Vad är det värsta du vet. Vad gör dig fruktansvärt irriterad i din vardag?

Permalänk
Medlem

Folk som snackar skit om andra, när den personen inte är i deras närhet. Finns nog inge värre, än folk som snackar skit och skvaller om andra...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Rökare kan jag också hålla med om Här går man en varm vår-dag och försöker njuta av vädret, så pallrar sig en rökare förbi och lämnar en hemsk lukt efter sig. Dom behöver ju inte ens röka för att sprida den där otrevliga lukten. Blä.
Och så smiter dom alltid på sina rök-pauser en gång i kvarten på jobbet så man får fullt upp.

Inte bara det.
De beklagar sig mer än alla andra om hur förtrycka och kränkta de är som folkgrupp.
Att det minsann är synd om dem när alla jagar dem osv. osv.
Samt att de hävdar att alla andra luktar fis på krogen nu för tiden när inte de inte längre får göra alla oss andra en tjänst genom att filtrerar/maskerar den dåliga doften med sin rök.

Permalänk
Medlem

Högljudda och/eller ohövliga/obetänksamma människor. Ingenting annat kommer i närheten, sådant gör mig fullständigt ursinnig. Jag är en väldigt lugn och ovåldsam människa, men sådana personer skulle jag med stor njutning kunna krossa knäskålarna på.
Det hänger tätt ihop med att jag har en ganska känslig hörsel (lider av lätt tinnitus) och verkligen inte står ut med höga ljud.

Permalänk

Intolleranta personer och folk som envisas med att köra med dimljus när det inte är dimma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Folk som motiverar saker med religion.

Amen. Det värsta jag vet måste vara folk som inte kan uppföra sig eller har dåligt självförtroende.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk

Personer som är kartiga mot en, även om man inte gjort dom något. Ofta invandrare som istället borde vara glada att dom får bo i Sverige.
_Inte_ alltid invandrare, och nej, jag är inte någon rasist.

Idioter i trafiken.

Det är väl dom värsta jag kommer på nu, förutom alla störda brottslingar (nu menar jag grova sådana, inte fortkörare och dylikt.) och folk som inte kan anpassa sig efter nya villkor eller förutsättningar.

Och slutligen folk som inte kan improvisera ett skit, utan ska planera aaaaallt i förväg...

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Intolleranta personer och folk som envisas med att köra med dimljus när det inte är dimma.

Dimljus och helljus är en vanligt förekommande fenomen också, sjukt störande...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Människor och deras handlande.

Om jag specifierar mig kommer listan bli ofantligt lång men den skulle innehålla det mesta av det osm redan skrivits tidigare i tråden.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Särskrivare, människor som rättfärdigar särskrivande och idioter.

Allt sagt i citatet ovan och alla jäkla annonser på Aftonbladets hemsida.

Permalänk
Avstängd

Aftonbladet-TV

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem

folk som ser ned på andra PGA av deras jobb eller dylikt.

dryghet och skryt.

folk som ljuger om dom själva för att verka bättre än andra.

otrohet

folk som tror dom vet allt men i själva verket inte verkar kunna ett piss ofta tar dom till "fina" ord så man inte fattar vad dom snackar om, det roliga är att dom själv inte vet det heller.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Nedslitna kuggar på min jävla cykel. Fy fan!
Helljud,dimljus och folk som kör utan ljusen på öht är också jävligt irriterande.

Edit

Överpriser på tjänster. Jävla utsugare som måste ha mat på bordet.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

När tjejer (99/100 fall) kör framför och ska lägga sig i tex en fil som svänger vänster, då stannar de i princip bilen och byter fil istället för att bara köra in i filen, blir galen.

Visa signatur

Så kan det gå om man lurar en vän, Då kan man också bli lurad igen/Jesus Barnet

Permalänk
Medlem

Oförskämmda personer i tunnelbanan/pendeltåget/bussen. Stötte på en snubbe som sätter sig i pendeltåget, sätter upp fötterna brett på två säten och spelar musik från sin mobil. Dessutom tyckte han att han var för fin för att sitta på tidningarna så de skickade han ner på golvet istället för att enkelt flytta på dem. Jag kokade inombords. Uuuusch! Fjortisar brukar också vara bra på just detta.

Folk i trafiken som kör som zombies. De tänker inte utan bara kör. Läser inte av trafiken, kör extremt långsamt m.m.
Dessutom när de saktar ner till ex 30 på en lör-, sön- eller helgdag, där skylten enbart gäller vardagar. Oftast tvärnitar jag i sista sekunden, stressar dem som fan och kör om vart än jag får plats.

Sen finns det ju besservissers överallt men värst i trafiken. Har en T-korsning där jag bor som högerregeln gäller i men det skiter ju alla i. Ibland händer det att jag kör ut när jag ska svänga höger fastän jag vet att en bil kommer från vänster. Stannar ca 20 meter längre bort i nästa korsning och bilen som kom från vänster stannar brevid och undrar om jag såg skylten där det står att jag ska ge företräde. Det finns ingen sådan skylt och efter lite snabb argumentation inser han att han har fel. Dessutom jobbade han åt kommunen. Fy fan alltså.

Brorsan har lyckats skrämma en kärring som blinkade på honom efter att han hade kört om. Självklart så körde hon sakta och det tålde han inte. Men när hon blinkade på honom med helljusen så blev han förbannad. Han ställde sig på bromsen så däcken skrek och bilen vred sig 60 grader åt vänster så han från förarplatsen kan se henne genom fönstret. Hon blev så ställd och chockad att hon inte körde därifrån på ett tag. Det kom andra bilar sen och blinkade på henne medans brorsan körde därifrån.

Visa signatur

9700k, Z390 Strix, 32 gb, RTX3080, 970 PRO m.2, Custom Vattenkylt, Vitlackat Define S

Permalänk

Folk som går sakta ute på stan, i bredd...
Fan alltså, har folk ingenstans dom ska eller?

Hör hur "move bitch get out the way!" spelas i huvudet konstant när jag är ute.
Värst är det fan i köpenhamn, maken till loj och slapp befolkning har jag aldrig varit med om.

Kärringar med barnvagnar, behövs knappast motiveras.
Deras mentala inställning verkar vara "jag är en stridsvagn, ur vägen eller krossas!"

Folk som ska hålla på och fitta med rabattkort osv i kassan på affärer.
Det är inget fel med att vilja spara lite pengar, MEN NI KAN VÄL FÖR FAN VETA HUR DET FUNKAR!?

Folk som kör jättesakta när det bara är en fil men gasar på som fan när det är två filer.

Taxichaufförer och invandrare med dyra bilar som inte kan köra för fem jävla öre.
Jajaja rasistisk, whatever, har ni kört bil i malmö?

Skrikande jävla småbarn på bussar, tåg och dylikt.
Uppfostrar folk inte sina barn längre eller? För inte allt för längesedan när jag åkte tåg i 30 minuter gallskrek en ungjävel non stop hela resan. Mamman gjorde inte ett smack. Lappa till snorungen.

Tonåringar som beter sig som en flock vilda apor.

Folk som klagar på vad JAG gör med MIN kropp.
Här räknas vegetarianer, icke rökare, nykterister, antiknarkare etc in.
Vafan jag tvingar ingen annan att äta kadaver eller förstöra organ.

Folk som inte kan hålla tider, hur jävla basic kan det bli?

Folk som klär sig fult.

Regn i samband med blåst.
Så jäkla kul det är när det ska blåsa jajävlar så att det kvittar om man har paraply eller ej för regnet kommer från sidan.
Och tro fan att paraplyt viker sig.

R&B, blodet kokar med en gång.

Såja, detta var väl vad jag kom på på rak arm.

Edit:
Kom på en till.
Folk som så förbannat jävla tvunget ska kolla på youtube på varje jävla fest.
Självklart går det inte att se hela klipper heller utan efter 30 sekunder ska det ses ett annat!
Detta är oftast samma människor som prompt ska spela sin jävla skitmusik på fest.
Det finns musik som funkar och det finns musik som inte funkar.
Bara för att det funkar behöver det inte vara bra, och bara för att det inte funkar betyder inte det att det är dåligt.

Permalänk
Medlem

Jag lider dessvärre också av "roadrage". Är ganska cool i de flesta irriterande situationer, men ibland får jag fan spel på folk. Men att bli frustrerad bakom ratten som mig är knappast nyttigt eller bra heller.

Annars nu när jag har speltorka så brukar jag koppla av med lite Team Fortress 2 på datorn. Går hur smidigt som helst ibland, men just när det gäller FPS-spel blir jag fly förbannad så fort det börjar gå dåligt. Inget jag är stolt över heller, men jag stänger bara av direkt. Gnällspikar finns det nog av i spel.

Och på jobbet kan jag bli lite irriterad, när våran policy är att vara framme och hjälpa kunderna på en gång. Det är självklart uppskattat av dem att bli betjänad direkt när de kliver innanför dörren, men vissa utnyttjar detta. Ibland har jag helt enkelt inte tid om jag är upptagen med annat på kontoret tex, men de gapar på mig ändå.

Jag ler och tar det med en nypa salt, för jag känner trots allt de flesta kunderna, och de är duktiga på att drivas. Men i vissa lägen kokar jag, och vill bara vara lämnad ifred (läs=be dem dra åt h-e ).

Och sedan så har vi bytt lokal. De som hade denna innan sålde verktyg, arbetskläder m.m. till privatpersoner bland annat. Och det kliver FORTFARANDE in idioter 2 år senare efter dem flyttade, och vill köpa grejer av oss.

1. Vi har oftast inte prylarna de frågar efter.
2. Vi säljer inte till privatpersoner.
3. Dom ser alltid ut som lodisar.
4. Efter 500 sådana kunder blir man bara trött, och vill be dom dra åt helvete. Man repeterar den inlärda vägbeskrivningen och ber dom söka upp nya stället.
5. De frågar om dem får handla av oss ändå, och jag ger ett vänligt men bestämt nej. Nio fall av tio blir dem otrevliga. Jag lovar, man blir less efter ett tag...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles

Annars nu när jag har speltorka så brukar jag koppla av med lite Team Fortress 2 på datorn. Går hur smidigt som helst ibland, men just när det gäller FPS-spel blir jag fly förbannad så fort det börjar gå dåligt. Inget jag är stolt över heller, men jag stänger bara av direkt. Gnällspikar finns det nog av i spel.

Haha, är precis likadan och kör också just Team fortress 2.
Dessvärre har jag inte vett att stänga av när jag blir sur, utan förvandlas till en av de värsta av de där gnällspikarna..
Just det där blir bara värre och värre desto bättre jag själv blir på spelet.
Det blir fler och fler olika sorters dåliga spel man lägger märke till.

Mest stör jag mig på medics i mitt lag som inte healar mig, utan istället står och glor och småskjuter med sin nålpistol i tomma intet...

Sen stör jag mig också på om motståndarlaget har en hel del bra spelare och fullständigt äger mitt lag bara för att det är en massa fullständiga nybörjare i mitt lag (gärna kombinerat med att man hör röster från 10 åringar sjunga eller spamma i teamspeak).

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Folk som inte kan tugga tuggummi / äta med med käften stängd.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Råka av misstag snubbla in på en film där jävla idiot slår till en hund som ligger o sover med en skatebord. Finns nog inget värre än att se en hund skadas.
Då vi har hund hemma så tänker man ju om det skulle hända han något liknande, personen då i fråga skulle inte leva länge till alltså.

Kände mig tvungen o skriva av mig lite, klarar inte av o se sånnt härnt alltså. Usch vilket jävla folk det finns.

Eller hur?
När man ser en oskyldig person bli ihjälsparkad så är det skitsamma, men visst fan vill man döda dom som skadar hundar asså! Hoppas alla känner såhär!

Jag blir fruktansvärt irriterad av människor som är så vana med våld mot människor att de tycker bara synd om djur.

Nu går inte jag runt och tycker synd om misshandlade djur eller människor, men om jag skulle kunna välja så skulle jag valt människor

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Ogillar:

Religion
Trångsynthet
Människor med fötter som inte vidrör jorden.
Folk som kör för sakta i vänsterfilen.

Folk som inte klarar av att blinka UT ur rondeller, samt inte klarar av rondeller med mer än 1 fil.

Irriterar mig också på folk som irriterar sig på fjortisar, herregud slappna av lite, vi har alla vart där ...

Finns säkert mer, men det är nog det mesta

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Haha, är precis likadan och kör också just Team fortress 2.
Dessvärre har jag inte vett att stänga av när jag blir sur, utan förvandlas till en av de värsta av de där gnällspikarna..
Just det där blir bara värre och värre desto bättre jag själv blir på spelet.
Det blir fler och fler olika sorters dåliga spel man lägger märke till.

Mest stör jag mig på medics i mitt lag som inte healar mig, utan istället står och glor och småskjuter med sin nålpistol i tomma intet...

Sen stör jag mig också på om motståndarlaget har en hel del bra spelare och fullständigt äger mitt lag bara för att det är en massa fullständiga nybörjare i mitt lag (gärna kombinerat med att man hör röster från 10 åringar sjunga eller spamma i teamspeak).

Exakt, och att bli bättre på spelet gör att man sedan ökar kraven på allt också, i alla fall jag. Och om vi ändå ska prata TF2, så bryr jag mig inte så mycket om ifall mitt lag är dåligt. Nästan hellre det, än att jag är med i laget som är överlägset. Vill ha lite motstånd (dock inte FÖR mycket, då ger jag upp rätt fort ).

Men demomans som skjuter upp sig i luften över balkongen i 2_fort lackar jag ur på fullständigt. Lika så folk som står i vägen när man är sniper och ska sikta.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Exakt, och att bli bättre på spelet gör att man sedan ökar kraven på allt också, i alla fall jag. Och om vi ändå ska prata TF2, så bryr jag mig inte så mycket om ifall mitt lag är dåligt. Nästan hellre det, än att jag är med i laget som är överlägset. Vill ha lite motstånd (dock inte FÖR mycket, då ger jag upp rätt fort ).

Men demomans som skjuter upp sig i luften över balkongen i 2_fort lackar jag ur på fullständigt. Lika så folk som står i vägen när man är sniper och ska sikta.

På tal om sniper, ännu värre är det om man har gjort en mega runda och håller på att slå reckord när man hör pttssssss i närheten och får en kniv i ryggen.

MÅ SPIONER BRINNA, MOHAHAHAHA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madonion735
På tal om sniper, ännu värre är det om man har gjort en mega runda och håller på att slå reckord när man hör pttssssss i närheten och får en kniv i ryggen.

MÅ SPIONER BRINNA, MOHAHAHAHA!

Man strafe:ar, och vipps... det tog stopp, jävla dörrkant/träbalk tänker jag. Tar några hundradels sekunder, sen fattar man att det står en spy och smeker en. Hinner knappt vända mig om, swoosh, kniven i ryggen.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Folk som går sakta ute på stan, i bredd...
Fan alltså, har folk ingenstans dom ska eller?

Hör hur "move bitch get out the way!" spelas i huvudet konstant när jag är ute.
Värst är det fan i köpenhamn, maken till loj och slapp befolkning har jag aldrig varit med om.

Kärringar med barnvagnar, behövs knappast motiveras.
Deras mentala inställning verkar vara "jag är en stridsvagn, ur vägen eller krossas!"

Folk som ska hålla på och fitta med rabattkort osv i kassan på affärer.
Det är inget fel med att vilja spara lite pengar, MEN NI KAN VÄL FÖR FAN VETA HUR DET FUNKAR!?

Folk som kör jättesakta när det bara är en fil men gasar på som fan när det är två filer.

Taxichaufförer och invandrare med dyra bilar som inte kan köra för fem jävla öre.
Jajaja rasistisk, whatever, har ni kört bil i malmö?

Skrikande jävla småbarn på bussar, tåg och dylikt.
Uppfostrar folk inte sina barn längre eller? För inte allt för längesedan när jag åkte tåg i 30 minuter gallskrek en ungjävel non stop hela resan. Mamman gjorde inte ett smack. Lappa till snorungen.

Tonåringar som beter sig som en flock vilda apor.

Folk som klagar på vad JAG gör med MIN kropp.
Här räknas vegetarianer, icke rökare, nykterister, antiknarkare etc in.
Vafan jag tvingar ingen annan att äta kadaver eller förstöra organ.

Folk som inte kan hålla tider, hur jävla basic kan det bli?

Folk som klär sig fult.

Regn i samband med blåst.
Så jäkla kul det är när det ska blåsa jajävlar så att det kvittar om man har paraply eller ej för regnet kommer från sidan.
Och tro fan att paraplyt viker sig.

R&B, blodet kokar med en gång.

Såja, detta var väl vad jag kom på på rak arm.

okrönte kungen på att vara förbannad:D
Edit:
Kom på en till.
Folk som så förbannat jävla tvunget ska kolla på youtube på varje jävla fest.
Självklart går det inte att se hela klipper heller utan efter 30 sekunder ska det ses ett annat!
Detta är oftast samma människor som prompt ska spela sin jävla skitmusik på fest.
Det finns musik som funkar och det finns musik som inte funkar.
Bara för att det funkar behöver det inte vara bra, och bara för att det inte funkar betyder inte det att det är dåligt.

Permalänk

sånna som tro att dom är högt ovanför andra människor(snobbar)
barnsliga människor
högljuda och skränande människor
folk som ska vara låtsas tuffa

kort och gott,jag ogillar fjortisar.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Brist på pengar och möjligheter hatar jag.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel

Folk som kör jättesakta när det bara är en fil men gasar på som fan när det är två filer.

WORD! Här i kalmar har vi en 110 väg som på sina ställen blir enfilig, och nog FAN ska folk sakta ner till 70-80 där.

Eller folk som inte vet vart gaspedalen sitter, utan det tar 500m att komma upp i 50 efter ett trafiklyse eller liknande, ok folk vill köra miljövänligt men att konstat sakta acca är INTE bättre än att snabbt komma upp i hastighet och sen bara köra på tomgång istortsett.

Som en sista note så borde folk över 65 få ta ett körprov var 3e år eller nånting, då dessa personer oftast inte har en aning om hur man kör bil.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel

Taxichaufförer och invandrare med dyra bilar som inte kan köra för fem jävla öre.
Jajaja rasistisk, whatever, har ni kört bil i malmö?

Haha taxichaufförer. I feel you man... de jävlarna kan VERKLIGEN inte köra bil.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

När det kommer in en klass med 10-åringar på pendeltåget, alltid när jag är som tröttast och är påväg hem också.

Permalänk
Medlem

Finns mkt...såg en grym film där någon kastade en tegelsten på en hund så den fick lida, det sved ordentligt i kroppen och jag hade dödat honom på plats om jag sett det, lätt värt ett par år för dråp.