Datorbutiken.com levererade fel grafikkort

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Angående rubriken så kan jag tillstå att det inte är speciellt kul att beskyllas för att medvetet leverera fel kort för några futtiga hundralappar. Visst var det bra att vi fick reda på detta så att vi kunde stoppa ytterligare leveranser och lösa problemet, men det hade vi ju gjort även med en lite mer nyanserad rubrik... Jag föreslår att tråden byter rubrik till "Datorbutiken levererade fel grafikkort", är ni för eller emot? Någon moderator i närheten?

Nej det tycker jag är helt fel! Självklart försöker ni lura kunderna på några futtiga hundralappar, det är vad alla butiker försöker göra! Hur vågar ni!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Nej det tycker jag är helt fel! Självklart försöker ni lura kunderna på några futtiga hundralappar, det är vad alla butiker försöker göra! Hur vågar ni!

Fniss ^^

Permalänk
Medlem

De får väl trådläsarn bestämma. Men de som blir instresserade av topic kommer nog att läsa detta och se hur bra ni hanterar saker DB. Så det blir nog ingen dålig PR trots allt.:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag har följt tråden med intresse och som vanligt är jag inte förvånad av hur det slutade. Min personliga erfarenhet är att DB.com lever upp till misstag, vare sig det är deras egna eller någon annans i ledet, givetvis inom rimliga gränser

Jag ser inte denna tråden som något annat än väldigt bra reklam och DB.com fortsätter vara mitt förstahandsval. Om ni bara kunde vara lite billigare på TV-apparater också så jag kunde inhandla både min inplanerade media server + TVn från samma ställe

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem

Nån moderat kan ju stänga ner min tråd, vet ej hur man gör det själv... har snackat med datorbutiken och dem kommer lösa det på ett bra sätt som gör mig nöjd iaf.

Rubriken skrevs mest i ilskan över att få krångla i en vecka för att få rätt grafikkort, sen måste man skriva något stort för att fånga folks uppmärksamhet.. precis som alla kvällstidningar

Visa signatur

Asus P8Z68-V PRO/GEN3 || intel i5 2500k ||Corsair vengeance 1600mhz 16gb || gtx680 || Corsair HX750W || Win8pro 64bit || Corsair force 3 120gb || WD black 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redfik
Nån moderat kan ju stänga ner min tråd, vet ej hur man gör det själv... har snackat med datorbutiken och dem kommer lösa det på ett bra sätt som gör mig nöjd iaf.

Rubriken skrevs mest i ilskan över att få krångla i en vecka för att få rätt grafikkort, sen måste man skriva något stort för att fånga folks uppmärksamhet.. precis som alla kvällstidningar

Vet inte om jag är ute på tunn is nu men jag fick känslan att du aldrig provade ovannämnda alternativ, dvs prata med DB INNAN du skapade tråden, så hur vet du om den var nödvändig eller ej?

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem

Fy fasen va skönt att höra, bra service som alltid då , ska hem och kolla mailen nu och hoppas på något posetivt =D

hejja db!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem

*Topic redigerad*

Bra och snabbt jobbat datorbutiken!

Permalänk
Medlem

Är inte den som skriver så mycket här osv men föjlt konsumenträttavdelningen ett bra tag och kan säga såhär.

Det jag har sett är att förr skapades det trådar om företag som det var befogat att skriva om här som har betett sig dåligt efter att kund har varit i kontakt med företaget och blivit dåligt behandlat medans nu på senare använder personer den här avdelning som ett sätt att försöka pressa till sig något från företag som kunden t.o.m kanske inte ens har rätt till i vissa fall.

Så Redflik måste säga att det är riktigt illa av dig att slänga något sådant med den topicen mot ett företag som verkligen har bra kundbemötande och alltid är positiva fastän de gör misstag som alla kan göra..

Komplimanger till dig DB-mannen som alltid formulerar dig bra och svarar på ett bra och formellt sätt åt datorbutiken!. Och att ni alltid kämpar med att kompensera på ett helt underbart sätt! Du har fått mig iallafall att se datorbutiken.se som en av de bästa e-handelsbutikerna i Sverige.

Visa signatur

Leadtek Winfast Pro II Nforce 2 | AMD Athlon Barton 2500+ @ 2205 Mhz | 1024MB RAM | C3D Ati Radeon 9800 Pro | Seagate Barracuda 120GB/160GB/200GB/300GB S-ATA | LG 1730B
Laptops: Dell XPS 1530 | Fujitsu-Siemens 3438G | Acer 5021WLMI

Permalänk

Mängder av goodwill från DB och leadtek.
Även i fortsättningen kommer jag köpa mina saker från datorbutiken.com och nu har jag även fått upp ögonen för att leadtek fixar problem snabbt och enkelt.

Sen tycker jag att siggemc blev lite missförstådd när han sa att killen var lika stor bov i dramat. Det gällde väl bara ifall han inte sagt något om han fått ett bättre kort istället?. Hade man klagat ifall man fått ett extreme istället för ett GTB?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Vaknar kollar mailen och.. woot kollar på kartongen "GTB" står det.. Tycker det var bra av datorbutiken o kolla med oss som hade beställt korten. Hade det inte varit för det mailet hade det nog dröjt ganska länge innan jag hade märkt att jag hade fått fel kort får nog börja kolla lite nogrannare på sakerna jag köper.

Men är lite orolig har skickat in kortet och är enligt posten framme på db.com men står "ej motaget" på kontot.. men har ju varit 1 maj osv.

Permalänk

Punch - Vi förhandsregistrerar inte komponenter utan hanterar dem direkt när vi packar upp dem. Detta kan dock ta några dagar efter Posten ställt av dem till oss, speciellt efter helg. Står det "Mottaget" på kollisökningen så har vi fått ditt kort och hanterar det inom några dagar.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se