Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Hedersmedlem

Från Er info-sida:

"Om oss

datorbutiken.com har funnits sedan 1998 vilket gör oss till inte bara pionjärer utan även veteraner i e-handelsbranschen. Vi är idag en av landets absolut största e-handelssajter och utgör en naturlig referenspunkt för branschen som helhet. Vi levererar tusentals paket varje dag till kunder i hela Norden, [b]har till skillnad från många av våra konkurrenter ett eget lager och lagerför större delen av de produkter vi säljer[/b]..."

Ni lagerför alltså, själva, på eget lager, fortfarande större delen av ert sortiment? Även efter den senaste, påtvingade, förändringen?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallor
Är det bara jag som tycker att grejerna under "utförsäljning" håller väldigt höga priser? Gamla 8800-kort för runt 3000kr och ljudkort för 900kr som kostar mycket mindre hos andra försäljare utan att vara "utförsäljning".

Det tycker jag med samtidigt dålig garanti.

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk

MultiMan - Den texten skall givetvis justeras men vi har fortfarande ett eget lager. Vi "speglar" endast sådant vi kan skaffa till dagen efter så att leveranstiden på grönmarkerad vara hålls rimligt låg, dvs 1-3 dagar.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Men vore det inte bättre om ni visar vad som finns i lager hos er, och eller leverantören. Säg man beställer ett grafikkort på en onsdag, har ni inte det i lager så lär man antagligen inte få det tills fredag då väl vilket man normalt borde ha fått om ni hade haft det i lager och skickat det samma dag då.

Permalänk

DB blåste mig förut på pengar och lät mig vänta i 4 månader på nya grejer. Så enligt mig kan DB dra något gammalt över sig!

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
DB blåste mig förut på pengar och lät mig vänta i 4 månader på nya grejer. Så enligt mig kan DB dra något gammalt över sig!

Fick du grejerna?

Permalänk
Avstängd

Verkar som db.com har fått saker i lager nu.. igår skickades mina prylar:
Asus P5Q iP45 4DDR2-DIMM 3PCI 3PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX

Intel Core 2 QUAD Q9450 2.66GHz 12MB FSB1333 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775

1 st Extra godis i samband med order [Levererad]

Zalman Super Thermal Grease bottle+brush

Asus Extreme Radeon HD4850 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express

Fraktkostnader
FRAKT 1 103,20 129:- 103,20 129:-

och idag gick
mina OCZ-ram iväg precis för några minuter sedan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Fick du grejerna?

Så här var det:

Jag köpte grejer av dom för typ 4000:-. Fick hem grejerna, och dom var trasiga. Skickade tillbaka dom, och det tog dom 4 månader att testa grejerna. När dom väl hade gjort det så fick jag bara handla för 3200:- för grejerna, för att grejerna hade gått ner i pris under tiden dom skulle testa grejerna som var trasiga. Under hela tiden var dom skitotrevliga i telefon också!

Rekommenderar alla att hålla sig långt bort ifrån DB!

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Så här var det:

Jag köpte grejer av dom för typ 4000:-. Fick hem grejerna, och dom var trasiga. Skickade tillbaka dom, och det tog dom 4 månader att testa grejerna. När dom väl hade gjort det så fick jag bara handla för 3200:- för grejerna, för att grejerna hade gått ner i pris under tiden dom skulle testa grejerna som var trasiga. Under hela tiden var dom skitotrevliga i telefon också!

Rekommenderar alla att hålla sig långt bort ifrån DB!

Det lär knappast vara hela sanningen.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Det lär knappast vara hela sanningen.

Indeed.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Det lär knappast vara hela sanningen.

Det är hela sanningen. Jag fick förvisso grejerna sen efter 4 månader, men fick bara handla för 3200:- då av mina ursprungliga 4000:-. Men grejerna fick jag ju tillslut. Väldigt grisigt ändå enligt mig. Inte handlat av dom sen dess (5-6 år sen typ).

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Det är hela sanningen. Jag fick förvisso grejerna sen efter 4 månader, men fick bara handla för 3200:- då av mina ursprungliga 4000:-. Men grejerna fick jag ju tillslut. Väldigt grisigt ändå enligt mig. Inte handlat av dom sen dess (5-6 år sen typ).

Varför kollar du denna tråden?
Likaså, så har det nog ändrats en hel del sen dess.

Permalänk
Medlem

Låg dom med hans grejer i 4 månader och värdet sjönk nästan 1000 spänn kan man förstå hans frustration, knappast roligt att bli drabbad när det inte ens är ditt fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Låg dom med hans grejer i 4 månader och värdet sjönk nästan 1000 spänn kan man förstå hans frustration, knappast roligt att bli drabbad när det inte ens är ditt fel.

Om det stämmer att de alltså godkände hans reklamation ? Men drog av för värdeminskningen som blivit pga 4 mån felsökning, så är det ju helt uppåt väggarna och grabben har all anledning i världen att vara irrad.
Var varorna Dead on delivery och du fick avdrag på priset, så har du blivigt rånad.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

sthlmskille82 - Maila mig med referens till ordernummer, kundnummer, namn, returnummer eller annat jag kan nyttja för att finna ditt ärende och ge mig gärna din fulla version av denna historia i mailet. Om det stämmer som du säger så kan jag inte annat än hålla med dig - du skall inte lida för att vi tagit 4 månader på oss att hantera ett ärende. Eller som Bogey säger - du har blivit rånad! Jag, i egenskap av den misstänkte rånarens företrädare, erbjuder mig att göra upp i godo för det fall jag kan finna att något fel begåtts. Att det är 5-6 år sedan spelar ingen roll. Jag rättar till varje misstag, aktuellt eller historiskt, som skett i vårt namn. Jag ser fram emot ditt mail.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Dbmannen : Notera även denna meningen, inklusive frågetecknet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Om det stämmer att de alltså godkände hans reklamation ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Bogey - Ja, det får en grundligare undersökning visa. Det kan ju vara så att den vara kunden skickat in bytts till något likvärdigt och att "tidens tand" knaprat på priserna för de båda inblandade varorna. Ett exempel.. Om du köper en processor på 3.0GHz idag för säg 800:- och kort därefter skickar in den för byte då den är defekt, och under tiden varan hanteras går priset ner till 500:-.. En månad senare får du en alldeles sprillans likadan processor, kräver du då återförsäljaren på de 300:- som processorn sjunkit i pris? Här är det ganska uppenbart, men det blir besvärligare att hantera om ett moderkort inte finns kvar i sortimentet utan byts till ett annat med motsvarande specifikation, då är hantering av mellanskillnad inte lika självklart.. Men, det var en utsvävning. Jag hoppas få ett mail som leder mig till sanningen i detta specifika ärende, och har vi "rånat" killen så lovar jag på bot, bättring och kompensation!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Jag anser som multiman att "lagerikonen" borde visa ert eget lager och inte någon leverantörs då man inte kan få varan inom en dag, skaffa er i sådana fall ytterligare en ikon som visar leverantörlager.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Jag anser som multiman att "lagerikonen" borde visa ert eget lager och inte någon leverantörs då man inte kan få varan inom en dag, skaffa er i sådana fall ytterligare en ikon som visar leverantörlager.

Åtminstone visa en text som säger att det är leverantörens lager det handlar om.

Permalänk

Ja, dom godkände min reklamation.

Till Loxus: Visst, en hel del har säkert hänt sen dess.

Dbmannen: Detta var 2001 eller 2002, så jag har tyvärr inget sådant kvar.

Det jag köpte var en Shuttle låda med moderkort etc i, samt lite annat. Det jag köpte för mina 3200:- sen var ett GeForce Ti4680XP (udda modellnamn, jag vet, men det var billigt ) och lite annat.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta har varit uppe nu men undrar om datorbutiken kör hem saker under helgerna också eller får man vänta till måndag tills man får grejerna?

Permalänk
Avstängd

DU får vänta, då db kör ingenting, utan de använder sig av posten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
sthlmskille82 - Maila mig med referens till ordernummer, kundnummer, namn, returnummer eller annat jag kan nyttja för att finna ditt ärende och ge mig gärna din fulla version av denna historia i mailet. Om det stämmer som du säger så kan jag inte annat än hålla med dig - du skall inte lida för att vi tagit 4 månader på oss att hantera ett ärende. Eller som Bogey säger - du har blivit rånad! Jag, i egenskap av den misstänkte rånarens företrädare, erbjuder mig att göra upp i godo för det fall jag kan finna att något fel begåtts. Att det är 5-6 år sedan spelar ingen roll. Jag rättar till varje misstag, aktuellt eller historiskt, som skett i vårt namn. Jag ser fram emot ditt mail.

Bra då kan du göra så att jag sliper vänta en månad till på mitt grafikkort!!!

Edit börjar också bli less på de lååååååååååååååååååååååååååånga leverans tiderna för saker som ej är i lager!!

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Medlem

Aha tack för svaret Hehe otålig som man är

Permalänk
Medlem

vart nog 3 år sedan jag handlade på db sist. Har dock bara haft positiva upplevelser av butiken.
dock pajade mitt system för 2 år sedan på en fredag så det blev att knata till lokala butiken för ett nytt moderkort + cpu så man klarade helgen.
efter det har ekonomin omprioriterats men nu är det snart dags igen.

till min fråga: förut fick man alltid 2-3 godisbitar i paketet när varorna levererades, finns detta kvar än? (klart avgörande för var jag handlar!! )

om inte borde det återinföras, det var ni unika med såvitt jag vet, och det fick en alltid att le lite extra när man packade upp =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Natac
vart nog 3 år sedan jag handlade på db sist. Har dock bara haft positiva upplevelser av butiken.
dock pajade mitt system för 2 år sedan på en fredag så det blev att knata till lokala butiken för ett nytt moderkort + cpu så man klarade helgen.
efter det har ekonomin omprioriterats men nu är det snart dags igen.

till min fråga: förut fick man alltid 2-3 godisbitar i paketet när varorna levererades, finns detta kvar än? (klart avgörande för var jag handlar!! )

om inte borde det återinföras, det var ni unika med såvitt jag vet, och det fick en alltid att le lite extra när man packade upp =D

Med bonuskoden "Extragodis" får du väldigt mycket godis med. Tyvärr är det i 9/10 fall lakrits som inte alls är dålig, men lakrits... Förstår verkligen inte, om man ska skicka med godis som tillfredsställer de flesta väljer man väl ändå inte lakrits. Har kvar en påse sen 6 månader tillbaks, går inte ens bjuda bort dem. En gång fick jag däremot några liknande godisar men med fruktsmak, de försvann på 5min.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Har kvar en påse sen 6 månader tillbaks, går inte ens bjuda bort dem.

Ge mig!

Permalänk

Har haft bra erfarenheter på det ganska lite jag beställt. Köpte moderkort, grafikkort och nätagg från er för knappt ett år sen, funkade bra, Asus var sega med att leverera mobot till er, men det gick inom acceptabel tid.
Har precis lagt en liten order på minnen (och extragodis ) och betalat ikväll, dem fanns i lager så hoppas jag har dem på onsdag.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Har alltid tyckt att Datorbutiken vart en acceptabel affär, tills jag beställde mitt nya datorpaket i dagarna, Valde saker som fanns i lager och antog att jag skulle kunna få grejjerna på några dagar, när sedan ordern bekräftats ser jag att flera saker är försenade och ram-minnen som fanns i lager dröjer tills den 18e augusti innan Datorbutiken får in dom till deras lager, det är dåligt för en vara som har statusen "I Lager" som det ser ut nu så kommer jag få vänta ca. 10 dagar på mitt system och allt var i lager från början och då är 10 dagar alldeles för mycket, hoppas inte på fler fördröjningar och om så är fallet kommer en uppdatering.

Visa signatur

/ käbab

Intel Core2Quad Q6600, DFI BloodIron, Asus Extreme Radeon HD4850, Corsair XMS2 PC6400 4096MB, Antec Three Hundred

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KEBABISTEN
Har alltid tyckt att Datorbutiken vart en acceptabel affär, tills jag beställde mitt nya datorpaket i dagarna, Valde saker som fanns i lager och antog att jag skulle kunna få grejjerna på några dagar, när sedan ordern bekräftats ser jag att flera saker är försenade och ram-minnen som fanns i lager dröjer tills den 18e augusti innan Datorbutiken får in dom till deras lager, det är dåligt för en vara som har statusen "I Lager" som det ser ut nu så kommer jag få vänta ca. 10 dagar på mitt system och allt var i lager från början och då är 10 dagar alldeles för mycket, hoppas inte på fler fördröjningar och om så är fallet kommer en uppdatering.

Typ samma sak har hänt mig nu, om än bara med ett paket minnen. Det är rätt surt ändå eftersom jag behöver dom, och jag beställde när dem fanns i lager.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!