Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem

http://www.blizzard.com/diablo3/world/worldmap.xml

åh.. Tristram.

http://www.blizzard.com/diablo3/characters/

Varför måste Blizzard vara så fantastiska? Bara WoW av deras spel jag aldrig skulle spela.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Faktiskt så ser jag fram emot det här som fan, det ser så otroligt ballt ut. Way2Go Blizzard!

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Jag drog en cap från cinematic.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att det ser mer ut som ett nytt WoW-spel än Diablo?
Det saknas den där mörka, diaboliska känslan som Diablo 2 hade.

Dom verkar ju mest sikta på D2-spelarna i alla fall, får hoppas att dom lyckas åstadkomma någonting bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axfred
Är det bara jag som tycker att det ser mer ut som ett nytt WoW-spel än Diablo?
Det saknas den där mörka, diaboliska känslan som Diablo 2 hade.

Dom verkar ju mest sikta på D2-spelarna i alla fall, får hoppas att dom lyckas åstadkomma någonting bra.

Håller med fullständigt. som jag skrev i andra tråden...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axfred
Vart nånstans ser det bra ut? De har ju övergivit den mörka känslan från de tidigare spelen till förmån för leksakslandet a la warcraft, precis som de gjorde med Starcraft II. Jag är otroligt besviken på Blizzard, men i ärlighetens namn är jag väl inte speciellt förvånad...

Tänker då främst på effektarbetet och animationerna. Miljöerna ser okej ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
Håller med fullständigt. som jag skrev i andra tråden...

Hehe, fast jag tänkte faktiskt mest på miljöerna, även om animationerna och det också saknar rätt känsla.

Dom ser ut som (för att sno från dig) "leksakslandiga" Titan Quest-miljöer. Helt fel alltså. Det ska ju vara lite creepy-känsla i det hela. Tänk katakomberna i akt 1 med torterade lik på diverse bänkar och redskap.

Permalänk
Medlem

Ni har sett kanskle en halv procent av spelet och ni klagar redan?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Ni har sett kanskle en halv procent av spelet och ni klagar redan?

Även om Blizzard skulle göra ett svartvitt grynigt spel i 2D med samma glada stämning som Ett hål i mitt Hjärta skulle de klaga på att det är för pastellfärgat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Ni har sett kanskle en halv procent av spelet och ni klagar redan?

Japp. Ni kan ju ärligt talat inte säga att den halva procenten ens kommer nära känslan som finns i D2?

Nu får ni inte tro att jag är helt neggo. Det kommer säkert bli ett bra spel ändå och jag kommer antagligen köpa det.

Permalänk
Medlem

Fy fan vad glad jag är, dehär har man väntat på länge.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Ni har sett kanskle en halv procent av spelet och ni klagar redan?

grafiken kommer se ut så i hela spelet, så absolut kan man klaga på wow-clone grafiken redan ;D

Aja tror detta spel kommer vara kick-ass iaf, ser fram emot det

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk

Sluta spela fundamentalister då ni i slutändan kommer sitta och wanka loss till Diablo III precis som alla andra. Och som Shelter säger, det ni har sett är bara en bråkdel av vad som komma skall.

Personligen en av de mest hårresande bilderna jag har sett på Tyrael:
http://www.blizzard.com/diablo3/media/artwork.xml#48

"And the heavens shall tremble", Tyrael LÄR få en högst betydande roll i D3.

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Ni har sett kanskle en halv procent av spelet och ni klagar redan?

Vi har ju fått se art direction, animationsstil och karaktärsdesign bara för att nämna några saker. Såvida Blizzard inte tänker bryta mot kontinuiteten i spelet fullständigt så är det så här det kommer att se ut.

För att friska upp minnet, så här såg Diablo 2 ut:

Jamför träden med de nya monkey island-varianterna uppe till höger i den här bilden:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

visst, dom har gått från pixlar till pastell, men tror det kan bli rätt ballt ändå.
miljöerna är det ju ändå inget fel på tycker jag.

Var väl iof inget oväntat att massa gamla diablo-rävar skulle gråta över alla ändringar.. så är det väl med allt.. fallout3 goes 3d osv..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Holeee shit! Såg precis teaser- och gameplay-klippen - WOW!

Dags att läsa Deckard's dagbok.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Gjorde en cap på vapenstats från gameplay filmen:

Inte mycket att se än dock, utom enchanten.

En till:

Permalänk
Medlem

Detta kommer äga so brutalt, och jag tror det blir en värdig uppföljare av D2.

Permalänk
Medlem

Fyfan vad gött!
Började spela D2 för 3 veckor sen, utan en aning om att D3 skulle komma ut, nu är man ju lagom pepp inför det här

Ang grafiken; Visst finns det likheter med WoW, skillnaden är att det här faktiskt ser vackert ut. Av det som visas kan jag på rak arm säga att jag nog aldrig sett nått spel som har fått design, ljussättning och effekter gå ihop så harmoniskt. Varje bildruta är som en illustration nästan

Hoppas nu på nån karaktär som efterliknar assassin från LoD :]

Permalänk

Fan vad skönt, tydlig vapenstatistik! Ska absolut följa den där hemsidans utveckling, mycket intressant! Läste att det bara blir 5 karaktärstyper, varför inte spara några till expansionen/erna
Om skill/item-systemen och spelmekaniken som helhet blir lika briljanta som i diablo 2 kan detta bli ofattbart bra.

Permalänk
Medlem

Visst, jag kan till viss del förstå de som anmärker grafiken en hel del, det är långt ifrån samma känsla (in my opinion) vid första anblick om man jämför med föregående spel, och detta särskilt om man håller sig till skärmdumpar.. Jag såg precis gameplay-filmen och woaa, det kändes.. väldigt bra! Musiken och lite bekanta ljud med mera gjorde helheten väldigt stämningsfull! Jag tror att när man sitter där själv, med spelet framför sig, så kommer det inte råda några tveksamheter eller tvivel alls. Det kommer kännas helt rätt. Men det är vad jag tror.

Permalänk
Medlem

fråga... komemr det här bli som WOW? att man betalar varje månad för att spela?

och btw... det ser brutalt ut MEN jag skulle föredra D2 grafiken. tror inte att blizzard kan göra bättre spel än vad D2 var då. absolut inget spel kommer nånsin kunna överträffa D2 i mina ögon!

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Medlem

lär väl bli ett klockrent köp men tycker dock att grafiken är väldigt wowaktig
dislike :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredlovebot
Ang grafiken; Visst finns det likheter med WoW, skillnaden är att det här faktiskt ser vackert ut. Av det som visas kan jag på rak arm säga att jag nog aldrig sett nått spel som har fått design, ljussättning och effekter gå ihop så harmoniskt. Varje bildruta är som en illustration nästan

Ord på det där. Det är artistiskt elegant UTAN att för den delen uppoffra rådande stämning. Det känslan får jag i alla fall. Hoppas att det är fler som kan få fram den känslan för att den är riktigt härlig

EDIT: läs gamespots coverage för en härlig resa genom evenemanget ----> http://www.gamespot.com/news/6193003.html?tag=topslot;title;1&om_act=convert&om_clk=topslot

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Underbart men som så många andra säger så hade även jag velat se D3 i "mörkare" kostym.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som ett steg i rätt riktning gällande spelkänslan. Dock tycker jag att bilden som katanaa la upp illustrerar en ännu bättre version. Oavsett så är jag överlycklig att det är officielt att det kommer!

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Nån som kan berätta var jag hittar eu-gameplay videon? hittar den inte... bara us-videon och den startar aldrig:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
http://static.pici.se/pictures/dqEbkxYST.jpg

OOOOOOOOOOO shit... VACKERT!

edit: kan man inte få till det så att det liknar bilden genom spel inställningar kanske?

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk

Nu har jag inte ens lirat Diablo men ni som sitter och grinar över att inte grafiken inte följer samma färgmönster som de tidigare spelen i serien, är det verkligen något negativt? Brunt, grått, svart och vitt känns inte särskilt upphetsande och jag tycker verkligen inte man gjort avkall på den atmosfär man försöker skapa bara för att man valt en något mer nyanserad färgpalett. Bakåtsträvare grinar åt all förändring från ursprunget..

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Nu har jag inte ens lirat Diablo men ni som sitter och grinar över att inte grafiken inte följer samma färgmönster som de tidigare spelen i serien, är det verkligen något negativt? Brunt, grått, svart och vitt känns inte särskilt upphetsande och jag tycker verkligen inte man gjort avkall på den atmosfär man försöker skapa bara för att man valt en något mer nyanserad färgpalett. Bakåtsträvare grinar åt all förändring från ursprunget..

Jaa, och sen folket som lipar över att det är för likt WoW. Hur gamla är ni egentligen? Är inte alls likt WoW på nåt ställe. Tycker det verkar vara hur coolt som helst.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM