Vad är detta för spel på bilderna?

Permalänk
Medlem

Vad är detta för spel på bilderna?

Hejsan
Såg en superhärlig bild på mycket intressanta spel men i artikeln står det inte vad det är för spel som bilderna är tagna ifrån.
Jag blev genast sugen på att kolla upp dessa spel!

Tacksam för alla svar!

Permalänk

Den vänstra ser ut som Super Mario Galaxy i alla fall.

EDIT:
Mittenbilden tycker jag liknar ett äldre spel som jag inte mins namnet på.
Man var ett barn som skulle rädda sin hund från skugg-spöken. Man dödade dem med någon typ av blixtvapen som huvudrollskaraktären hade tillverkar själv i sin trädkoja.
"Darkness" eller "Shadows" ingick i namnet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_beast*
Den vänstra ser ut som Super Mario Galaxy i alla fall.

EDIT:
Mittenbilden tycker jag liknar ett äldre spel som jag inte mins namnet på.
Man var ett barn som skulle rädda sin hund från skugg-spöken. Man dödade dem med någon typ av blixtvapen som huvudrollskaraktären hade tillverkar själv i sin trädkoja.
"Darkness" eller "Shadows" ingick i namnet.

Spelet du tänker på är Heart of Darknes. Och jag är inte så säker på att det är det som är på bilden.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Spelet du tänker på är Heart of Darknes. Och jag är inte så säker på att det är det som är på bilden.

Ja, så hette det. Tyckte faktiskt det var kul när jag spelade demot. Borde leta upp det igen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_beast*
Ja, så hette det. Tyckte faktiskt det var kul när jag spelade demot. Borde leta upp det igen.

Det är grymt kul^^.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

Hehe jag kollade upp spelet och det såg roligt ut... kanske värt att skaffa..
Just ja, mario galaxy var det ju... pinsamt jag sitter med ett Wii utan att se det hehe jag får skylla på min lilla tid jag har haft till spelet!

Permalänk

Spelen är från årets upplaga av Swedish Game Awards

http://gameawards.se

Spelen från vänster till höger:
Megachile Pluto
Boingo
Colosseum

Alla de spelen är nominerade för "best execution".

Permalänk
Medlem

Där fick jag svar på alla frågor...
Varför är det så att det inte finns någon mer spelinformation om dessa tre spel på nätet? Söker men hittar knapt någon information

Permalänk

För att det är svenska studenter som utvecklat dessa troligtvis med enda syftet att ställa upp i SGA, och då satsar man inte på marknadsföring.

Jag är själv med i gruppen som har producerat Magicka som är nominerat för "best innovation" och vi har inte haft tid/intresse att lägga upp info på nätet.

Är inte en viktig punkt för deltagarna att ha information för allmänheten om deras bidrag. Är att få visa upp sitt spel för spelindustrin som är viktigt.

Permalänk

Är ni intresserade finns det lite information & trailers på vårat spel (Boingo) på våran hemsida som ni hittar på www.boingo.se , så håll koll på sidan för uppdateringar!

Permalänk
Medlem

Sjukt mysig grafik! Måste kika in sidan