Riksdagen röstar ja till avlyssningslag

Permalänk
Medlem

happy times för den som hackar FRAs datorer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Sjukt korkat av svenskarna att jävlas med Ryssarna. Men man kan ju inte slicka allas rövar samtidigt.

Bilden var f.ö. klockren.

ja det finns väll ganska många maffiabossar där?

dom börjar nog skicka brevduvor istället.

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att mötas upp och storma riksdagen?

ALLIHOPA TILLSAMMANS!!!! SWECLOCKERS!!!

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

.

Permalänk

"Ryssland slår Sverige i fotboll och integritetsskydd

Onsdagen den 18:e Juni är en historisk dag för både Ryssland och Sverige. För Rysslands del är det första gången de går vidare från gruppspel i fotbolls-EM sedan de bytte namn från Sovjetunionen, något som Sverige brukar vara bra på. Sverige har å sin sida blivit världsledande på massavlyssning och integritetskränkande, vilket annars brukar vara grannen i östs paradgren. Grön Ungdoms språkrör Maria Ferm och Jakop Dalunde är mycket besvikna över utvecklingen.

- Sverige har nu en av världens mest integritetskränkande lagstiftning, en tävling där de föga smickrande motståndarna heter Kina, Ryssland, USA. Att Sverige förlorade fotbollsmatchen mot Ryssland känns extra tungt när vi samma dag vinner matchen om att misstänkliggöra våra egna medborgare, säger Jakop Dalunde, språkrör Grön Ungdom.

- Det är förbluffande hur "liberala" partier har röstat för ge Sverige avlyssningsmöjligheter som hade gjort Stalin röd av avund. Den borgerliga majoriteten har förlorat allt förtroende när det gäller frihetsfrågor, säger Maria Ferm, språkrör Grön Ungdom."

http://www.gronungdom.se/article/2269

Jag tycker att det säger tillräckligt.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

rezuth:

Jag har läst några av dina inlägg och du verkar ha en tro att staten vet bäst och ska ta hand om sina stackars ovetande medborgarna. Att veta vad de kommer använda detta verktyg till kan du inte heller veta. Vi bor i ett land som olagligt utlämnar folk till andra länders underrättelsetjänst, och har en säkerhetspolis som har bedrivit åsiktsregistrering. Att regeringen utan ansökan kan använda detta verktyg för att utföra "spaningsuppdrag" kanske inte är ett problem idag, men imorn kanske det sitter någon annan vid makten som inte är lika vänlig.

Jag kan sätta upp en kamera på din toa och i ditt sovrum som elektroniskt sållar bort allt som inte är olagligt. Jag lovar att inte lägga ut något känsligt material på nätet (om jag inte blir mutad), men kan inte garantera att nästa man som bor i mitt hus och har tillgång till videofeeden gör det. Får jag göra det?? Snäääälla?! Jag lovar ju?

Det måste finnas en balans mellan stat och medborgare, och denna är nu grovt rubbad till statens fördel.

/Calle

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Man kan inte ha folkomröstningar om allting.

Näe, självklart INTE men det här är väl ändå verkligen nåt som berör oss i allra högsta grad!

Självklart ska det vara folkomröstning om en sådan sak!

NER med Moderaterna! Sverige går kraftigt utför!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jackxass
Hoppas det blir nån form av demonstration mot detta. Och då menar jag en där våld och bråk förekommer.. typ som demonstrationerna i Göteborg fast vi är 10 gånger mer folk nu ;D dom ska veta att vi inte vill ha denna skit lag =/

Ge mig gatstenen...

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

nu förstår man varför politiker behöver säkerhetsvakter omkring sig.
det är ju skottpengar på dem från och med idag, hehe.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Det sjukaste med allt detta är ju att om det verkligen var nån som ville skada vårt land så lär den/dom knappast vara så amatörmässiga att dom använder ord som bomb, terror etc.

Dvs. denna FRA lag är totalt meningslös!

Det ända är att vi vanliga människor drabbas av denna lag!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Det sjukaste med allt detta är ju att om det verkligen var nån som ville skada vårt land så lär den/dom knappast vara så amatörmässiga att dom använder ord som bomb, terror etc.

Dvs. denna FRA lag är totalt meningslös!

Det ända är att vi vanliga människor drabbas av denna lag!

Precis, de är bara ett dum jävla ursäkt de använder för att kunna spana på vem fan de vill.
Nu är vi ett steg närmre George Orwell's "1984"...

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Precis, de är bara ett dum jävla ursäkt de använder för att kunna spana på vem fan de vill.
Nu är vi ett steg närmre George Orwell's "1984"...

Word!

är väl bara för alla svenska terrorister (lol) att använda kryptering, så e lagen meningslös.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Det sjukaste med allt detta är ju att om det verkligen var nån som ville skada vårt land så lär den/dom knappast vara så amatörmässiga att dom använder ord som bomb, terror etc.

Dvs. denna FRA lag är totalt meningslös!

Det ända är att vi vanliga människor drabbas av denna lag!

Tycker att "Hönornas Befrielsefront", "jan Guilliou", "Dvärg" och "Håkan Roswall i ett badkar med välling" är värre

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Förslaget kommer från Socialdemokraterna.

Självklart, låt oss vänta tills det är försent. Svenska mentalliteten i ett nötskal.

Förslag kan man alltid lägga fram. Vänsterblocket röstade emot förslaget, det var borgarna som drev det igenom.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Näe, självklart INTE men det här är väl ändå verkligen nåt som berör oss i allra högsta grad!

Självklart ska det vara folkomröstning om en sådan sak!

NER med Moderaterna! Sverige går kraftigt utför!

Exakt, tycker detta är minst lika viktigt som att rösta fram t.ex Euron.
Detta påverkar oss i högsta grad varje dag i resten av vårat liv, våra barn och barnbarn.

Permalänk

jag tycker att det är rätt kul att pajasarna i media, flera webtidningar anser att nyheten om lagerbäck ska stanna eller inte, här finns dom feta, tio krona som kan vara guld är viktigare än det här.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Undrar om man kan starta en kampanj där så många som möjligt skickar typ 10 mails där det står "bomb terror usama bin laden" mm typ samtidigt och överbelastar deras servrar, för det är väl sånt den letar efter?

Sen kan man skriva typ "ge fan i att läsa mina mails"

10? Tycker det låter bättre om man sätter upp en mailserver på alla internetuppkopplingar i hela landet och så får de stå och mata brev till fra-gubbarna tills de helt enkelt ger upp.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Exakt, tycker detta är minst lika viktigt som att rösta fram t.ex Euron.
Detta påverkar oss i högsta grad varje dag i resten av vårat liv, våra barn och barnbarn.

Att rösta om Euron var ju bara dravel, alla röstade nej inte pågrund av fakta utan för att "nej men jag vill ha kvar kronan inte någon dum euro".
Generellt sätt är omröstningar rent meningslösa då folk antingen är för dumma, för egoistiska eller inte har tid/lust att sätta sig in i frågan.

Och till alla som vill mailbomba FRA, DET ÄR BANNE MIG INTE DERAS FEL!!!!
Mail bomba riksdagen och politikerna om ni vill men gör det mot dem som faktiskt har någonting med besluten att göra era tomtar...

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Att rösta om Euron var ju bara dravel, alla röstade nej inte pågrund av fakta utan för att "nej men jag vill ha kvar kronan inte någon dum euro".
Generellt sätt är omröstningar rent meningslösa då folk antingen är för dumma, för egoistiska eller inte har tid/lust att sätta sig in i frågan.

Och till alla som vill mailbomba FRA, DET ÄR BANNE MIG INTE DERAS FEL!!!!
Mail bomba riksdagen och politikerna om ni vill men gör det mot dem som faktiskt har någonting med besluten att göra era tomtar...

FRA har ju inte heller olagligt lagrat och kollat vår trafik under 10års tid...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

Bäst jag gömmer mina terrorister bättre från och med nu.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Inte en krona? Det kommer kosta en hel förmegenhet att dra igång detta, datorn de ska köpa in är den femte (har jag för mig) bästa i världen och tro mig den kommer helt klart kosta mycket pengar, pengar som kommer tas från vår budget. De har själva sagt att om de skulle övervaka vad varenda svensk gör skulle vår budget gå åt på bra någon dag så mycket information måste filitreras...

Nja, nu har du faktiskt fel. Datorn de HAR var i höstas den femte snabbaste superdatorn i världen. Nu är det ju bara den elfte snabbaste. Allt har stått redo länge. Eller ja stått och stått, de har ju inte direkt väntat till nu med att spionera på oss.

Nä, detta är ett överfall på allt vad integriget och demokrati heter. Hoppas det kan anordnas riktiga manifestationer så att våra kära riksdagsledamöter förstår hur många som är emot detta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HavoX
HAHA. Klockrent att någon skrev "Fredrik Reinfeldt, Stockholm".

Det är inte bra med falska namnunderskrifter. Det sänker insamlingens trovärdighet och förstör syftet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Det sjukaste med allt detta är ju att om det verkligen var nån som ville skada vårt land så lär den/dom knappast vara så amatörmässiga att dom använder ord som bomb, terror etc.

Dvs. denna FRA lag är totalt meningslös!

Det ända är att vi vanliga människor drabbas av denna lag!

Klart dom kan göra det ... skicka det över vanlig hederlig post bara så kommer ingen upptäcka det. Förstår inte hur dom kan låta det jätte-säkerhets-hålet vara. Men det är klart det är bara gamlingar som fått igenom den här lagen... 40talister som är fast i 80talets teknik ... skulle nån röra deras precious post skulle vi får höra det kan jag lova.

Permalänk
Medlem

Ringde och pratade lite med farsan lite idag ang FRA och han frågade mig vad FRA stod för.
- Ja Försvarets radio anstalt sa jag.
- Jasså svarar han, jag trodde att de stod för
"Fattar Riksdagen Aldrig!"

Klockrent, å andra sidan är han 62 så han har ju lite erfarenhet hur politiker fungerar.

Permalänk
Medlem

Detta sakar ju motstycke i svensk historia. Kniva din lokala borgerliga politiker.

Permalänk

Fan vilken jävla skit att det gick igenom. Trodde faktiskt inte att det skulle lyckas. Dags att kryptera hårddiskarna, vidarebefodra all spam man får till FRA-adresserna, skriva en massa onda ord i alla mejl man skriver till folk, osv. Tänker ställa till så mycket jävelskap jag kan. Om inte nån kraschar den där "superdatorn" så flyttar jag nog utomlands.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Fan vilken jävla skit att det gick igenom. Trodde faktiskt inte att det skulle lyckas. Dags att kryptera hårddiskarna, vidarebefodra all spam man får till FRA-adresserna, skriva en massa onda ord i alla mejl man skriver till folk, osv. Tänker ställa till så mycket jävelskap jag kan. Om inte nån kraschar den där "superdatorn" så flyttar jag nog utomlands.

Om alla skriver terrorist och spränga som avslutning i alla chattkonversationer, sms och mail kommer nog datorn att smälta.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Om alla skriver terrorist och spränga som avslutning i alla chattkonversationer, sms och mail kommer nog datorn att smälta.

Ja, det är något sånt jag tänkte. Det vore ju fint, men det behövs lite samarbete.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk

Varför blev det inte folkomröstning?

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarkaren32
Varför blev det inte folkomröstning?

Du får gissa en gång på den frågan.

Okej jag säger svaret direkt - därför att de vet att det skulle bli 99 % NEJ och 1 % JA.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |