Citat:
Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Vraför ska man använda crysis som måttstock? Visst är det krävande men holy what, jag vill se den person som på allvar nöter spelet varje dag. Spelet var ok, det var ungefär som en film, du kör igenom den en gång och sen är det bra. Är filmen bra ser man den en gång till framöver kanske men denna "film" var inte bra.
Så jag förstår inte varför man vill bygga en dator som ska klara crysis när spelet tråkigt nog saknar all form av känsla och innehåll. Sak samma om det är snyggt, jag vill spela ett spel och inte stå och glo på en solnedgång eller studera detaljrikedomen på en hummer.. Jag har nog sällan varit så matt av besvikelse som när jag hade spelat igenom crysis..
Bygg en casual dator för hyffsad peng, något i stil med månadens datorrigg här på swec och uppdatera varefter istället. Köpa rågrymma prylar är bara idioti(min åsikt) och särskilt när det ska byggas runt ett spel som saknar all takt och ton..
Håll till godo
Just därför det är krävande. Gilla det eller ej, men Crysis har satt en väldigt hög standard på "Next-gen" (är ju current) PC spel och når man upp dit så kommer den att klara sig rätt bra i framtiden.
Tror inte heller att jag kommer att ens klara spelet, men spelen som släpps där efter. Farcry 2, Mass Effect osv. Lite sikta mot stjärnorna så kanske du hamnar på månen.
Jag bygger en "extrem" pc (tror inte iofs denna räknas hit) ca vart annat år. Så i ställe för att vara halvnöjd med min rigg hela tiden så kan jag känna mig super nöjd ett tag.
Sen till mitt försvar så är denna PC inte byggd för enbart crysis, då hade jag valt den fetaste tvåkärninga processorn och inte en quad.
Sak samma, denna diskution hör inte hit, du är välkommen att hjälpa mig om du vill
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Typhonos Kylaren passar moderkortet, det är flera här som har kombon DS4 och TRUE. Sen vet jag inte vilket chassi du har, kan du länka till det? TRUE är inte så stor som andra kylare så tror om du har ett relativt rymligt chassi så borde du få plats. Det medföljer fästen för socket 775 och valfri 120mm passar. 4Gb räcker definitivt, kanske missuppfattade vad du skrev tidigare och trodde du skulle ha mer men 4 Gb är bra och kommer nog räcka i två år till. Har för mig att 680-chipset inte stödjer 45nm Quads men det gör de flesta P35, inkluderat DS4 och om du kan nöja dig med ett 9800GX2 så finns ingen anledning att köpa nvidias kort. Nvidia +45nm quad =780 eller 790 chipset. Nvidias chipset kan göra hårddiskar korrupta och ha problem med en hel del kontrollerkort så jag skulle valt DS4.
Kylaren passar moderkortet, det är flera här som har kombon DS4 och TRUE. Sen vet jag inte vilket chassi du har, kan du länka till det? TRUE är inte så stor som andra kylare så tror om du har ett relativt rymligt chassi så borde du få plats. Det medföljer fästen för socket 775 och valfri 120mm passar.
4Gb räcker definitivt, kanske missuppfattade vad du skrev tidigare och trodde du skulle ha mer men 4 Gb är bra och kommer nog räcka i två år till.
Har för mig att 680-chipset inte stödjer 45nm Quads men det gör de flesta P35, inkluderat DS4 och om du kan nöja dig med ett 9800GX2 så finns ingen anledning att köpa nvidias kort. Nvidia +45nm quad =780 eller 790 chipset. Nvidias chipset kan göra hårddiskar korrupta och ha problem med en hel del kontrollerkort så jag skulle valt DS4.
Med andra ord så skulle du nöja dig med det nedan.
1x THERMALRIGHT ULTRA-120 EXTREME FÖR AMD/INTEL 440 kr
1x INTEL CORE 2 QUAD Q9450 2.6GHZ 12MB 1333MHZ S-775 2732 kr
1x ASUS GEFORCE 9800GX2 1GB PCI-E 4 607 kr
1x GIGABYTE GA-EP35-DS4 S-775 ATX 1315kr
http://www.sweclockers.com/articles...6024&page=8
1x NOCTUA NF-P12-1300 SILENT CASE FAN 120MM 189kr
2x CORSAIR 2GB DOMINATOR DDR2 PC8500 XMS2-8500 NO FAN 1 371,70 kkr
Kompå att jag glömde två viktiga "komponenter"
1x CRYSIS PC 269kr
1x KABEL HDMI-HDMI 7.0M 238,4kr
Totalt: 11162,1kr
Detta ger mig i sånna fall 838 kr kvar att lägga på något som skulle ge en snabbare maskin, kanske slänga in 2 gig till ram just for the hell of it.
Men ang kylaren, det är ett gigabit kort, behövs inte en extra bakplåt köpas till?
Ang chassi så vet jag inte vad jag har för märke. Märket är borta, men om det inte är extremstort borde det få plats.
Mest rädd för att det inte passar på modekortet eller det där med bakplåten.
Ang. moderkort så visst, om det inte finns en bra SLI lösning så vad har man för val?
Så finns det något vi har missat? Vad tror du om prestandan, hur mycket kräm får jag ur denna konfig utan klockning?