Permalänk
Medlem

D-link DIR-655 problem

Har lite problem med min nya DIR-655. Har gjort alla inställningar och fixat WPA-krytering. Vi har Banhof så den är inställd på DHCP.
I nätverket finns två iBooks och två PC's, men det är bara den ena iBooken som kan ansluta, på PC-datorerna laddar det bara efter att man skrivit in lösenordet, sen står det att anslutningen var misslyckad. Har kopplat en PC direkt till routern för att göra inställningarna, och då fungerar internetanslutningen utan problem. Vad kan vara felet? :S

Visa signatur

Dator: Antec miditower - Asus P5N-E SLI - Intel core 2 duo E6400 2.13GHZ - Hiper Nätaggregat ATX 580W - 2x1024 MB RAM - Samsung SpinPoint T166 320GB - Sapphire Radeon X1950PRO 256MB

Permalänk
Medlem

Jag skriver in mitt liknade problem, dumt att ha flera trådar med samma innehåll Hoppas det går bra.

Jag har ett liknade problem med mitt nätverk, jag har en D-link DIR-635.
Jag fick objudna gäster på nätverket så jag satt en kryptering (WPA-WPA2 kryptering). Men efter den krypteringen så kunde inga datorer koppla upp med trådlös anslutning. Alla som ansluter med ethernet kommer in.
Är det bara jag som inte kan konfigurera anslutningen på datorn rätt eller? Jag har försökt med två olika bärbara datorer, med helt olika anlutnings metoder.

Permalänk
Medlem

Phyt0N vad händer om du kör med WEP ? Funkar det med WEP har du gjort något tokigt med WPA-WPA2, har själv inte testat det tyvärr.

Permalänk
Medlem

Varken WPA eller WEP fungerar för mig. Jag har prövat på datorer med både Vista och XP. På XP-datorn stod det något i stil med "erhöll inget certifikat för inloggning på nätverket", men sen står det att man är ansluten men det går inte att surfa.

Visa signatur

Dator: Antec miditower - Asus P5N-E SLI - Intel core 2 duo E6400 2.13GHZ - Hiper Nätaggregat ATX 580W - 2x1024 MB RAM - Samsung SpinPoint T166 320GB - Sapphire Radeon X1950PRO 256MB

Permalänk
Medlem

Jag har igen wep kryptering, har bara WPA eller WPA2, men har fått mitt problem förklarat.
Leaf se till att konfigurationen på den datorn som ska ansluta har EXAKT samma konfiguration som det är på routen. WPA/WEP? 32/64Bit?, se till att du är noga med att skriva exakt rätt nyckel!

Permalänk
Medlem

Hmm, okej, men jag väljer WPA2 personal och skriver precis rätt nyckel i nätverksprofiler. Jag har Windows Vista och kan inte hitta några fler ställen att göra inställningar på... Just nu surfar jag på iBooken och det är inga problem att ansluta via routern, vad kan vara fel?
Någon idé?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stödjer nätverkskortet den krypteringsmetod du använder dig utav ? Ifall de gör det kan du behöva göra en uppdatering av dina drivrutiner till nätverkskortet.

Permalänk
Medlem

Har prövat på 3 olika datorer med samma resultat, så kan det verkligen vara nätverkskortens fel på alla datorer? På XP står det att det inte går att få något certifikat för inloggning, men man blir lokalt ansluten. På Vistadatorn blir man inte ens lokalt ansluten, där misslyckas bara inloggningen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag köra bara MAC-låsning på min. Inte det mest säkra, men det håller iaf objudna gäster borta ett tag

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leaf
Har prövat på 3 olika datorer med samma resultat, så kan det verkligen vara nätverkskortens fel på alla datorer? På XP står det att det inte går att få något certifikat för inloggning, men man blir lokalt ansluten. På Vistadatorn blir man inte ens lokalt ansluten, där misslyckas bara inloggningen.

WPA och WPA2 kan kräva uppdateringar av ditt OS, brukar vanligtvis gå bra mha Windows Update. Är det äldre nätverkskort så ja, då kan det vara det som strular.

Är du säker på att du ställt in WPA2 personal och inte kör "enterprise" med någon RADIUS lösning eller liknande ? Hur är WIN XP burken konfigurerad under Egenskaper för nätverkskortet, Autentisering ?