Ursprungligen inskrivet av Sando
Enligt dig, ja. Men enligt public opinion, försäljningssiffror, recensioner o.s.v. är Bethesda ett mycket bra och framgångsrikt spelföretag Själv tror jag inte heller att Fallout 3 blir lika bra som de tidigare (Fallout 2 är för övrigt mitt favoritspel genom alla tider), men helt klart spelvärt. Jag ser hellre att Bethesda gör ett Fallout 3 än att det inte blir något alls.
Vi kan ta oblivion t.ex. När det kom, hypeat som fan och fick helt stört bra recensioner.
När samma recenscenter kollar tillbaka på spelet nu så är de flesta av åsikten att "fan det kanske inte var så himla bra ändå". Spelet är bra på att blända en men så fort man tar sig en djupare titt är bristerna uppenbara. Och det är ju knappt ett RPG utan snarare ett äventyrsspel. Även om jag tyckte oblivion var rätt kul de första 20 timamrna är det ingenting jag vill eller kommer gå tillbaka till.
Har stora tvivel över att bethesdas fetish för minispel kommer påverka F3 positivt.
Realtime strider är också ingen höjdare. Visst kanske inte blir renodlad shooter men det är din chars stats som ska spela in inte din musarm. Tror det blir aldelles för konsolliserat/gjort för den stora massan för att kännas som fallout. Bara det att det utvecklas först och främst till 360 får mig att tvivla. Finns ytterst få bra RPGn på konsoll förutom de där Bioware/obsidian varit inne och pillat. (Nej JRPGn räknas inte 99% av dom är inte ens RPGn utan gruppbaserade äventyrsspel)