålt för 10 000kr i slutet av agusti?

specc:
4gb ram
2.2ghz
250gb 5200rpm,
Samt högst upplösning på skärmen
resten kan ni.
Betala nypris 12,5k

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

specc:
4gb ram
2.2ghz
250gb 5200rpm,
resten kan ni.
Betala nypris 12,5k

Nej, möjligtvis till någon stackare på blocket.

Permalänk
Medlem
Citat:

specc:
4gb ram
2.2ghz
250gb 5200rpm,
resten kan ni.
Betala nypris 12,5k

Knappast när samma spec kostar under 10 000 helt ny med garanti.

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEBBiE

Överföringshastigheten gynnas positivt av högre datadensitet, dock påverkas inte åtkomsttiden något, därför är en 7200 rpm:are oftast (alltid?) snabbare.

Permalänk

Nu har jag installerat XP på min m1530.

Jag har några problem.
När jag lägger ner datorn i viloläge så vill den inte starta igen när jag öppnar datorn.
Den beter sig lite som lAlAz0r.
Det jag får göra är att ta ur batteriet och starta om datorn.
Någon som vet hur man ska få det att fungera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl Eriksson
Asusdatorn har ju bättre grafikkort också.

Är inte 9500GS sämre än ett 8600GT?

Visa signatur

//MVH Johan