Permalänk
Medlem

Svenska elforumet

Tjena!

Jag har funderat ett tag på varför det inte finns ett riktigt elforum här i Sverige. Gör det redan det så ber jag och ursäkt för att jag inte lyckats googla fram det. Jag har själv tagit mig friheten att börja sätta ihop ett forum, främst för elektriker och hemmafixare som behöver tips och hjälp av likasinnade. Detta forum är inte tänkt att inrikta sig på vad t.ex svenska elektronikforumet inriktar sig på.

Jag undrar vad folk (ni) tycker om idén i allmänhet och vad jag i så fall bör tänka på/ha för forumdelar m.m. Här är länken till "testforumet" jag gjort såhär långt.

www.elforumet.forum24.se

Tack på förhand!

Erik

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Avstängd

Verkar bli riktigt bra/användbart

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

Annars funkar ju Byggahus el-forum utmärkt: http://www.byggahus.se/forum/el/

Permalänk
Medlem

Edit: nervermind jag var korkad och läste inte hela inlägget!

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

God tanke.

Det första som slog mig var ju så klart att det såg väldigt tomt och ensamt ut, men jag hoppas det ger med sig med tiden. Det första visuella intrycket (templaten) var föga intressant det också.

Men jag tror att om du inte ger upp och lägger ned lite tid på att kanske få fram lite sjyssta tips o tricks eller artiklar (eller urdrag och länkar till andras) osv. så kan du säkert få en skara återkommande besökare så småning om

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

@buffster
Har inte sett det forumet förut, hade jag vetat att det fanns hade jag nog inte ens börjat med detta forum. Kanske något att fundera lite på om man ska bry sig om att "konkurrera" med.

@Nightcrawl
Att forumet ser tomt och ensamt ut för tillfället är inte så konstigt då det fortfarande är ett projekt i första stadiet för min del. Det jag funderar på just nu är om forumdelarna är bra och så eller om man ska lägga till/ta bort något. Sidan ska självklart göras betydligt mer intressant, som sagt så är detta bara en grund. Duger denna grund?

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara fel att skriva sådana inlägg på Svenska Elektronikforumet?
Prata med moderatorerna så kanske det kommer en egen avdelning.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Hm, en tanke bara.

Tänk nu om Sveriges befolkning börjar pyssla med el från din sida, går o får sig en stöt, fastnar, dör..

Okej. Kanske lite overmaxed men iaf. Håll gränsen till att koppla en lampa och inte hela centraler med 3fas osv så ska de nog gå bra-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex

@Nightcrawl
Att forumet ser tomt och ensamt ut för tillfället är inte så konstigt då det fortfarande är ett projekt i första stadiet för min del. Det jag funderar på just nu är om forumdelarna är bra och så eller om man ska lägga till/ta bort något. Sidan ska självklart göras betydligt mer intressant, som sagt så är detta bara en grund. Duger denna grund?

Självklart. Forumdelarna ser bra ut i min mening. Det jag menade på var som sagt att man kan piffa till det, t.ex. genom att ändra standard-templaten som man sett på så många andra ställen.

Det handlar om de första sekundrarna för att ge ett intryck, en regel som gäller i de flesta andra sammanhang likväl. Men som jag också sa tidigare, så blir det säkert bättre med tiden då du arbetat litet mer med det

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Hm, en tanke bara.

Tänk nu om Sveriges befolkning börjar pyssla med el från din sida, går o får sig en stöt, fastnar, dör..

Okej. Kanske lite overmaxed men iaf. Håll gränsen till att koppla en lampa och inte hela centraler med 3fas osv så ska de nog gå bra-

Det är nog inte menat att städtanten Anna 35 ska börja koppla i centraler. Inte bara för att det är olagligt utan för att hon för sig en törn. Utan jag tror nog snarare at det forumet var menat för elektriker/elektrikerstuderande. inte för amatörer att börja koppla i sina egna hus.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Det är nog inte menat att städtanten Anna 35 ska börja koppla i centraler. Inte bara för att det är olagligt utan för att hon för sig en törn. Utan jag tror nog snarare at det forumet var menat för elektriker/elektrikerstuderande. inte för amatörer att börja koppla i sina egna hus.

True, men det hindrar ju inte amatören från att testa.

Permalänk
Medlem

Jag tycker idén är bra, jag har länge saknat ett renodlat elforum. Hoppas det blir något av det.

Vad gäller städtanter så kan man knappast skylla på ett forum om hon får för sig att konstiga saker. Det är ju som att förbjuda allt snack om friluftsliv för att kraftigt överviktiga kan få en hjärtattack om de försöker gå kungsleden.

Visa signatur

************************************
* Detta meddelande har granskats av FRA *
************************************

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
True, men det hindrar ju inte amatören från att testa.

Vad vill du få fram? Att man bara ska diskutera hur man kopplar glödlampor till batterier?

Visa signatur

Neun und neunsich.