Permalänk
Medlem

F1

Finns det några bra Formel 1 spel, eller ska det komma snart. Självklart till PC då. Tidigare har jag spelat en del Grand prix 3 och 4, men nu är dom ju aningen gamla. Det som jag är ute efter är ju realism. Annars var ju grand prix 4 bra, fast hållbarhet på bilarna var ju lite för bra. Man kunde ju knuffa ut datorbilarna utan att skada sin egen, vilket inte var så bra.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Avstängd

nyaste och närmsta du kommer formuel 1 är nog fomruel 3 i grid

Permalänk
Medlem

RACE '07
rFactor

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekomendera f1 challenge, det har dock också några år på nacken men det finns en modd som ger 2007 års säsong. Vet inte hur det är om det finns 08 men helt klart roligt är det personligen gillar jag det bättre än grand prix spelen.
Det kommer även ett nytt Formel 1 spel till pc nästa år som codemaster gjort.

Permalänk
Medlem

Funkar f1 challenge på vista, testade någon f1 spel, kommer inte ihåg vad den hette som inte funkade med vista.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Kanske inte helt vad du letar efter, men du kan ju alltid testa TMNationsForever

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Funkar f1 challenge på vista, testade någon f1 spel, kommer inte ihåg vad den hette som inte funkade med vista.

Om det funkar vet jag faktiskt inte. Men det borde kanske gå att köra i "kompatibilitetsläge" för windows xp om det inte funkar på vista.

Permalänk

Skulle rekommendera gtr2 eller rfactor, bägge har åtminstone en bra F1 mod.

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD