(PS3 & 360) `'´ Grand Theft Auto IV `'´

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KikkomaN^SWE
Har ett problem med första leveransjobbet åt LJ som har tidsbegränsning. Jag hör till platsen och ställer mig precis på punkten med bilen i tid men ingenting händer. Har testat sitta kvar i bilen och då händer inget, lämnar jag bilen står det att jag inte leverade i tid. Vad ska jag göra egentligen?

Om du kollar omkring dig ser du att han står undervägen i en tunnel på pricken, tar cricka 10-15 sek att springa till han ifrån punkten.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk

Vilken konsol är bäst att köpa för att spela detta spel?
På Xbox360 skulle det släppas mer delar som jag förstått det men är det värt att köpa det bara för det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Vilken konsol är bäst att köpa för att spela detta spel?
På Xbox360 skulle det släppas mer delar som jag förstått det men är det värt att köpa det bara för det?

Så vitt jag vet, så är spelet inte framerate mässigt och grafik mässigt "bäst" på någon av dem. Väldigt lika.
Nu kommer fanboys antagligen säga att nån av dem har nån stor skillnad men av alla recensioner o jämförelse videos så har jag inte hittat nån annan skillnad än lite skillnad i ljuset.

Nu vet jag inte hur ps3s multiplayer funktionalitet är nuförtiden men en av fördelarna där är ju att det är helt gratis, där 360ins multi kostar ca 500kr per år.
Dock så är 360ins online platform bättre än ps3ns.. vad jag hört iallfall. Häng mig inte snälla fanboys

Skulle jag köpa en konsoll nu för enbart gta4 skulle jag nog välja 360in. extra materialet som ska släppas ska enligt intervjuer vara runt 10 timmar per paket och som sagt ska du köra multiplayer så har 360in snäppet vassare platform.
Sen är den ju billigare också om pengar har nåt med valet att göra.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Så vitt jag vet, så är spelet inte framerate mässigt och grafik mässigt "bäst" på någon av dem. Väldigt lika.
Nu kommer fanboys antagligen säga att nån av dem har nån stor skillnad men av alla recensioner o jämförelse videos så har jag inte hittat nån annan skillnad än lite skillnad i ljuset.

Nu vet jag inte hur ps3s multiplayer funktionalitet är nuförtiden men en av fördelarna där är ju att det är helt gratis, där 360ins multi kostar ca 500kr per år.
Dock så är 360ins online platform bättre än ps3ns.. vad jag hört iallfall. Häng mig inte snälla fanboys

Skulle jag köpa en konsoll nu för enbart gta4 skulle jag nog välja 360in. extra materialet som ska släppas ska enligt intervjuer vara runt 10 timmar per paket och som sagt ska du köra multiplayer så har 360in snäppet vassare platform.
Sen är den ju billigare också om pengar har nåt med valet att göra.

Hur många paket ska släppas ngn som vet?
Vilken av dem Xbox360 som finns är minst högljudd? för den låter riktigt mycket men om man nu får runt 10 timmar mer speltid per paket så är det helt klart värt att köpa det.

Permalänk
Medlem

Minst högljudd TROR jag är elite versionen faktiskt.
Köpt en beggad sån för ett tag sen och tyckte inte den lät så jätte hemskt.
Man hör ju det surrande ljudet från fläktarna men inget från dvdn.

Sen köpte en polare en vanlig premium och ringde mig o frågade va fan de var för fel på den.

Den pep o hade sig hela tiden den läste dvd skivor. så dvd läsaren för oväsen ordenligt.

HHar hört det ryktas om att man kan flasha dvd läsarn så den går långsammare på nåt vis men vet inte hur eller var.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Minst högljudd TROR jag är elite versionen faktiskt.
Köpt en beggad sån för ett tag sen och tyckte inte den lät så jätte hemskt.
Man hör ju det surrande ljudet från fläktarna men inget från dvdn.

Sen köpte en polare en vanlig premium och ringde mig o frågade va fan de var för fel på den.

Den pep o hade sig hela tiden den läste dvd skivor. så dvd läsaren för oväsen ordenligt.

HHar hört det ryktas om att man kan flasha dvd läsarn så den går långsammare på nåt vis men vet inte hur eller var.

Okej men varför har inte dem byggt Xbox360 bättre ang detta oljud som den lämnar ifrån sig?

Permalänk
Medlem

För att det inte stör en alls när man spelar. Har man ett bra ljudsystem, eller behöver inte ens vara bra, bara man inte använder TV:ns högtalare, så hör man inte ens 360:n ö.h.t.

Jag fick spela med TV:ns högtalare ett par månader när mitt ljudsystem brakade ihop och då var det faktist ganska störande. Nu med 5.1 igen märker jag inget oljud, hör den bara under laddningsrutor eller när spelljudet upphör.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
För att det inte stör en alls när man spelar. Har man ett bra ljudsystem, eller behöver inte ens vara bra, bara man inte använder TV:ns högtalare, så hör man inte ens 360:n ö.h.t.

Jag fick spela med TV:ns högtalare ett par månader när mitt ljudsystem brakade ihop och då var det faktist ganska störande. Nu med 5.1 igen märker jag inget oljud, hör den bara under laddningsrutor eller när spelljudet upphör.

Så det är smartare att köpa ett Xbox360 än ett PS3:a för just detta spel?

Permalänk
Medlem

Har bara spelat det på 360, så kan inte säga hur det är på PS3, men vad jag läst så är det hugget som stucket när det gäller grafiken, iaf. Vilken konsol du ska köpa beror väl på andra saker än just GTAIV, t.ex. om du vill kolla på BluRay-filmer, fast den diskutionen tillhör inte i denna tråd.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Funkar det att invita en polare så man kan spela i samma game, typ Team Deathmatch. Isåfall, hur gör man?

Visa signatur

eVett.se - Överlev på internet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kooffe
Funkar det att invita en polare så man kan spela i samma game, typ Team Deathmatch. Isåfall, hur gör man?

Jadå, gå bara in på multiplayer i telefonen och ta party mode eller nåt sånt.. invitea polarna och kör igång vad du vill.

Permalänk
Medlem

jag gjorde alla 10 most wanted uppdrag men jag fick ingen achievement....

edit: det var visst 10st på varje ö

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lomm3n
Jadå, gå bara in på multiplayer i telefonen och ta party mode eller nåt sånt.. invitea polarna och kör igång vad du vill.

Vi testade detta men då kom vi bara in ett game som var tomt. Kan man inte gå in i ett spel och sen invita sin kompis på något sätt?

Visa signatur

eVett.se - Överlev på internet

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi testade detta men då kom vi bara in ett game som var tomt. Kan man inte gå in i ett spel och sen invita sin kompis på något sätt?

Tror det funkar i player match.
Då är det bara att gå till xbox menyn och välja polarn o invita.

Visa signatur

Permalänk

När ska dessa extrapaket släppas?
Och är det 100% säkert att det inte kommer släppas till PS3?

Som det känns just nu är det värt att köpa Xbox360 för att lira detta spel och sen köpa PS3 längre fram efter prissänkningen kommer (borde ju bli i slutet av detta år kanske)

Permalänk
Medlem
Citat:

Så det är smartare att köpa ett Xbox360 än ett PS3:a för just detta spel?

Köp konsollen som du tycker om mest helt enkelt. Själv har jag PS3 för alla exklusiva titlar som Final Fantasy, God of War, Gran Turismo och Metal Gear Solid, Resistance 2 tex. Dom finns inte till 360 alls. Däremot har 360 Halo, Too Human, Forza 2, Ninja Gaiden 2 och Fable 2. Finns andra titlar men alla dom finns till PC också så dom räknas inte som exklusiva.

Men som sagt, båda konsoller är bra som fan, du kan inte riktigt välja "fel".

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

När ska dessa extrapaket släppas?
Och är det 100% säkert att det inte kommer släppas till PS3?

Som det känns just nu är det värt att köpa Xbox360 för att lira detta spel och sen köpa PS3 längre fram efter prissänkningen kommer (borde ju bli i slutet av detta år kanske)

Det är 100% på att det inte kommer till ps3n.
Microsoft cashade upp en 50 mille eller nåt åt det håller för xbox exlusivt material.

Om jag var på jakt efter att enbart spela gta4 för en relativt billig slant just nu skulle jag köpa mig en 360 premium med hårddisk. Kostar väl en 2500 llr nåt åt det hållet just nu.
Du hamnar väl på en 3000 spänn kanske inklusive gta.

Visa signatur

Permalänk

Har dom sagt några hints på vad extramaterialet kommer innehålla ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Starta först Partymode, bjud in alla dina polare. Sen väljer du som host vad nästa game ska bli (genom telefonen).

Då startas ett game och du och dina kompisar hamnar i samma lag.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
Har dom sagt några hints på vad extramaterialet kommer innehålla ?

Nej enda dom sagt är att det kommer vara ca 10 timmar speltid per pack typ.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

är det bara jag som tycker att det är väldigt lite att göra i GTA IV om man jämför med GTA SA?

några exempel:

Spray Over 100 Tags
Take 50 Snapshots
Collect 50 Horseshoes
Find 50 Oysters

Complete 50 Taxi Missions
Complete Vigilante Level 12
Complete Firefighter Level 12
Complete Pimping Level 10
Complete Paramedic Level 12
Complete 2 Levels Of Freight Missions

nu är ju allt man har 20 vigilante, 200 råttor, 50 usj och 30 most wanted.

iofs så fick man ju 9 street races av brucie, men man hade 22 i SA, o

knarkbilarna var ju iofs nytt, men det var ju bara typ 10 st.

stjäla bilar som man gör åt brucie, det har ju alltid funnits.

men taxi, firefighter och paramedic tycker jag är synd att det saknas.

och så saknar jag kameran man hade i San Andreas, var ju asbra när man ville ha lite bilder att lägga ut på nätet o så.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
är det bara jag som tycker att det är väldigt lite att göra i GTA IV om man jämför med GTA SA?

Du har multiplayer nu ju! Bara att börja.. det är sjukt kul.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Du har multiplayer nu ju! Bara att börja.. det är sjukt kul.

jo såsett, men de där slöa aktiviteterna i SA var ju underbara, såsom ostronen, och fotograferingen och gå runt o spraya med burken. de är de lugna jag gillar

MP är ju underbart det håller jag med om, men det är inte direkt lugnt eller avslappnat, man kan liksom inte ligga platt fall i soffan med chipssmulor på magen och spela lite slött.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Citat:

men efter ni kommit in i party mode så får ni välja vad ni vill spela genom mobilen igen, det "tomma" spelet funkar som en lobby

Permalänk

Hur länge måste man spela för att komma till Algonquin? Börjar närma mig 15%, borde väl vara dags snart.

Permalänk
Medlem

Om det är ön i mitten så tror jag det är runt 22%.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Hur länge måste man spela för att komma till Algonquin? Börjar närma mig 15%, borde väl vara dags snart.

Så du köpte en 360! Fan va nice Sprucetwig!

Jag kom dit väl runt 20-25%. Det kommer min vän. Det kommer.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Så du köpte en 360! Fan va nice Sprucetwig!

Jag kom dit väl runt 20-25%. Det kommer min vän. Det kommer.

Hehe, blev så fruktansvärt sugen på GTA. Och det var väl dags efter all skit jag postat här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Hehe, blev så fruktansvärt sugen på GTA. Och det var väl dags efter all skit jag postat här.

Grattis:)

Ja kom in till den ön vid 20% nästan exakt har ja för mig.

Permalänk
Medlem

vad är det för nytt i uppdateringen på PS3 versionen? (1.01)?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"