Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Medlem

En sak jag undrar, ifall man har lagt en order och betalat den med kort, hur går det då om man vill lägga till en vara i ordern eller eventuellt ta bort en? Hittar ingen info om det så jag är tveksam på om jag vågar lägga på ett TGB på min order då jag är rädd att den blir försenad då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
En sak jag undrar, ifall man har lagt en order och betalat den med kort, hur går det då om man vill lägga till en vara i ordern eller eventuellt ta bort en? Hittar ingen info om det så jag är tveksam på om jag vågar lägga på ett TGB på min order då jag är rädd att den blir försenad då.

Logga in på ditt konto hos Datorbutiken, det står i instruktionerna på förstasidan under ditt namn & adress.

Permalänk
Medlem

Tja!
Inte för att vara sån, men jag stör mig lite på att nya hemsidan är ganska blå. När jag kom in på sidan (var ett tag sen jag besökte den) tänkte jag direkt "Clas Ohlson"( www.clasohlson.se ) och/eller "Kjell & Company" ( www.kjell.com ). Okej den gråa meny-sidan skiljer ju sig markant, men tyckte det skar sig lite!

MVH

EDIT: En sak till, när man laddar en gammal kundvagn står det ibland "Någon vara i den sparade kundvagnen finns ej längre i sortimentet, kundvagnen har därför inte laddats fullständigt!". Det står dock inte vad det är för vara som inte finns längre, det kanske skulle vara bra att ha med. Så slipper man tänka länge och väl på vad sjutton det är man tänkte beställa!

En sak till. När man kollar på för länge sedan glömda ordrar och klickar på en produkt som inte längre finns i lager, så står det absolut ingenting om lagersaldo eller liknande. Nu är det ju svårt att hitta en sån produkt om man inte har direktlänk till den, och det är väl ännu svårare att köpa den, men kanske skulle vara värt att nämna att den har utgått?
Ex: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ATH64V320...

Sen så kanske jag är lite väl tidigt ute en sånhär måndagmorgon så allt kanske inte gått in än, men om jag klickar på bilden "veckans erbjudande" i högra sidfältet så får jag inte upp några produkter.
Står ju iofs i veckans nyhetsbrev som var väldigt i tid denhär veckan, men för de som inte prenumenerar.

Lite småtankar såhär på morgonkvisten bara (med risk för att verka petig, men ta det inte så) Tack!

Permalänk
Avstängd

På startsidan just nu ser jag reklamen: "Världens snabbaste SATA-hårddisk snart här!"
Det går ju inte i 10,000rpm? Det är 20,000

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
På startsidan just nu ser jag reklamen: "Världens snabbaste SATA-hårddisk snart här!"
Det går ju inte i 10,000rpm? Det är 20,000

Förstår inte riktigt vad du menar här, men om jag tolkar dig rätt så säger du att VelociRaptor disken är på 20,000 rpm. Så får jag tyvärr säga att du har fel. Enligt specifikationen på WDs egna sida är den 10,000

http://www.westerndigital.com/en/products/products.asp?drivei...

Där emot kom det ut en nyhet för ett tag sedan att de troligen jobbade på en 20,000 rpms version av den disken.

http://www.bit-tech.net/news/2008/06/06/western-digital-worki...

Vill inte verka besserwisser nu, men rätt ska vara rätt...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kontro
Förstår inte riktigt vad du menar här, men om jag tolkar dig rätt så säger du att VelociRaptor disken är på 20,000 rpm. Så får jag tyvärr säga att du har fel. Enligt specifikationen på WDs egna sida är den 10,000

http://www.westerndigital.com/en/products/products.asp?drivei...

Där emot kom det ut en nyhet för ett tag sedan att de troligen jobbade på en 20,000 rpms version av den disken.

http://www.bit-tech.net/news/2008/06/06/western-digital-worki...

Vill inte verka besserwisser nu, men rätt ska vara rätt...

Jaha trodde den på 20k rpm redan var färdig. Sry my bad.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Till DB, vad håller ni på med egentligen?
Jag la en order den 13'de som inte ens är vidrörd än, är ni bakfulla av Jolt från DH eller? -.- , är ganska missnöjd då jag skulle behöva ha sakerna imorrn, för nu får jag kanske vänta till måndag på livsviktiga saker som TGB, headset och nytt minne =/.

Så har ni skärt ned på personalen så här års också eller skolkade alla för DH?

Permalänk

str8forthakill - Lägg varan du vill komplettera med i kundvagnen ocg gå till kassan, då får du valet att komplettera en öppen order om sådan existerar (eller lägga en ny givetvis). Webshoppen räknar ut hur mycket du skall betala i tillägg till det du redan betalat och kompletterar ordern. Alla varor du har i ordern sedan tidigare behåller sin status och leveranstiden påverkas bara om den nya varan inte finns i lager vid ordertillfället. Berätta gärna hur vi kan tydliggöra denna funktionalitet ännu mer när du testat den då det givetvis är så att ju fler som hittar och nyttjar den - desto färre kontaktar vår kundtjänst för komplettering av ordrar vilket ger snabbare mail- och telefonsvar för alla. Vi är troligtvis fortfarande ensamma på marknaden om en sådan funktion vilket gör att många kunder inte förväntar sig att sådan existerar - därför hittas den kanske inte heller.. Lite synd då den är en av de funktioner på sidan vi är lite extra stolta över

Thewli - Dina synpunkter är högst relevanta och jag kommer redan efter helgen att styra upp "Veckans Klipp". Troligtvis är det någons semester som orsakat att sidan inte visar produkterna, så får det givetvis inte vara! Maila mig med referens till detta ditt inlägg så får du en fraktfri leverans som tack. Dina övriga synpunkter skall jag givetvis också lyfta upp, men de kräver lite utvecklingsarbete..

str8forthakill igen, ditt ordernummer? Om din order är leveransklar skall den lämna precis lika snabbt oavsett DH - lagret har legat i fas hela tiden.. Detta är klart intressant att gå till botten med! Maila mig..

Dreamhack-eventet förresten - ni som var där.. Hur upplevde ni vår butik på plats? Vad var bra, vad var dåligt? Vad kan vi göra bättre? Finns det något ni kanske tycker var bättre på Dreamhack än i våra vanliga butiker, ni som bor i Skåne och handlar där? Alla förslag som leder till ett ännu bättre event nästa gång eller som vi kan dra nytta av i de vanliga butikerna belönas givetvis. Ser fram emot era synpunkter!

Allmänt vill jag passa på att önska er en riktigt trevlig midsommar!!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

tycker er butik i staffanstorp är kanon hämtar alltid mina varor där var senast där idag o ställde lite frågor ang en telefon som jag köpt av er som inte funkar som jag vill. personalen var väldigt hjälpsam och fick tipset att ringa nokia direkt dom för dom har mer koll på telefonerna.
har aldrig blivit missnöjd med er dom gångena jag har haft har det löst sig väldigt fort och smärtfritt.

Permalänk
Medlem

Jo jag testade att lägga till varor i en order vilket gick väldigt smidigt och enkelt, men den ordern är densamma som blev stillastående... Att ta bort en vara ska jag testa nästa gång och se, kanske kommer med lite konstruktiv kritik.

Permalänk
Medlem

Angående det problemet jag nämde tidigare, det är fortfarande inte löst. Det jag pratar om är den kassa skrivaren som printar ut retursedeln som är på baksidan av kvittot.

Fick nämligen ett paket igår (torsdag) med en riktigt kass retursedel på. Både streckkoden var skadad samt att siffror fattades på kollinummret. När är detta planerat att bli åtgärdat? Väldigt störande när man skall reklamera något.

Sedan på dom streckkoderna som är hela, dom är väldigt ömtåliga. Det räcker med att man drar lite hårt med fingret över dom så lossnar färgen, så detta gör en lite orolig då man skickar iväg ett paket. Jag menar det hanteras ju lite robust på vägen.

Sedan, hur stark personal har på retur sidan just nu. Har en telefon som jag skickat in men som inte blivit rörd än. Den togs emot vid ert lager den 11 Juni så börjar fundera om den blivit bortglömd. Kan du ta en titt på det db-mannen?

http://www.posten.se/tracktrace/mobil/search_do.jsp?consignme...

Permalänk
Medlem

Jag har märkt samma sak som LemurenSwe, lapparna är inte bra alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbomuts
tycker er butik i staffanstorp är kanon [...]

Håller verkligen med! Er hämtbutik är verkligen toppen för oss som bor i närheten. Har hämtat grejor där några gånger och det går alltid smidigt...
Vill påstå att det är ett ganska stort skäl till att jag väljer att handla just från datorbutiken.com (så få inte för er att ta bort den möjligheten! ^_^)

// Hälsningar Anton

Permalänk

Stålmannen. Jag förstår att ni driver en business och selektivt gör omprioriteringar i era kundgrupper. Jag är också smart och efter snart 2 veckor har mitt tålamod tagit slut, därför för jag upp frågan här och hoppas att mitt syfte uppfylls. Om inte kan du la vara go och vidarebefodra frågan till det ordinarie kösystemet men beakta gärna bisatsen i slutet på inlägget. This is my issue in short:

Mitt nättagg broke down. Strömmen går inte på längre, eller ibland gör den det och när den gör det knäpps den av efter en stund. Efter en utförlig amatöranalys och efter att ha researchat internet kom jag fram till att med 99 % sannolikhet är nättagget sönder och med en 1 % sannolikhet kan det vara moderkortet. Så jag skickade in delarna till er för reperation slash utbyte ty min garanti gäller fortfarande. Note; Detta var den tionde juni! Ni fick delarna i handen (skickades som företagspaket) den tolfte juni enligt postens tighta kollispårningssystem. Snart, på torsdag actually, har det gått två veckor och det står fortfarande på sajten efter att ha loggat in: "Retur, ej mottagen", vilket betyder att den visst är mottagen men ni har helt enkelt inte börjat behandla den (och orkar tydligen inte ens uppdatera "mitt konto" på sidan till "mottagen, ej behandlad"). Delarna ligger på hyllan och samlar damm. Caset är att på eran hemsida står exakt följande:

"Så snart varan ankomstregistrerats hos oss placeras den i kö för hantering enligt returanledning/felbeskrivning. Hanteringstiden beräknas från denna tidpunkt, och är normalt 1-3 dagar för enskilda komponenter och 2-3 veckor för hela system och serviceordrar."

Jag kan inte på något annat sätt tolka det som att väntetiden ligger normalt på 1-3 dagar från dess att godset blev mottaget ("från denna tidpunkt"). Alltså den tolfte juni. Även om man matematiskt multiplicerar upp detta med en faktor på 2x ty det var två delar, betyder det alltså fortfarande att allt över en vecka är onaturligt inhumant. Förstå att jag har levt mitt liv den senaste tiden på en laptop från 1700-talet och kan knappt sköta mina bankärenden på nätet.

Det finns en bisats till dramat: Jag köpte hela systemet av er eftersom nöten på komplett's tråd gjorde ett inlägg och svarade sina kunder typ en gång i veckan. Och i telefon kom jag inte ens fram till dem, det var därför jag bytte till er. Jag hade redan lagt en beställning på samma system där av den enkla anledningen att det var billigare, men beslutate mig för att betala premien för eran fantastiska kundsupport. Sedermera gjorde jag även en "komplett" recension om komplett här på sajten ty jag skriver ibland och är besatt som få. Se så, visa musklerna nu.

Vi pratar om ordernummer 732207372 och 732207362. Thanx.

UPDATE: Jag vet inte om det var din förtjänst eller inte men grejorna är tydligen utbytta nu och ligger på posten. So thankyou very much! A note however, hur får jag tillbaka cashen för frakten till er? Frakten skulle ju vara free of charge men jag fick lägga ut pengar så länge och ser ingen inbetalning på kontot. Kommer ett utbetalningskort på posten kanske?

Permalänk

AntiKrist - Jag är oskyldig till den plötsliga hanteringen. Normalt betalar vi frakten genom att du använder den förbetalda returfraktsedel som medföljde leveransen, eller genom att vi skickar en förbetald returfraktsedel via post till dig. Har du gjort utlägg för frakt kontaktar du kundtjänst med hänvisning till ditt returnummer, specificerar dina utlägg och anger kontouppgifter (kontoinnehavare, bankens namn, clearing- samt kontonummer) så fixar de en återbetalning. Bra att det löst sig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena DB. Har nu efter långt om länge beställt en dator av er och eftersom prylarna in var i lager kunde jag ändra om min order relativt många gånger innan den var "levererad" som det står på kontot.

Hur som helst, vi tog den på resurs räntefritt avbetalning för övrigt.
Jag tog bort mitt grafikkort från ordern för att jag inte trodde ni skulle få in XFX's gtx 280, men idag/igår ser jag det på er grafikkortslista men eftersom ordern var "levererad" eller rättare sagt färdig skulle jag vilja säga, så kunde jag inte komplettera med det grafikkortet. Jag har även skickat iväg mailet till er och hoppas jag får ett positivt svar om att ni kan komplettera ordern med ett sådant grafikkort. Det ska självfallet också ingå i vår resurs räntefritt faktura på samma beställning så att jag inte behöver få två avbetalningsplaner varje månad och två uppläggningsavgifter. Just nu väntar jag på svar, men jag hoppas ni läser mailet tidigt imorgonbitti så att ni förstår vad jag menar och kan hjälpa mig med denna ordern från er, jag tvivlar inte på er. Er kundsupport har alltid varit utmärkt, jäkligt trevliga snubbar också.

Till frågan då som jag inte vet hur ni kommer hantera förrän imorgon:
Om en order är "levererad" (fast den ligger på lager i stfp eftersom jag ska hämta den där) med resurs räntefritt, kan man då ändra ordern och komplettera så att datorn blir som man vill ha den på samma faktura som resten av prylarna eller måste man göra en ny order och en ny kreditupplysning etc. och betala två uppläggningsavgifter och andra kostnader?

Som sagt jag väntar svar på mailen imorgon och hoppas det är ett positivt svar, som sagt jag litar på er och tror faktiskt ni kan lösa detta.

P.S det är jag som orsakat detta med min beslutsångest för datorprylar, men jag har äntligen bestämmt mig och det är min nuvarande order + geforce gtx 280. Det måste finnas ett sätt att lösa detta på

Ordernummer: 732215213

Permalänk
Medlem

Angående Bonusprodukter!

Tycker att det är skitbra med bonusprodukterna, det blir en liten extra sporre för den som beställer. Men...jag tycker att det är ett väldigt svagt utbud över 100 poäng. Jag har 330 bonuspoäng och inhandlade mina saker för över 1 år sedan och har väntat och väntat på att det ska komma upp någonting som kan vara intressant. Men inte!

Kan ni inte lägga in lite olika val t.ex:
Bonuspoäng över 250 så kan man väl få lite mer valmöjligheter, som att det finns 2 eller 3 produker att välja mellan på de olika stegen.

Har man så mycket bonuspoäng så har man ju handlat för 25.000:- och uppåt, då kan man ju vara värd något extra

Permalänk

Nvm, det räcker med att skriva att ni suger på att skicka varorna i tid, jag har väntat sedan den 7e och det skulle ta runt en vecka att få in alla varorna, men varje gång tidigast datumet kommer så skjuter ni upp det några dagar.

Permalänk
Medlem

Hej undrar om ni fortfarande har "extragodis" som kampanjkod?

Förövrigt. borde inte nätverkskort ligga under datorkomponenter? Du skrev tidigare att saker i datorn skulle ligga där, så jag letade frenetiskt efter nätverkskorten tills jag hittade "Nätverk" i menyn

Sen undrar jag också om man kan ha 2 st kundkorgar? det vore nämligen trevligt. För när jag fick en annan kundkorg länkad till mig var jag tvungen att antingen lägga inn komponenterna i den gammla eller "skriva över" den gammla eller att ignorera den nya och ha kvar den gammla

Förövrigt tycker jag att sidan är bra och fin ni är defenitivt den bästa internetbutiken!

EDIT: Borde inte även "montering och ESD" ligga under kringutrustning?

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inbillar mig eller har db´s lagerhållning blivit extremt liten? På sistone verkar det som om Ni nästan inte har några varor i lager utan väldigt mycket är 6-12 dagars leveranstid.

Skall det vara så framöver, eller är detta bara ett sommar/lågsäsongs fenomen?

Permalänk

Håller helt med Woland!

Beställde alla mina datordelar där för någon vecka sedan ...
Men leveransen skjuts fram för varje dag som går, jävligt tråkigt.

Tror fan jag ska avbryta hela ordern och beställa från någon annan sida, eller vad säger du, datorbutiken.com?

Hoppas ni tar åt er lite i alla fall

Visa signatur

Antec Sonata III | Gigabyte P45 DS4 | Intel C2D E8400 @ 3.00 GHz | Asus HD4850 | Corsair 2X2GB 800MHz DHX | WD 640GB

Permalänk
Permalänk
Medlem

När kommer hårddisken WD5002ABYS (WD RE3 500 GB)?

Verkar vara en intressant disk.

Ni borde ta in såna.

Permalänk

Forzy - Om din ändring/tillägg är inom kreditgränsen och ordern ännu inte lämnat lager fysiskt brukar det gå att lösa.

Kidbefa - Vi håller på att diskutera en uppdatering av bonussystemet, bl.a för att få in butikskonceptet och företagskunder på något sätt. Vi ligger därför lågt med kompletteringar i det nuvarande utbudet tills vi nått mål i planerna.

Gryshnozk - Vi råder inte över tillgången på marknaden, för vissa varor skjuts leveranserna fram utanför vår kontroll. Vill du byta någon vara för att snabba på leveransen kan du göra det på egen hand via hemsidan.

folke123 - Såvitt jag vet har vi koden "extragodis", skall kolla på det så den inte passerat "bäst före" eller nåt ditåt. Nätverkskort är en nätverksprodukt, men också en komponent. Vi har möjligheten att spegla en del av trädet någon annanstans och underlättar det så gör vi det givetvis, skall ta upp detta med produktansvariga. "Montering och ESD" kanske bättre ligger under datorkomponenter - det är trots allt dessa vi monterar. Att de ligger där de ligger nu beror på att vi tänkt "Vad bygger vi för något?". Även detta en diskussionspunkt internt, bra tankar.. Maila mig med referens till tråd/kundnummer så får du en fraktfri leverans som tack! Två kundvagnar.. Tja, du kan ju spara hur många du vill, så om du sparar din innan du laddar en annan så är du ju hemma. Vill du ha dem sida vid sida startar du två Browsers, det löser också problemet. Eller missförstår jag? Tackar för övrigt för de värmande orden om sidan

Woland - Detta skall delvis ses som tillfälligt men vi har blivit lite mer restriktiva med vad vi lagerhåller som "bra att ha på hyllan". Vi skall ju givetvis lagerhålla med fokus på det som snurrar bäst, och detta är också det som snabbast tar slut. Det senaste jag hörde från inköp var dock att vi är på gång att fylla på efter att ha varit restriktiva med inköpen inför sommaren (läs: lågsäsong).

SurduSurdu - Javisst tar jag åt mig, fattas bara annat när en kund framför kritik så ärligt som du. Jag är lyhörd för alla former av kritik och tar den konstruktivt. Som mitt svar till Woland förkunnade är vi på gång att fylla på, för nu har vi den försäljningsmässigt trögaste delen av året bakom oss.

zwelegacy - Meddelat produktansvarig för att gå till botten med vad detta kan bero på. Vi som många andra köper vår produktdata utifrån och givetvis måste vi lösa eventuella brister i dataleveransen med egen produktinfo. Tack för ditt påpekande!

Kaffer - Jag har meddelat produktansvarig, kommer upp så snart den finns att tillgå på marknaden. Tackar för ditt inlägg!

Edit: Finns nu i sortimentet: WD5002ABYS

Passar på att nämna att dbmannen har semester under Juli månad och under denna tid endast sporadiskt kommer att bevista forum och mailbox. Jag vill både personligen och å företagets vägnar önska alla SweClockare en riktigt skön sommar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tackar så mkt för svaren och för den kommande frakten såklart Hade inte tänkt på att man kunde spara kundvagnarna, nu går det ju lite lättare

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

Tack för svaret. Klart man inte skall sitta på onödigt stora lager men vill hissa en liten varningsflagg.

Jag fungerar iallafall så att om en vara inte finns i lager hos er beställer jag den hos någon som har den i lager. Detta oavsett om det hos er anges "beställningsvara, 6-12 dagar eller förväntat inne 2008-07-07". Vi har väl alla erfarenhet av hur osäkra leveransdatum kan vara.

Tror det finns en uppenbar risk att man skjuter sig själv i foten om man av kostnadsskäl skär ner på lagerhållningen. Finns nog en uppenbar risk att man då missar en hel del försäljning.

Trevlig sommar

Woland

Permalänk
Medlem

Väntar med nöje på en uppdaterad Bonustrappa!

Trevlig Sommar!

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Det skulle vara bra att kunna betala direkt via sin bank.
Tydligare recensioner av produkter. Många saker saknar information vilket har gjort att jag många gånger har valt att inte köpa..

Annars är det kul att handla hos er bra levranstider. Alltid fint förpackat och väldigt bra prissättning..

Mvh

Visa signatur

Intel i7 2600k 3,8ghz , Asus P8 Z68-V Pro, sli 260 gtx core 216, Corsair Vengeance 8gig 1600 mhz, Corsair SSD GT 120gb, Western digital raptor 10 000 rpm 150gb, Lian-li pc80 armorsuite, Thermaltake toughpower 1200w. Vattenkyld D-tek Fuzion V2, 1/2" tygon slang. Thermochill 120,3 radiator.

Permalänk
Medlem

Blir kul med nytt bonussystem, eller uppdaterat då. Tycker det där med att ni lagt upp recensioner är skitbra, lite synd bara att det inte finns till fler saker. Plus jag gillar desingen på sidan som ni fixat till nu också, känns lite mer vista aktigt

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

tycker det är skit tråkigt att ni inte har ett dugg i lager nästan.tänkte lägga en order på 4500 hos er men ingen av dom 3 sakerna inns i lager och jag behöver dom nu så tyvärr får jag beställa från någon annan ...

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|