Infogrames Silver, problem

Permalänk
Medlem

Infogrames Silver, problem

Började nyligen spela det gamla rpg spelet Silver och efter några timmars lirande har jag fått lite problem. Jag skall ringa i en klocka för att komma in i "lower rain" och det vägrar funka och jag vet inte riktigt vad jag skall göra. Är det nån som vet eller har en save fil som är ganska direkt efter detta?

Dessutom, hemladdat Silver har vad jag har läst en väldigt hög chans att bugga på olika sätt på XP, och jag undrar är det installation som avgör vilka buggar som man får eller datorn, detta undrar jag då jag vet att jag har undkommit olika buggar som andra har fått. Nån som vet?

Och jag testade att ladda hem Virtual PC för att köra det via win98 och när jag försöker starta min virituella win98 PC så står detta "Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device". Programmet säger när jag startar det och när jag installerade det att mitt oprativsystem inte stöds, jag har Windows XP Home, vilka är det som stöds?

Blev lite mycket frågor men jag har många, vore väldigt tacksam för alla svar

*Edit*
Har lyckats hitta en lösning till problemet, saken är att pauserna som man skall göra är extremt små, man skall i stort sett pausa i några ms för att det skall funka, om det inte funkar för nån så kan ni maila mig så skickar jag save.
anton.persson@hotmail.com

Permalänk

hmm... om jag minns rätt så ska man ringa på ett visst sätt i den klockan... typ tre snabba o sen tre korta eller nåt i den stilen.... kommer inte ihåg exakt hur det var.
i vilket fall, har du gjort det eller bara plingat på?

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Medlem

klart jag har plingat rätt :P, problemet är att spelet har buggat och vägrar öppna oavsett hur jag plingar på klockan :S

Permalänk
Inaktiv

Och var är Silver ett RPG menar du?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Och var är Silver ett RPG menar du?

Vad menar du? det är ett RPG.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

ah, det gamla goda silver! underbart spel om man bortser från alla buggar. nåväl, minns att jag hade samma problem jag med den klockan man ska ringa. grejen är att den är så sjukt känslig för timing så det är löjligt. måste tajma det helt perfekt, eventuellt att det fanns nån buggfix till den men det är jag inte säker på.

Permalänk

Åh, Silver, min gamla kompis och jag har försökt få igång det igen till hans dator, men inte lyckats, nån som vet hur man gör? Det går inte att starta på XP verkar det som, inte ens i kompatibilitetsläge.

Permalänk
Medlem

Det går att starta om man lägger in en patch(crack). Man behöver olika för olika språk verisioner av spelet.

Själv så använder jag UK och då kan du hämta patchen härifrån:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/SilverUK_GeForce2Patch_v2.z...
om du inte har UK så är det bara att söka efter en annan språk verision alla patchar för detta heter samma tror jag förutom språkverisionen.

Permalänk
Medlem

Fick inte igång det på XP själv när ja testade sist utan la in VirtualPC och installerade Win98SE. Där fungerade det fin fint. Dock fastna jag vid samma bug vid klockan som ovan. Har -aldrig- kommit förbi den så har inte spelat klart spelet...

Lite trist, dom borde göra en remake på spelet och fixa alla buggarna.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

gelamt, kolla vad jag skrev i min edit i första posten, där finns svar

Permalänk

Ganska fränt spel, dock så fastna jag också i staden men p ånågot mystiskt sätt fungerade det senare. Lyckan varade sig dock inte allt för länge för sedan buggade spelet fast sig totalt så det var ju bara goodbye=)

Permalänk
Medlem

Spela själv igenom silver på Vista för inte så länge sedan. Allt funka fin fint, men som någon sa är klockan JÄVLIGT kännslig och man måste få det helt perfekt. Satt nog i 2 timmar med bara klockan. Sedan blev det såklart ännu en varvning till i sammlingen. Har nog spelar igenom silver 5 gånger... minst.

Permalänk

"How to Ring the Damn Bell!!!

First remember the code that the old man taught you in the tavern. Ring it 3 times in succession. Then pause for a second. Next ring it twice then pause again. Finally ring it once more and the gates will open. Okay, the trick here is when after you ring the bell and start to pause, look at David's and see whether he nods his head. If he nods then youre on the right track. If not then adjust your timing on the ringing part and you will succeed eventually. "

hittade detta efter 2 sek med google

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
"How to Ring the Damn Bell!!!

First remember the code that the old man taught you in the tavern. Ring it 3 times in succession. Then pause for a second. Next ring it twice then pause again. Finally ring it once more and the gates will open. Okay, the trick here is when after you ring the bell and start to pause, look at David's and see whether he nods his head. If he nods then youre on the right track. If not then adjust your timing on the ringing part and you will succeed eventually. "

hittade detta efter 2 sek med google

Det som står där hjälper inte så mycket, då det står pause for a sec när du igenligen bara skall pausa några ms.

Btw, jag har skrivit svaret på frågan i OP posten i edit.

Permalänk

jag läste det, men kolla delen där du ska kolla om han nickar eller inte

Vafan har hänt med folks lust att tänka ut saker själv i rollspel nuförtiden?
När jag var ung spelade jag fan spel som Myst, Atlantis, Gabriel Knight, Phantasmorgia, etc. helt själv, utan hjälp från internet, på sin höjd satt vi två stycken helspända 9-åringar och försökte lista ut alla dessa jäkla pussel som dagens spelare skulle påstått var buggar...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Saken är att det inte igentligen är något slags pussel, man får koden för att öppna i spelet innan man kan försöka öppna. Saken är bara den att jag tror att dagens datorer gör ringningen extremt känslig pga proccessor etc kör för snabbt för vad spelet klarar och därför måste man ha väldigt korta pauser.