Permalänk
Medlem

Prova att kortsluta pinnarna för BIOS en gång till.
Ta bort alla diskar och ide, grafikkort etc..
kör med ett minne (icke dual)
Om du inte kommer in i BIOS så är nog moderkortet trasigt eller kortslutet.
Kan vara proppen med.

Skicka in det till leverantören.

Permalänk

tjenare jag ska snart köpa en ny dator med följande delar och jag funderar på köpa ds3 är det ett bra överklocknings val och kommer ett 9800GX2 fungera bra på ds3. har ds3 pci 2.0?
Q9450
9800GX2
4 gig ocz
750i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndenAnden
tjenare jag ska snart köpa en ny dator med följande delar och jag funderar på köpa ds3 är det ett bra överklocknings val och kommer ett 9800GX2 fungera bra på ds3. har ds3 pci 2.0?
Q9450
9800GX2
4 gig ocz
750i

Pci-e x16
750i är ett chipset från nvidia, har du allvarligt talat koll på nåt?
P35-DS4 och P35-DS3 är i princip samma kort och klockar så vitt jag vet lika bra. skillnaden är att DS3 är en nedbantad version med färre anslutningar.
9800GX2 borde fungera, ja.
Q9450 ska också fungera.
4 gig ocz räcker inte som info, men generellt borde det fungera utmärkt.

om du prompt ska ha PCI-E 2.0 så finns exempelvis X38, X48 och nforce 7. det finns sökfunktioner på prisjakt, använd dom.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Hej igen, jag hade turen att få låna en jobbarkompis CPU, som han hade liggandes, kom på att han hade bytt för ett år sen ungefär men inte sålt gammeldatorn.. och det var intel,, hehe

jo Datorn går igång nu med hans gamla 3.4Ghz

Men jag har en ide om vad det kan vara för nåt som blev fel..

istället för att min proseccor är trasig så kanske Biosen blev nollställd för mycket så inte ens C2D 8500 kunde boota för den är ju som ganska ny..

ska se om jag får igång bios uppdateringen nu,, återkommer med hur det gick...

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR
Hej igen, jag hade turen att få låna en jobbarkompis CPU, som han hade liggandes, kom på att han hade bytt för ett år sen ungefär men inte sålt gammeldatorn.. och det var intel,, hehe

jo Datorn går igång nu med hans gamla 3.4Ghz

Men jag har en ide om vad det kan vara för nåt som blev fel..

istället för att min proseccor är trasig så kanske Biosen blev nollställd för mycket så inte ens C2D 8500 kunde boota för den är ju som ganska ny..

ska se om jag får igång bios uppdateringen nu,, återkommer med hur det gick...

Snacka om otur. Skönt att du fick igång skiten igen.
Hör av dig om resultatet, är nyfiken!

Permalänk
Medlem

Nepp det funkar bara med den gamla 3,4:an

har uppdaterat Qflash till senaste biosen och testat E8500 3ggr nu med lite olika setups..

Har mailat Alina om hur jag gåt tillväga vid Retur av *Intel..

Dom har tydligen en viss procedur vid DOA (dead on arrival)
man ska nog yrka på den så det inte blir nåt galet...

ändå skönt att det inte var moderkortet eller minnena för dom är jag nöjd med annars så...

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GIGP35-DS... kostar 1495kr

på den står det max busshastiget 1333mhz ?

och på vanliga

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GIGEP35-D...
kostar 1395kr

står det 1600mhz

blir fövirrad har beställt det först nämnda

Permalänk
Medlem

Notera: 1600mhz By OC... jag har överklockat min 1333mhz till 1600
så det är samma sak, bara det att på det nyare kortet, EP35 så har dom lagt till det märket som säljteknik.

Visa signatur

Permalänk

jaha okej där ser man då behöver jag inte oroa mig..

Permalänk
Medlem

Jätteproblem med SATA-hdd:er på detta mobo...! =(

Efter att ha kopplat ur mina två 1Tb SATA-diskar häromveckan och nu skall koppla in dom igen hittar windows diskarna som "Lokal disk" med en 32Mb partition och 900-nånting Gb opartitionerat utrymme, fast jag vet att diskarna är partitionerade, formatterade och dessutom fulla med grejer. Har provat att uppdatera chipset drivers och även biosen till F12, inget som löser problemet.

Den ena disken (märk väl, den ena, av två identiska diskar) kan jag få att hittas till still ursprung, med rätt label och all information på, men bara på en specifik SATA-port, bytar jag den disken till en annan port så hittar windows fortfarande disken, men som en "Lokal disk" med 900 Gb+ opartitionerat utrymme. Samma sak händer när jag flyttar systemdisken till en annan SATA-port och låter 1tb-disken sitta kvar, då hittar windows 1Tb:aren men bara som "Lokal disk" igen.

Kan någon hjälpa mig med detta? Det ligger en duktig massa viktiga grejer på disken som jag verkligen behöver ha tillbaka....

Edit: Jag har en ny systemdisk nu mot vad jag hade innan, när allt var "normalt", om nu detta skulle göra någon skillnad....

Permalänk
Medlem

En snabb fråga bara: Om man satt på för höga inställningar när man överklockar resetar bios tillbaka till default då?

När skulle testa dra ner timingsen på minnena till cl4-4-4-12 och efter reeboot så stängde bios av den manuella fsb-inställningen och processorn gick tillbaka till 3ghz. Dock var vcore inte nollställd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndenAnden
Q9450
9800GX2
4 gig ocz
750i

Du behöver inget moderkort med stöd för PCI-E 2.0, det räcker gott med PCI-E 1.0/1.1 liksom DS3 eller DS4 har. Det ska funka fint ihop, det du lista.
750i vet jag inte varför du skrivit däremot, det är som sagt ett nvidiachipset/moderkort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paul.R
En snabb fråga bara: Om man satt på för höga inställningar när man överklockar resetar bios tillbaka till default då?

När skulle testa dra ner timingsen på minnena till cl4-4-4-12 och efter reeboot så stängde bios av den manuella fsb-inställningen och processorn gick tillbaka till 3ghz. Dock var vcore inte nollställd.

Det är fullt normalt och ska vara så. Den återställer allt förutom spänningen som du ställt in för att gå igång igen när den valda inställningen i BIOS inte funkat att boota med.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Det är fullt normalt och ska vara så. Den återställer allt förutom spänningen som du ställt in för att gå igång igen när den valda inställningen i BIOS inte funkat att boota med.

Okej tack! Klockade upp minnena och körde på 5-5-5-18 istället vilket funkade fint

Permalänk
Medlem

Tja...har suttit o skumat igenom denna tråd och jag märkte att ingen har jagat max fsb på detta kort.Så jag undrar är de nån här som har maxa fsben o fått en stabil klock?

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

543*7 körde jag, då hade jag ett par 8500 minnen (lånade min lillebrors), nu sitter jag dock på 6400 och dom klarar inte speciellt mkt

Permalänk

Hej och hallå!

Jag har planerat att köpa ett EP35-DS4 kort men undrade lite över minnerna..

Tidigare så hade jag planerat att köpa OCZ Reaper 2x2gb 8500 eller Corsair Dominator 2x2gb 8500 men nu tror jag inte de passar i moderkortet..

http://www.gigabyte.eu/FileList/MemorySupport/motherboard_mem...

Klarar inte detta kortet 2GB moduler av hastigheten 1066mhz? :\

EDIT: Sökt runt lite på forumet samt googlat ex "corsair dominator EP35-DS4" och det verkar vara folk som kör denna kombinationen ändå... Ex: prozzac och docboy här på sweclockers.

Permalänk
Medlem

De listor som släpps om vilka minnen som passar, är bara de som de VET passar.
Finns ju tusentals olika minnen och en tillverkare kan inte testa alla dessa.

Kör själv med Dominator 2x2GB 8500 på ett P35C DS3R som inte heller har dessa minnen i sin officiella lista över minnen som stöds.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Ok tack! Ville bara försäkra mig om att alla delar passar ihop innan jag köper burken

Permalänk
Medlem

Kör med OcZ Reaper HPC 2x2 PC8500 och dom funkar..

har ej provat klocka nåt, eftersom min prolle gick sönder typ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
vad hände då? http://www.youtube.com/watch?v=wSALep8QZ84&NR=1 ?

wat appens is tee CPU explodes, too extreme!

Haha, riktigt kul video

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bra film, det fanns en annan som jag kan ta hjällp ifrån, han har ett gigabyte MB och en E8400

min prolle verkade inte gilla att jag klockade alls, jag höjde bara fsb frekvens och testade, det gick åt hell direkt och jag kunde inte boota om,

kom inte ens in i bios efter det, den bara startade om hela tiden..

har lånat en P4 3.4ghz nu och det funkar med den så det är inte moderkortet eller minnena som är trasigt...

ska skicka den till Alina på måndag och får en ny om den är trasig
annars skickar dom tillbaks den och en räkning på 390kr sa dom...

men det måste ju vara den som brunnit,, den blev ju ganska varm trots min TRUE så blev kylaren typ 60grader eller nåt... det var helt sjukt, hade bara på datorn i några sekunder innan den dog,, så man får tydligen inte bara ställa in fsb å köra =(

(hade den bara i 3.6 btw.. 8x450)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har väldigt svårt att tro att en CPU går sönder så pass lätt Om dom går sönder så är dom till 99.9% trasiga vid leverans redan.

Jag tror du strulat till det bara och vet inte riktigt vad det är du pillar med vad gäller moderkotet och hur det beter sig vid olika situationer när man överklockar och det inte bootar upp som det ska.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej jag vet, filmen är fake, men fyfan va jag flabbade första gången jag såg den. ser ut som att dom lagt in någon värmekänsligt explosiv laddning under prollen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Jag har väldigt svårt att tro att en CPU går sönder så pass lätt Om dom går sönder så är dom till 99.9% trasiga vid leverans redan.

Jag tror du strulat till det bara och vet inte riktigt vad det är du pillar med vad gäller moderkotet och hur det beter sig vid olika situationer när man överklockar och det inte bootar upp som det ska.

Jag ska förklara allt i ett pm till dig lite senare, jag måste iväg nu..

men du får hjärna hjälpa mig om du tror jag kan få igång den igen..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Nej jag vet, filmen är fake, men fyfan va jag flabbade första gången jag såg den. ser ut som att dom lagt in någon värmekänsligt explosiv laddning under prollen...

Hehe klart den är fake. Om du kollar på skärmen så ser du att det står typ 3.8GHz, vilket får mig att tro att moderkortet ohc allt det där inte ens är igång, så inget värmekänsligt under mao Eftersom det är hål i bordet så tror jag bara dom kört med någon tryckluftskanon av något slag som ger den härliga smällen och trycket av att cpun flyger iväg Pinnen som låser CPU'n sitter nämligen inte fastlåst om du kollar..

jag skratta också som fan!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR
Jag ska förklara allt i ett pm till dig lite senare, jag måste iväg nu..

men du får hjärna hjälpa mig om du tror jag kan få igång den igen..

Gör så! Men försök hålla PM'et kort och lättläst bara så ska jag hjälpa dig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kände att det inte var nödvändigt att skapa en ny tråd så kör min fråga här då jag har GA-EP35-DS4.

Ja, när jag överklockar min processor(e8400) så sjunker fpsen med 80% dvs från 90 -> 20. Första gången jag överklockade körde jag på 3.6ghz(400 x9) utan att klocka ramminnet (ocz reaper hpc 6400 4gb) och då fick jag 12.5k i 3dmark06. Jag behöll det så där i några dagar men plötsligt började min fps att suga så jag fixade med olika drivrutiner och formaterade tillslut.

Efter formateringen så testade jag 3dmark06 och fick ca 4000 poäng och i GoW hade jag ca 20 fps, det hade alltså inte hjälpt. Så jag överklockade grafikkortet(8800gt) lite och sen klockade jag processorn till 4ghz(500x8) och minnena till 1000. Fick då öka vcore lite men den körde stabilt i orthos i 5 timmar på 1,28v. Efter det fick jag 14000 i 3dmark och GoW flöt på fint på 60.

Och idag när jag skulle testa CoD 4 så laggade det och jag visste vad som strulade. Provade sätta bios på default och då gick min fps upp igen till normalt. Testade sen att sänka timingsen på minnena och det gick bra fpsen är kvar där den ska så jag antar att det är något med processorklockningen.

Kan det vara nätagget? Har ett corsair tx 750w(overkill, jag vet )

Någon som har en idé?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paul.R
Kände att det inte var nödvändigt att skapa en ny tråd så kör min fråga här då jag har GA-EP35-DS4.

Ja, när jag överklockar min processor(e8400) så sjunker fpsen med 80% dvs från 90 -> 20. Första gången jag överklockade körde jag på 3.6ghz(400 x9) utan att klocka ramminnet (ocz reaper hpc 6400 4gb) och då fick jag 12.5k i 3dmark06. Jag behöll det så där i några dagar men plötsligt började min fps att suga så jag fixade med olika drivrutiner och formaterade tillslut.

Efter formateringen så testade jag 3dmark06 och fick ca 4000 poäng och i GoW hade jag ca 20 fps, det hade alltså inte hjälpt. Så jag överklockade grafikkortet(8800gt) lite och sen klockade jag processorn till 4ghz(500x8) och minnena till 1000. Fick då öka vcore lite men den körde stabilt i orthos i 5 timmar på 1,28v. Efter det fick jag 14000 i 3dmark och GoW flöt på fint på 60.

Och idag när jag skulle testa CoD 4 så laggade det och jag visste vad som strulade. Provade sätta bios på default och då gick min fps upp igen till normalt. Testade sen att sänka timingsen på minnena och det gick bra fpsen är kvar där den ska så jag antar att det är något med processorklockningen.

Kan det vara nätagget? Har ett corsair tx 750w(overkill, jag vet )

Någon som har en idé?

Tror prompt på att du har STORA värmeproblem någonstans, något blir överhettat och drar ner på prestandan.
Har du koll på tempen på CPU, Nordbrygga, grafikkort och så?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Godmorgon har en liten fråga för er DS4 ägare, har inte orkat sitta å bläddra igenom 74 sidor och sökningen är lite knepig

enda sen jag köpte mitt DS4 kort har jag bara haft en massa strul.

Första är att i stort sett varje gång jag stänger av datorn, och sedans startar den så går den igång och dör efter 3 sek, och sen startar den igen och gör samma sak typ 5-6 ggr och sen går den igång normalt.

Sen har jag problemet att jag inte kan använda alla 4 minnes slots
det va en sån där myt man har läst om att folk ska ha haft problem med detta genom tiderna men jag har alltid haft alla fyllda och aldrig nånsin varit med om nått problem.

helt nya fullt fungerande OCZ gold minnen som funkar galant i andra datorer. med 4 stickor får jag blå skärm i stort sett hela tiden.
med 2 stickor nu så får jag bara blåskärm en 2-3 ggr om dagen. (eller bara frysningar)

Har inte nånting klockat, bioset är på default , och senaste versionen.
kör windows vista ultimate.

nån som har hört om nått liknande?, jag har seriösa funderingar på att skrota detta kort.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!