Permalänk

Logitech Dinovo Edge till multimedia/spel?

Tjena, Jag undrar om det går att spela med ett Dinovo Edge, inte för att jag är någon hardcore gamer men det kan vara kul att lira ett par timmar någon gång ibland.
Har hört en del bra om G15 också men det är inte lika stilrent.
Andra tips är också välkomna.

Permalänk

ja gistter på en dinovo edge nu och den är as bra spelar endel inte extremt mycke men inte lite heller, funkar skit bra o den är jue grymmt mycke snyggare än alla andra tangentbord på marknaden tyckker ja

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krimskrams
ja gistter på en dinovo edge nu och den är as bra spelar endel inte extremt mycke men inte lite heller, funkar skit bra o den är jue grymmt mycke snyggare än alla andra tangentbord på marknaden tyckker ja

Verkar som om det är svårt att stava på ett Edge.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk

haha ja är dyslektiker så de är nog därför

Permalänk
Medlem

Har också ett Dinovo Edge. Spelar mycket och tycker det funkar utmärkt till alla spel. Knapparna är störtsköna och det är inte svårt att skriva på, inte mer vårt än om du byter till vilket annat tangentbord som hälst. Räckvidden är bra, kan sitta i mitt vardagsrum vid min TV och styra filmer/musik och spela.

Permalänk

Det verkar ju lovande. Blir nog ett sånt när jag köper ny dator senare i år...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krimskrams
haha ja är dyslektiker så de är nog därför

Ledsen, var allmänt irriterad, då fattades det bara att jag hittade ett stavfel för att facka ur. Ber om ursäkt för det

/Elias

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Har även jag blivit lite småkär i detta tangentbordet. Passar perfekt på soffbordet, och dessutom så är det perfekt så att man slipper resa på sig om man ser på någon raw anime och det är något nytt ord man vill kolla upp.

Det jag undrar över är dock, hur är det som all-around tangentbord? Kan man sitta och spela något MMORPG på det 5 timmar i sträck utan problem?

Har just nu ett Microsoft Multimedia tangentbord som tjänat mig i 1,5 år, mycket trevligt tangentbord men jag uppgraderar lite andra komponenter nu och tänkte passa på att skaffa något nytt där med.

Har inga problem med att köpa DiNovo Edge bara för att ha i soffan, men kan man använda det bra som vanligt tangentbord med så är det ju rätt onödigt att köpa två stycken tangentbord.

Permalänk
Medlem

Hej ,går det att dessutom o använda till tex mobiltelefonen + det är ju Bluetooth 2,0 på den - tex föra över musik till datorn och tvärtom utan sladd ??

Visa signatur

Core Duo 2,66 , Antec P182 , Asus P5K , Scythe Ninja;

Permalänk
Medlem

Jag har också ett diNovo Edge, jag tycker att det fungerar toppen. Det ger ett genuint intryck, och har bra räckvidd och utformning. En bluetooth-mottagare följer med, så man behöver inte oroa sig för den biten.

Inte för att låta purken, men med tanke på den inledande frågan; finns det gott om standardtangentbord som man INTE kan spela med? Förstår inte riktigt kriterierna för gamer-tangentbord, jag tror snarare det är så att gamer-generationen fostrats att bara köpa gamer-stämplade produkter (som paradoxalt nog ofta inte är "top-notch" vilket de marknadsförs som, då målgruppen inte har stadig inkomst / råd med detta).

Nåja, nu har jag gnällt av mig tillräckligt.

@snapsnap: Jag är inte helt säker på att du kan använda din bluetooth-mottagare som följer med diNovo Edge till annat än tangentbordet, men helt omöjligt är det ju inte. Jag skulle däremot bli överraskad om den hade en sändare (du beskriver att du vill kunna både skicka och ta emot data), då detta är en funktionalitet som inte utnyttjas av tangentbordet såvitt jag vet.

Om inte annat så finns det väldigt billiga Bluetooth sändare/mottagare att köpa, så det ska inte vara några större problem att göra det du beskriver.

Permalänk
Medlem

Hej tänkte köpa ett sådant tangentbord diNovo Edge undrar fördelar & nackdelar med detta tangentbord hur är det med det???????

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cookie jar
Hej tänkte köpa ett sådant tangentbord diNovo Edge undrar fördelar & nackdelar med detta tangentbord hur är det med det???????

Kört med ett Edge i drygt ett år och är tämligen nöjd med det. Skrivkänslan är störtskön, även om det tar lite tid att vänja sig vi layouten. Det jag inte kan förlika mig med är delete-knappen, kan inte vänja mig vid den riktigt.

Spelar rätt mycket (singleplayer och även lite mmo då och då) och har inget att klaga på där. Handen ligger skönt på handledstödet när man lirar FPS också.
Batteritiden är superb, minst 1-3 månader med min användning. Kan svära på att sitter en uranstav i eller likanande, får se framöver om man får konstiga barn...

Volymjusteringen gillar jag skarpt, pekplattan använder jag inte men den är säkert super om man är en soffsittare med tangentbordet. De övriga multimediaknapparna och liknande använder jag väldigt sällan, men alla funkar precis som dom ska och F-tangenterna tänds upp med snygga tydliga symboler när man håller ner "specialtangenten" för detta.

Sedan är det ju snyggt som f-n, men den blanka, svarta ytan är just blank och fin i ungefär två sekunder...

Kostar en slant också, men jag måste tycka det är prisvärt ändå.

Permalänk
Medlem

okej tack det där var var ju bra.men har bara hört bra saker om den!! men de finns visst inga nackdelar med denna antar jag???

har redan köpt den det enda jag retar mig på är att den blir fettfläckar på den :/ annars rekommenderar jag den fullt ut

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk
Medlem

Vad kombinerar ni Edge med för mus?
Tänkte spela en hel del, men finns det någon snygg Bluetooth-mus som är OK för gaming?

Permalänk
Medlem

jag har iaf en microsoft mus dvs intellimouse optical usb eller ps/2 kompatibel sådan
Köra mus trådlös är en så länge för mig idiotiskt därför att det inte är tekniskt utvecklat som det är på tangentbord men det är min åsikt så.
Däremot fungerar musen alldeles perfekt att spela med

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk
Medlem

Fast nästan hela poängen med ett trådlöst tgb faller ju om man ändå måste sladd från musen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vimfuego
Fast nästan hela poängen med ett trådlöst tgb faller ju om man ändå måste sladd från musen.

Nej, tangentbordet har ju touchpad

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Jag precis fått min och måste säga att det är sjukt nice...använder den delvis till spel och det fungerar fin fint...Snyggt som attan

Visa signatur

HD6870 | Q9450 @ 3700 MHz | Scythe Ninja Copper | Asus Rampage Formula X48 | 4GB Mushkin redline 1000MHz |500GB Seagate Barracuda ES.2 7200rpm + 1TB Samsung Spinpoint F3| Creative Xtreme Gamer F4tality | Corsair 620W |

Permalänk
Medlem

Kanh man använda Dinovo som mus? Hur är det med minin kan man använda den som mus?

Visa signatur

Marge, det krävs två för att ljuga. En för att ljuga och en för att lyssna - Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Har skaffat ett diNovo tangentbord, och har lite frågor om tangentbordet som jag inte förstått helt ännu.

1. Mina knappar lngst till vnster har lagt av, dvs Zooma in och ut och återställa. Händer inget när jag trycker på dessa. Hade Tanentbordet 5 dagar efter det la dom av. De lyser när jag trycker på dom, men inget hnder.

2. När man trycker på den orangea FN knappen så lyser det upp bland F1-F12. Dessa fungerar inte heller funkade också någon dag. Känns skumt, att det bara lagt av.

Någon som vet om jag råkat göra någon dum inställning eller vad jag kan göra åt saken?

Permalänk
Medlem

Dinovo edge är kanon på alla punkter. Det som suger är att kvaliteten är kass. Vartannat tangentbord verkar strula såpass att man får plocka ut ett nytt på garanti..

Permalänk
Medlem

Jasså, är det så illa :s Kanske får prova med en RMA på tangentbordet isf..

Permalänk

hmm personligen tycker ja de var förmycket lul lul så ja bytte ut de. Finns nog inget skönare för surfning, htpc eller bara skriva på men när de gäller spel så ja, de går men de är ju inte optimalt