Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Raderade en mapp på startmenyn i Vista -> allt på hela menyn försvann!

Permalänk
Inaktiv

Raderade en mapp på startmenyn i Vista -> allt på hela menyn försvann!

När jag kollade på min startmeny i vista för några minuter sedan, så hittade jag en mapp som heter "Program". Mappen var tom, så jag raderade den. Då försvann allt på Startmenyn. Och problemet är att jag har stängt av återställningspunkterna så jag kan inte återställa startmenyn.

Jag har både sökt igenom hela systemhårddisken och letat manuellt efter spelen, paint och alla andra windows program. Hittar inga program alls. T.ex. alla program som fans under "tillbehör" finns inga spår av alls i hela datorn. Hur ska jag få tillbaka allt?

Permalänk

Jag har exakt samma problem, har letat och letat men utan framgång.

Någon som har något svar på hur man kan göra utan att installera om OS?

Tackar på förhand.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

Testa själv att skapa mappen "Program"?

Hade liknade problem när jag tog bort Pictures och Music mappen ur ens egen mapp (C:\Users\No0Vad). Då försvann dem från start menyn. Skapade själv mapparna och det löste sig.

Permalänk
Inaktiv

Jag gjorde så att jag installerade om vista och sedan dess har jag inte rört den tomma program-mappen. Man kan nästan kalla den för spök-mappen för ibland finns den på startmenyn, och ibland inte.

Den brukar dyka upp när jag har installerat ett program som lägger sig på startmenyn eller om jag raderar något annat på startmenyn. Sedan efter en omstart av datorn så brukar den vara borta igen.

Väldigt skumt.

Permalänk

Blir tyvärr ingen ominstallation för mig mig och det hjälpte tyvärr inte att skapa en "Program"-katalog heller.

:/

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

Har samma problem också

Visa signatur

MBP 13" i5 2011