Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Det saknas något här, gissa vad!
http://pici.se/pictures/McIZHwjhL.jpg

Vad är det som saknas???

Permalänk
Medlem

Det borde vara en navigations list (Sida 1 2 3... nästa) längst ner istället för bara höst upp, man vill ju inte scrolla upp bara för att gå till nästa sida.

Totalt värde varorna i kundvagnen vore också trevligt att se, inte bara hur många varor den innehåller.

Tycker att top-bannern tar upp alldeles för mycket plats när jag sitter på min laptop.

Permalänk

LemurenSwe - I huvudsak är det en facelift, dvs en utseendemässig uppdatering. Det var från början tänkt att vår nya Ajax-meny skulle komma först med faceliften men den tjuvstartades redan för någon månad sedan. Prisjakts omdömen är det som syns mest tror jag, sedan har det hänt en del under skalet som inte syns så tydligt för kund.

CLn - Kul att du gillar designen, och omdömena är från vår sida sett ett klart lyft. Att nyttja Prisjakt för detta tror vi ökar trovärdigheten då vi oavkortat publicerar de omdömen de förser oss med, dvs alla som skrivits om produkten hos dem. Vad tror ni?

Loxus - Tre produkter är vad sidan mäktar med i sidled. Alternativet är att ha flera rader om 3/rad, men det blir mindre överskådligt tror vi. Förslag? Att ATI och nVidia-korten delats upp beror dels på att de är så förtvivlat många, och dels att folk av "religiösa" skäl brukar föredra ett av dessa, lite typ AMD och Intel-anhängare. Det är ett naturligt sätt att dela detta sortiment på. Vi diskuterar möjligheterna att skapa någon form av Alla-länkar inom vissa kategorier för de som vill se dem så, men inget är klart. Solid State-diskar finner du under hårddiskar 2,5". Skriv "Solid" i sökmotorn och vänta ett ögonblick så visar Ajax-sökmotorn var produkter relaterade till det ordet finns i trädet. Fräckt va? Gigabyte-kortet får jag kolla upp.. Kul att du gillar sidan!

BeW - Vi har i samband med faceliften flyttat och ändrat en del saker som kan hänföras till att göra den mer intuitivt korrekt, däribland hur man väljer med eller utan moms. Den gamla länken funkade, men det kändes mycket riktigt inte helt självklart hur den fungerade och vilket läge den befann sig i. Loggan är inte helt perfekt, nej. Den blev klart bättre på vår danska hemsida, vi skall se över dem igen när vi slipat bort lite andra småsaker som ligger högre på listan.

sin.swe - Det är nog det de flesta menar med att loggan är suddig, att texten under är lite svårläst. Kommer att fixas. Prisutveckling på sparad kundvagn kunde vara kul, men hur menar du det skule användas? När du laddar en sparad kundvagn får du ju alltid dagspris och det vanligaste över tid är att produkter sjunker i pris. Utveckla, du kanske har något riktigt bra på gång här!

D. - Översta ramen är anpassad för ett bannerformat Leaderboard som är 90px hög. Ramen till vänster är primärt anpassad för att menyn inte skall scrolla i sidled annat än där det är absolut nödvändigt. Bilderna finns alla möjligheter att påverka, menar du de som kommer upp i det vi kallar datablad där produkten visas ensam med tekniska data under?

Kaffer - Tnx,

ampari - Lite som en trimmad gammal Toyota Celica då? Att du inte fick nåt extragodis får jag beklaga, det händer tyvärr att det missas på lagret. Maila mig med referens till inlägg (detta) och ordernummer så skall du få lite plåster..

feliQ - "Sidgrejen" kommer tillbaka inom kort, men bara i den detaljerade listningen om det finns fler sidor än den man är på. Jag har fått en hel del mail om just den funktionen så vi vågar inte annat än att stoppa tillbaka den USB-fläkten var en riktig storsäljare på förra Dreamhack, förmodar vi kommer att kränga en och annan sådan i år också. Synd att den suger och inte blåser, hehe.

str8forthakill - "Sidgrejen" kanske? "Bättre än komplett" är det bästa omdöme vi kan få, tack!!

Dinoman - Vi har valt att erbjuda låga priser i kombination med ett bonussystem som omfattar alla våra kunder, inte bara en specifik kundgrupp, men jag skall givetvis ta upp frågan med ledningen. Mailar du mig med referens till ditt kundnummer och tråd (denna) får du fraktfritt nästa gång. Mig veterligen har sidan alltid varit ganska lättnavigerad, men visst - nya färger har gjort den tydligare. Tack för dina synpunkter!

sfish - Angående varuvärdet, mycket bra idé! Maila mig med referens till tråd (denna) och kundnummer så får du en fraktfri leverans som tack! Sidan är optimerad för 1280x1024 då de allra flesta av våra besökare har minst detta, men den "fungerar" ner till 800x600. Själv kör jag 1280x800 maximerat just nu, fungerar i mitt tycke utmärkt. Vad kör du för upplösning?

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Jag skulle bara vilja poängtera det som Dinoman säger när det gäller studentrabatt. Som läget är nu får Dustin i princip alla mina inköp av elektronik då de har väldigt bra priser efter rabatt samt frifrakt.

Jag tror att ni missar en stor del av oss studenter som är elektronik intresserade på grund av det.

Permalänk

Dinoman, Bockhorn - Ursäkta en kanske råkorkad fråga men hur funkar detta rent praktiskt? Hur identifierar ni er som studenter hos Dustin så att rabatten utgår korrekt?

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Verifiering sker med hjälp av personnummer hos studentkortet.com som även samarbetar med CSN. Jag instämmer för övrigt med synpunkterna beträffande studentrabatt.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
... sfish - Angående varuvärdet, mycket bra idé! Maila mig med referens till tråd (denna) och kundnummer så får du en fraktfri leverans som tack! Sidan är optimerad för 1280x1024 då de allra flesta av våra besökare har minst detta, men den "fungerar" ner till 800x600. Själv kör jag 1280x800 maximerat just nu, fungerar i mitt tycke utmärkt. Vad kör du för upplösning? ...

Man tackar, lär komma till användning

Jag kör samma upplösning, 1280x800, antar att jag blivit lite för "allergisk" mot reklam, man blir nog lite bortskämd med Firefox. Annars kan det vara den vita glipan mellan reklamen och eran blå meny-rad som drar ögonen dit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Dinoman, Bockhorn - Ursäkta en kanske råkorkad fråga men hur funkar detta rent praktiskt? Hur identifierar ni er som studenter hos Dustin så att rabatten utgår korrekt?

Vanligtvis så kan man registrera sig med personnummer, vissa butiker kräver att man tar sig till en "studentsida" genom en länk från Mecenats hemsida där du måste vara inloggad.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Dinoman - Vi har valt att erbjuda låga priser i kombination med ett bonussystem som omfattar alla våra kunder, inte bara en specifik kundgrupp, men jag skall givetvis ta upp frågan med ledningen. Mailar du mig med referens till ditt kundnummer och tråd (denna) får du fraktfritt nästa gång. Mig veterligen har sidan alltid varit ganska lättnavigerad, men visst - nya färger har gjort den tydligare. Tack för dina synpunkter!

Tack själv. Generöst!

Citat:

Nej då, förstår att det kanske inte är glasklart om man inte själv haft CSN-kort etc.

Man loggar in med hjälp av kortnummer(CSN-kortet) som är ett plastkort som är direkt knuten till dig som person, man måste vara studerande för att kunna få ett sådant kort. Ser ut som ett kreditkort. När man sedan är inloggad så får man koder eller andra speciella erbjudanden på denna sidan. Ibland kan man klicka på länkar som går vidare till en specifik hemsida med det erbjudandet t.ex.

Som exempelvis CDON så står det en kod som man kan använda sig av när man ska beställa.

Detta är sidan: http://www.csn-kortet.se/

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Fast nu gällde ju frågan hur det går till på dustin och inget annat Jag tror de flesta känner till att det finns ett CSN-kort och att det ger rabatter

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Fast nu gällde ju frågan hur det går till på dustin och inget annat Jag tror de flesta känner till att det finns ett CSN-kort och att det ger rabatter

Ehh oops ok. Jag kan ju inte direkt de tekniska detaljerna kring detta.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Klart snyggaste sidan bland datorföretagen.
Behagliga färger, relativt lättnavigerat och framförallt
inte så rörig förstasida som är alltför vanligt.

Permalänk

Först så vill jag säga att er hemsida är jättebra upplagd och det är den butiken med bäst menyer som jag någonsin har sätt men det är en lite detalj jag stör mig på och det är om man öppnar kundvagnen i en ny flik så försvinner ramen runt hela hemsida så man kan inte klicka sig runt, händer ibland att man öppnar den i en ny flik för att ha en översikt på vad man har handlat om man handlar mycket utan att behöva lämna den delen av sidan man är på för tillfället. Sen så är det en sak till jag har haft problem på nu på senare tid men inte med den gamla designen och det är om man försöker ta bort vissa saker från kundvagnen så "segar" den sig och tar inte bort varan om man inte spammar tabort knappen, detta gäller dock ej alla gånger utan det är bara ibland som det händer.

Edit: Jag glömde att säga en sak och det är att det ser lite konstigt ut med den gamla gröna favorit ikonen när den nya designen är mer blå så det kanske är tid att byta ut den?

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NabalXela
Först så vill jag säga att er hemsida är jättebra upplagd och det är den butiken med bäst menyer som jag någonsin har sätt men det är en lite detalj jag stör mig på och det är om man öppnar kundvagnen i en ny flik så försvinner ramen runt hela hemsida så man kan inte klicka sig runt, händer ibland att man öppnar den i en ny flik för att ha en översikt på vad man har handlat om man handlar mycket utan att behöva lämna den delen av sidan man är på för tillfället. Sen så är det en sak till jag har haft problem på nu på senare tid men inte med den gamla designen och det är om man försöker ta bort vissa saker från kundvagnen så "segar" den sig och tar inte bort varan om man inte spammar tabort knappen, detta gäller dock ej alla gånger utan det är bara ibland som det händer.

Edit: Jag glömde att säga en sak och det är att det ser lite konstigt ut med den gamla gröna favorit ikonen när den nya designen är mer blå så det kanske är tid att byta ut den?

Hejsan

Jag kan nog ha ett botemedel för ditt första problem. Högerklicka eller scrollklicka på db logotypen över menyn. Sen tar du och öppnar den i en ny flik. Sedan så kan du från den fliken gå till kundvagnen och då ha ramen kvar.

Det är inte så lätt som att bra ändra länken som pekar till kundvagnen. Eftersom den säger åt webbläsaren att köra kundvagnen i "mainframe" som då är huvud ramen. Om då menyramen och dom andra inte finns med som när man tar en ny flik så blir "mainframe" hela sidan. Håppas mitt tips hjälper, använder mig själv av det.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte hunnit läsa övriga synpunkter, om jag säger samma som någon redan sagt så kan ni bara lägga min röst till handlingen

Nu ska vi se, lite förslag på förbättringar kan man ju alltid åstakomma, till den nya fina sidan

Spara kundvagn, äntligen, jag älskar att kunna göra det! En länk till kundvagnslistan från "Ditt konto" kanske?

I datorbyggaren, kollade Intel delen. Utbudet på hårddiskar i datorbyggaren detaljerad är usel, ramminne och grafikkort har mycket större urval.

Man ser inte lagerstatus, i er gammla byggare var det X eller O brevid varan så man kunde se om den fans i lager, det gjorde det lättare och snabbare att bygga ett system där alla delar fins i lager.

Köp nu knappen kanske skulle heta lägg i kundvagn? för det är det den gör

Returanmälan, måste orden vara färskare än ett år för att knappen ska dyka upp? En order jag har från 2006-11-29 har jag ingen returanmäl knapp på, men den fins på senare order (ordr nr 731635583) Nej, den ska inte felanmälas, men det är ju 3 års reklamationsrätt som gäller va?

Listan över nya saker i sortimentet? Kan ni vänta med att lägga sakerna där till då det faktiskt inkommer till ert lager, bara beställnings och bristvaror där nu, lite tråkigt

Direktbetalning via internetbank kanske vore något?

Men en animerad banner, varför? Det som var en så snygg sida i övrigt.

Nya sidan får 4.5 p av 5! Bra jobbat!

Permalänk
Inaktiv

Hur ansöker man då om RMA? Och var kan man läsa om detta? Dessutom vill jag utfärda ett litet klagomål (om än litet), jag vill inte ha lakritsgodis med mina datorgrejer när jag istället kan få mint- och kolakarameller! Jag beställde nämligen extragodis med mina minnen för inte så länge sedan, och som då skulle vara blandade lakrtiskarameller och kola, men fick istället bara en massa lakrits! Lite sur blev man ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Hur ansöker man då om RMA? Och var kan man läsa om detta? Dessutom vill jag utfärda ett litet klagomål (om än litet), jag vill inte ha lakritsgodis med mina datorgrejer när jag istället kan få mint- och kolakarameller! Jag beställde nämligen extragodis med mina minnen för inte så länge sedan, och som då skulle vara blandade lakrtiskarameller och kola, men fick istället bara en massa lakrits! Lite sur blev man ändå.

Om returer finns ju att läsa på deras sida under information.

Permalänk

Håller med om godis delen hehe

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja att det datum när alla delar i kundvagnen finns i lager(beräknat) presenterat på kundvagnsidan så att jag kan byta ut en del, t ex i en ny dator, om det skulle vara extremt lång leveranstid.

Lägg gärna till montering av datorsystem som en artikel för oss som inte vill bygga själv men som inte använder oss av er systembyggare.

Som det sagts tidigare i tråden är direktbetalning ingen dum idé.

Simma lugnt!

Visa signatur

ASUS UX-32VD
ESXI-server med 3 "fasta" VM + ett antal test-VMs
HP EX-470 MOD(2Gb RAM, AMD LE-1640, 1Tb WD Green 32Mb) Krashad...
Mini-ITX-server(LAMP+filserver) Egen design

Permalänk
Medlem

angående prisbevakning á la kundvagn

jo vad jag menar är att man när man sätter ihop kundvagnen och sparar den så får man en liten stämpel som visar vad alt tillsammans kostade vid tillfället.
det är om inte innan så efter köpet kul att gå tillbaka och kolla hur mycket saker och ting har förändrats.
då krävs det så klart att produkterna finns i sortiment fortfarande och att kundvagnen sparas med köpet.. tänkte mig att man lägger till en rad efter "radsumma inkl. moms" som heter "nuvarande pris" och sedan längst ner en samman räkning.

alltså en stämpeln i dom sparade kundvagnana och en extra rad i det elektroniska kvittot.

jag förstår om det kan värka oklart så säg till om du inte förstår

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Medlem

Tycker er nya sida är mycket snyggare än den gamla, känns mycket proffsigare. Dock så har jag ett litet i-landsproblem med den, när man kollar på t.ex. grafikkort(kan vara vad som helst som det finns över en sida med varor av) så när man kollat igenom alla, dvs ått uppifrån och ner, så måste man scrolla upp igen för att kunna gå till nästa sida.

Edit: en annan liten grej som jag stör mig på är att glömt lösenordet grejen är på samma sida som inloggningen, det förstör för auto-inloggningen. Skriver i namnet i inloggningsnamnet, password i passwordrutan och sen klickar den på glömt lösenord skicka knappen.

Edit: Nä nu funkar faktiskt auto-inloggningen, jag måste drömt det där andra eller något.

Permalänk
Medlem

DBmannen
Varför kan man inte få SMS-avi till paket som skickas via posten? Det är en guld värd tjänst som många älskar då posten är Väldigt sega med sina egna som skickas ut med posten. =/ . Skulle gärna se att ni fixade ngt sådant.

Permalänk
Medlem

hur får man något annat än lakris i godis-påsen?

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Inaktiv
Citat:

DBmannen
Varför kan man inte få SMS-avi till paket som skickas via posten? Det är en guld värd tjänst som många älskar då posten är Väldigt sega med sina egna som skickas ut med posten. =/ . Skulle gärna se att ni fixade ngt sådant.

Kolla kollinumret på postens hemsida så kan du hämta ut det så fort det är registerat att det kommit till ditt postkontor.
Bara att ta med sig kollinumret (och leg, fast det behöver man väl alltid numera?) och plocka ut paketet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Kolla kollinumret på postens hemsida så kan du hämta ut det så fort det är registerat att det kommit till ditt postkontor.
Bara att ta med sig kollinumret (och leg, fast det behöver man väl alltid numera?) och plocka ut paketet.

Tyvärr så är de väldigt tjuriga, speciellt i stan. De vill se ett SMS eller en Avi där mina paket kommer =/ . Sen kanske man är på stan och måste åka hem för att kolla om det kommit.

Permalänk

Orkar inte läsa igenom alla sidor, men jag skummade i alla fall den sista...
Jag hittade något som skulle kunna vara en liten bugg, nämligen att om man lägger till två stycken av samma vara, t.ex. om man vill ha 2 st kit med 2x4gb-minnen så dyker detta upp som två skilda poster i kundvagnen istället för att det är en post med antal=2.

För övrigt tycker jag att det är en riktigt bra ansiktslyftning jämfört med tidigare, framför allt att sidan är väldigt snabb, det är nämligen det som stör mig på t.ex. dustinhome.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Tyvärr så är de väldigt tjuriga, speciellt i stan. De vill se ett SMS eller en Avi där mina paket kommer =/ . Sen kanske man är på stan och måste åka hem för att kolla om det kommit.

Har man kollinumret och leg kan du inte neka dig.

Permalänk
Medlem

https://www.datorbutiken.com/se/Navigation/Bonus.aspx

Bonus-sidans titel är Untitled Page, som kanske inte är så snyggt. Annars kanonbra design på nya sidan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
https://www.datorbutiken.com/se/Navigation/Bonus.aspx

Bonus-sidans titel är Untitled Page, som kanske inte är så snyggt. Annars kanonbra design på nya sidan!

Nope så är det inte, jag antar att du har klickat på en länk på datorbutiken.com och har öppnat den i ny flik. Och sedan fortsatt på den. Då buggar det till sig och det runtom och kan försvinna och bli en Untitled Page.Starta om din webbläsare och kolla igen!

hahahaha, skulle den här bilden stämma lr :D.
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=FRAKT

Borde mer se ut såhär
http://www.fagelbilden.se/bilder/posten.jpg

Permalänk
Inaktiv

Eller kanske så här:
http://sfhj.net/posten2.jpg

Och så här ser det ut där dom sorterar posten

http://www1.vasteras.se/malarstrandskolan/elevaktiviteter/ima...

Sorry för offtopic