Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Enligt dig, ja. Men enligt public opinion, försäljningssiffror, recensioner o.s.v. är Bethesda ett mycket bra och framgångsrikt spelföretag Själv tror jag inte heller att Fallout 3 blir lika bra som de tidigare (Fallout 2 är för övrigt mitt favoritspel genom alla tider), men helt klart spelvärt. Jag ser hellre att Bethesda gör ett Fallout 3 än att det inte blir något alls.

Vi kan ta oblivion t.ex. När det kom, hypeat som fan och fick helt stört bra recensioner.
När samma recenscenter kollar tillbaka på spelet nu så är de flesta av åsikten att "fan det kanske inte var så himla bra ändå". Spelet är bra på att blända en men så fort man tar sig en djupare titt är bristerna uppenbara. Och det är ju knappt ett RPG utan snarare ett äventyrsspel. Även om jag tyckte oblivion var rätt kul de första 20 timamrna är det ingenting jag vill eller kommer gå tillbaka till.
Har stora tvivel över att bethesdas fetish för minispel kommer påverka F3 positivt.
Realtime strider är också ingen höjdare. Visst kanske inte blir renodlad shooter men det är din chars stats som ska spela in inte din musarm. Tror det blir aldelles för konsolliserat/gjort för den stora massan för att kännas som fallout. Bara det att det utvecklas först och främst till 360 får mig att tvivla. Finns ytterst få bra RPGn på konsoll förutom de där Bioware/obsidian varit inne och pillat. (Nej JRPGn räknas inte 99% av dom är inte ens RPGn utan gruppbaserade äventyrsspel)

Permalänk

Det blir tydligen inget demo:
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=24542

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
---Text---

Jag har fått intrycka av att man kan välja att inte slåss i realtid, man kan pausa och ge order, och även välja tredjepersons vy.
Jag hoppas att man köra lite som man kan i NWN2.
Blir det ännu en FPS, blir det Nej Tack från mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag har fått intrycka av att man kan välja att inte slåss i realtid, man kan pausa och ge order, och även välja tredjepersons vy.
Jag hoppas att man köra lite som man kan i NWN2.
Blir det ännu en FPS, blir det Nej Tack från mig.

Men även om man slåss i första person så ska det väl bero på stats har jag läst. Lite som hellgate london fast värre. Har man kassa stats som fan så kan man inte träffa ett skit oavsett hur bra man siktar.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Suck. Äventyrs-FPSer går det redan tretton på dussinet. Varför kan ingen göra lite fler dialogdrivna RPGn? Väldigt många verkar placera både PS:Torment, Fallout- och Baldurs Gate-spelen högt på sina bästa-listor.

Visa signatur

your lichen-covered corpuscles are filthy to my fist
infection is your finest flower mildewed in the mist

Permalänk
Medlem

Jag tror starkt att avsaknaden av tur-ordning eller liknande element kommer döda f3 för mig. Det verkar mer och mer som att det bara blir en shooter där dina stats knappt påverkar karaktären (som i Oblivion)...

...synd.

Jag håller inne med en verdict tills jag spelar det så klart, men jag har en känsla att allt är klaffat och klart: Bethesda suger.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Från en ett par veckor gammal förhandstitt av 1UP:

Citat:

Jeff Green: I've played a lot of games in my life, and a lot of weird games, and a lot of weird games that have had weird beginnings. But I don't know if I've ever played a game that started with me emerging from my mother's womb.

Shawn Elliot: Prey's sphincters are as close as I've come, but sure, Fallout 3's "opening" moments are more than a perineum away. I'm sorry. I really wrote that. Seriously, though, the cunning way that Bethesda takes the thinking behind traditional tutorials and character creation interfaces and naturally integrates these game conventions into the game's narrative is impressive. You crawl around a playpen in first-person perspective; you press a button to cry and call for daddy; you learn about strength, perception, endurance, charisma, intelligence, and other RPG traits by browsing children's books -- has any game truly attempted to tell the story of a life from birth to death?

Citat:

Shawn: Ten minutes of infancy, that is. Then comes the jump cut that brings us to our 10th birthday/introduction to dialog trees. No matter how hard you try to guarantee that you'll grow into a freckle-faced, pig-nosed person in need of a YouTube video blog, you can rest assured that the other Garbage Pail kids at your party are uglier than you'll ever be. Bethesda's faces are far, far better here than any in Oblivion, but to be frank, I doubt that Vault 101, where we're born, is really radioactivity-free.

The neat thing is, as you choose to be bratty or craven with these kids, your karma stats change to reflect your behavior. Oh, and the other 10-year-olds whispering about forming a Greaser Snake gang? Bethesda's Pete Hines leads us to think that we'll encounter them later in life after they've done just that.

http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3167330&p=4

Säkert gammal info för vissa av er, men tänkte posta ändå ifall någon annan hade missat det. Rätt ballt sätt att implementera tutorial i spelet.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Ny info för mig, mina förhoppningar stiger. Om inget annat så kanske det blir ett spel med bra atmosfär och intressant story.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För er som klarat spelen och bara väntar på 3:an, installera denna patch och spela om Fallout 2: http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=40598, En hel del fix och förändringar...

Sitter just nu och spelar 2:an för "andra" gången, och har installerat 1:an, vilken jag upptäckte - till min förtjusning - ser nästan likadan ut som 2:an. Trodde det var som skillnaden mellan Warcraft 1 och Warcraft 2, dvs. skillnad både utseende och "spelsätt"... ;P Najs!

Säkert plogat >50h denna char, och fortfarande inte klar i New Reno!!! (Tar questen som de kommer...) Så extremt bra och långlivat!

Btw, nån som vet var/om man kan köpa: http://fallout.bethsoft.com/eng/home/pr-041808.php i Sverige? Man måste ju bara ha det: "...presented in a customized, metal Vault-Tec lunch box..."

Visa signatur

Sambon: i7 960@3.85GHz|6x4GB DDR3|RTX3060
Räcker åt mig: Ryzen 5 3600|2*16GB DDR4 @ 3200Mhz|GTX 970 Strix
Fåner:
Fairphone 5|Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4Lurar på huvudet: Shokz OpenRun

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iliyena

Btw, nån som vet var/om man kan köpa: http://fallout.bethsoft.com/eng/home/pr-041808.php i Sverige? Man måste ju bara ha det: "...presented in a customized, metal Vault-Tec lunch box..."

Rolig sak att ha OM spelet skulle vara bra. Annars lär den vara lika rolig att äga som en BoS-lunch box.

Permalänk
Hjälpsam

Hittade det här på Bethsebas hemsida.

"Blast ‘Em Away With V.A.T.S.! – Even the odds in combat with the Vault-Tec Assisted Targeting System for your Pip-Boy Model 3000! V.A.T.S. allows you to pause time in combat, target specific body parts on your target, queue up attacks, and let Vault-Tec take out your aggression for you. Rain death and destruction in an all-new cinematic presentation. "

"What perspective do I play the game in, first or third-person?
Both. The game is meant to be played first person. However, you can toggle the view with the press of a button/key to an over-the-shoulder view that can be zoomed in/out on your character. Both views are available throughout the entire game."

Hoppas att dom inför möjlighet till autopause också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk

Tydligen ska det, bland annat, komma två nya vapen i spelet: en som tillåter dig att frysa fienden samt en som gör att du kan hypnotisera dem. Vad tycker ni om denna lilla fadäs?

Själv tycker jag att det låter otroligt korkat, och inget som borde ingå i Fallout-universumet.

http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showtopic=838296

Permalänk
Medlem

Tycker det låter rätt ballt, åtminstone Cryolator. Lite fånigt namn kanske.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Låter som att de använder gimmicks för att forcera in något kul... Jisses mina förhoppningar svänger upp och ner som nasdaq.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om det blir "Oblivion with guns" så kommer det bli guld.

Oblivion är ju det bästa spelet genom tiderna.

Finns ingen lika bra spelutvecklare som Bethesda.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Från Canard PC (Kanada)

Now here’s the point where things get messy. We’re going to get onto the thorny problem of the combat. [...] We’ll note that the developers repeated ad nauseam that the efficiency of your shots depend on your statistics and that the FPS skills of the player don’t have any importance, and that all shots fired in real-time mode will be automatically aimed to the torso. [Here goes a lengthy description of the VATS system]
The idea seems to stand theoretically, but in facts I’m far from convinced. Firstly, during the presentation, either he was wearing a Power Armor and holding a Gatling gun and fighting hordes of super mutants armed with heavy machine guns, bakookas and supersledges or fighting ghouls with a 9mm and wearing just a leather armor, the demonstrator was just standing there, shooting long bursts without using any kind of tactics.
Besides, aimed shots, possible even with a minigun, looked far less effective to me than just “run right next to the baddy and empty my magazine in one burst”.

Ok det var precis det där jag var rädd för. Combat var en stor del av Fallout 1 och 2 och bethesda har väl aldrig varit riktigt bra på combat som går ut på mer än tryckpåknappentillsdetdör?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Om det blir "Oblivion with guns" så kommer det bli guld.

Oblivion är ju det bästa spelet genom tiderna.

Finns ingen lika bra spelutvecklare som Bethesda.

Fast detta är ju inte Oblivion, det är ju Fallout. Och att köpa upp en franchise och sedan våldta fram något som inte ens är likt de två ursprungliga spelen är, för mig, att spotta fansen i ansiktet.

Mina förhoppningar sjunker allt mer. Konspirationsteoretikern i mig tror att anledningen till att det inte kommer komma ett demo är för att de ursprungliga fansen inte kommer att köpa spelet sen.

Permalänk
Inaktiv

"Finns ingen lika bra spelutvecklare som Bethesda."

Haha, vilket skämt.

Permalänk
Medlem

Bethesda säljer spel med minsta gemensamma nämnaren. Tekniskt så är det inget fel på Oblivion, men hur väl man kan implementera spelmotorer är knappast något som jag anser kvalificera en som den bästa spelutvecklaren. En hel del av designen i Oblivion är högst tveksam (framför allt leveled lists), och story/dialog är ju pinsamt dålig i den mån det finns någon alls. Jag vet inte om Bethesda helt enkelt inte kan eller om dom inte vill, men i vilket fall så bådar det ju illa för Fallout, som på många sätt har varit baserat på exakt sådant som t.ex. Oblivion explicit inte innehåller.

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken, men det är inte för ro skull som Elder Scroll serien har dragit hem så pass mycket priser som den har gjort. Dom har hög standard på deras spelserie.

Bioware är nog dom jag håller mest kär, men även Bethesda har gjort ett starkt jobb.

Redguard
Daggerfall
Morrowind
Oblivion

Väldigt bra titlar enligt mig.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Har man kassa stats som fan så kan man inte träffa ett skit oavsett hur bra man siktar.

Siktar? Du flyttar en mus på en matta framför en dator. Det är din karaktär som siktar, och det är hans skills som räknas.

Ville ni ha RPG eller inte?

Permalänk
Medlem

Oblivion och Morrowind var världens sömnigaste spel och levelsystemet och äventyrskänslan var obefintlig, varför gå in i olika grottor när man kan vila och gå in i samma om och om igen? URK! Har verkligen försökt allt för att gilla Oblivion, mods, läsa forum osv, inget fungerar, det är ett tråkigt spel. Känner på mig att Fallout 3 kommer att bli en stor besvikelse för alla Falloutfans. Atombombskastarvapnet ser ju också kollosalt dumt ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Footen
Oblivion och Morrowind var världens sömnigaste spel och levelsystemet och äventyrskänslan var obefintlig, varför gå in i olika grottor när man kan vila och gå in i samma om och om igen? URK! Har verkligen försökt allt för att gilla Oblivion, mods, läsa forum osv, inget fungerar, det är ett tråkigt spel. Känner på mig att Fallout 3 kommer att bli en stor besvikelse för alla Falloutfans. Atombombskastarvapnet ser ju också kollosalt dumt ut.

Word

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem

Shivering Isles expansionen var dock betydligt bättre än orginalet, tycker jag. Lite mer omväxling i grottorna/ruinerna, med hemliga gångar och sådant, och faktiskt lite valmöjligheter också. Visserligen kanske det bara var för att det var annorlunda än orginalet, men jag upplevde det som bättre i alla fall. Synd bara att det inte var mer sådant, och att dom inte gjorde mer med uppdelning (mania/dementia). När jag först läste om det trodde jag att det skulle vara typ som i Zelda: Link to the Past med en ljus värld och en mörk som liksom speglade varandra, men istället var det typ bara en linje dragen över kartan där terrängen såg annorlunda ut. Hade varit betydligt intressantare om man blev tvungen att samordna saker i båda världarna för att komma vidare istället för att bara springa till grottor som råkade befinna sig i den ena. Det fanns en hel del potential där som dom skulle kunna ha utnyttjat. Också ganska synd att världen inte direkt känns så "galen", jag får bara intrycket av att man umgås med ett gäng Disneykaraktärer (typ som att jämföra ondska med en galen doktor från barnprogram: "muahaha, I'm going to steal all the ice cream in the world!").

Permalänk

Hur kom den här tråden att handla om Oblivion? Mer info om Fallout tack. Mitt största spelmisstag är att jag aldrig har spelat ett Fallout spel. Kommer dock att börja med 3an.

Permalänk
Medlem

OCh där kommer ditt näst största spelmisstag.
Börja med 1:an och 2:an då dom är helt geniala.

Permalänk

Jo folk säger det men jag kör mest konsoll nu för tiden. kanske ska testa det på min bärbara ändå. Tror jag kommer gilla det.

Permalänk
Medlem

Fallout är dött i mina ögon, fallout dog när fallout tactics kom.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

Synd att det finns utveckling, tror Fallout 3 hade sålt ännu bättre än de två tidigare spelen ifall det sett ut mer som orginalet.

http://www.justadventure.com/reviews/Fallout/fallout4.jpg

http://duckandcover.cx/features/bible/fatasscar.gif

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Ja, det är synd att Bethesda inte skapar ett skräddarsytt spel för de ~10 000 hardcore-fansen som fortfarande vill spela i isometrisk vy, och missa att dra in hundratusentals nya spelare.

Visa signatur

.