Permalänk
Medlem

Problem med asus 9800 GX2

Hej, köpte ett asus 9800 GX2 i förrgår och det fungerade klockrent första kvällen, spelade crysis och rb6 vegas. Men idag började det spöka ordentligt, när jag kopplade in ett nytt tangentbord och installerade dess drivrutiner så blev bilden sakta rödare och rödare för att sedan övergå till lila, jag satte i skärmsladden i andra porten och starta om datorn och då fungerade det perfekt igen, böt tillbaka till den som var kass från början och startade om, nu fungerade även denna bra, men när jag skulle starta battlefield 2 så kom bara EA rutan upp, bilden blev svart en stund, för att sedan hoppa ut i windows igen. Lite info vad jag har för grejjor i burken till er som är duktiga på det här, intel core2 duo 6550 (2.33) nått asus moderkort, 650W powersuply, (min ska vara 600 med detta grafikkort) 2 gigg ram minne. vad kan det vara för fel??? Mvh Jonny
ps. tempen är uppmätt till 80 grader på ena gpu och 86 på den andra efter ett 3dmark06 test.

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter på dig som att tangentbordet kan ha orsakat problemet? Testa att koppla ur det nya tbordet och se om det hjälper!
Jag tycker det låter som för klent nätagg iaf. Vad är det för märke och speccs på nätagget? 650W säger ingenting om hur bra agget är egentligen.

Permalänk
Medlem

jag driver mitt med ett 550w corsair, men som föregående talare säger så kan det vara Tbordet. så testa avinstallera drivrutinerna till tangentbordet och testa igen, fungerar det inte då så fortsätter vi felsökandet.

Permalänk
Medlem

Jag testade att avistallera drivarna från tangentbordet, fungerar inte ändå, böt även till mitt gamla tangentbord. Provar att installera om bf2 nu, om det inte funkar blir det format c: funkar det fortfarande inte så vette fan vad jag ska göra. corsair tx 650w heter min powersuply, är 86 grader normalt på grafikkortet?