Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

Yep, då startar den ifrån senaste checkpointen

Visa signatur

Folding@Home: 1x8800GTS | 1xQ6600 | 10xE2210 | 1xXeon E5120 |
SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk
Medlem

hej..

har lite problem.. har kört lite folding lite över 8 timmar snart.. har fortfarande bara 0 i score.. något fel moste det nog endå vara

vad kan va felet :)?

sen funkar inte min länk heller..(status länken)

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JameCa
hej..

har lite problem.. har kört lite folding lite över 8 timmar snart.. har fortfarande bara 0 i score.. något fel moste det nog endå vara

vad kan va felet :)?

Du får inga poäng innan du har kört en hel WU, vilket kan ta flera dagar beroende på vad du har för hårdvara.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Jag kan bara köra GPU2 klienten i åtta timmar i sträck, sen blir det svart... ???. Och hela systemet hänger sig, bokstavligen talat. Prick åtta timmar, har hänt tre ggr hittils.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Du får inga poäng innan du har kört en hel WU, vilket kan ta flera dagar beroende på vad du har för hårdvara.

okej.. nej kör den sega delen (grafik) ingen annan funkade för mig

har en 3.2 p4

inget monster direkt

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JameCa

Länken kommer att funka när du har klarat av din första WU.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag kan bara köra GPU2 klienten i åtta timmar i sträck, sen blir det svart... ???. Och hela systemet hänger sig, bokstavligen talat. Prick åtta timmar, har hänt tre ggr hittils.

Om det har varit på exakt samma WU alla tre gångerna så låter det som att WUn inte är riktigt frisk. Rensa lite i folding-mappen och försök ladda ner en ny istället i så fall.

Permalänk
Medlem

Har suttit och bråkat med gpu2 (nvidia) klienten ett tag nu men lyckas inte få den att funka.

Har installerat 174.55 drivarna och senaste klienten men den vill inte komma igång.

Loggen ser ut så här:

Launch directory: C:\Program\Folding@home\Folding@home-gpu [02:08:28] - Ask before connecting: No [02:08:28] - User name: Qwarkman (Team 37451) [02:08:28] - User ID: 70CEA5A7C8198B4 [02:08:28] - Machine ID: 2 [02:08:28] [02:08:28] Loaded queue successfully. [02:08:28] Initialization complete [02:08:28] + Benchmarking ... [02:08:28] [02:08:28] + Processing work unit [02:08:28] Core required: FahCore_11.exe [02:08:28] Core found. [02:08:28] Working on queue slot 01 [June 28 02:08:28] [02:08:28] + Working ... [02:08:35] CoreStatus = C0000135 (-1073741515) [02:08:35] Client-core communications error: ERROR 0xc0000135 [02:08:35] This is a sign of more serious problems, shutting down.

Efter det stänger den av sig.

Har följande hårdvara:
Asrock Dual-SATA
AMD Opteron 170
2GB Corsair Valueram DDR
GF 8800GT 512
(suck... behöver uppgradera)

Någon som har liknande problem och/eller en lösning?

Ajaj, är klockan halv fem, inte konstigt att jag är trött... gonatt.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qwarkman
Någon som har liknande problem och/eller en lösning?

Hm, lurigt problem. Vilket OS och hur många bitar kör du med? Jag har sett ett liknande problem med ATI-korten som löstes genom att installera d3dx9_30.dll (eftersom den i det fallet saknades), finns här. Om det hjälper i ditt fall har jag svårt att svara på, men kanske värt ett försök i alla fall. Annars så lyckades jag endast att hitta en tråd angående ditt problem, kolla igenom den och kika in lite då och då så kanske det kommer en lösning till slut -> tråd

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Hm, lurigt problem. Vilket OS och hur många bitar kör du med? Jag har sett ett liknande problem med ATI-korten som löstes genom att installera d3dx9_30.dll (eftersom den i det fallet saknades), finns här. Om det hjälper i ditt fall har jag svårt att svara på, men kanske värt ett försök i alla fall. Annars så lyckades jag endast att hitta en tråd angående ditt problem, kolla igenom den och kika in lite då och då så kanske det kommer en lösning till slut -> tråd

Lycka till!

Jag kör XP32

Jag prövade att installera dx som du sa men det gjorde ingen skillnad. Sen prövade jag med att avinstallera grafikdrivarna samt gpu-klienten och ta bart alla kvarlämnade filer och installera allt på nytt. Funkade ej.

Sen hittade jag den här tråden och prövade kopiera cudart.dll från \...\Application Data\Folding@home-gpu till installationsmappen för foldingklienten. Då fick jag plötsligt ett helt nytt fel:

[11:13:49] Folding@Home GPU Core - Beta [11:13:49] Version 1.06 (Mon Jun 23 10:53:13 PDT 2008) [11:13:49] [11:13:49] Compiler : [11:13:49] Build host: amoeba [11:13:49] Preparing to commence simulation [11:13:49] - Looking at optimizations... [11:13:49] - Created dyn [11:13:49] - Files status OK [11:13:49] - Expanded 44739 -> 246249 (decompressed 550.4 percent) [11:13:49] Called DecompressByteArray: compressed_data_size=44739 data_size=246249, decompressed_data_size=246249 diff=0 [11:13:49] - Digital signature verified [11:13:49] [11:13:49] Project: 5001 (Run 6, Clone 3, Gen 169) [11:13:49] [11:13:50] Assembly optimizations on if available. [11:13:50] Entering M.D. [11:14:01] Working on p5001_supervillin_e1 [11:14:01] mdrun_gpu returned -1 [11:14:01] Going to send back what have done. [11:14:02] logfile size: 9570 info=9570 bed=25 hdr=1 [11:14:02] - Writing 10108 bytes of core data to disk... [11:14:02] Done: 9596 -> 3456 (compressed to 36.0 percent) [11:14:02] ... Done. [11:14:02] [11:14:02] Folding@home Core Shutdown: UNSTABLE_MACHINE [11:14:05] CoreStatus = 7A (122) [11:14:05] Sending work to server [11:14:05] - Read packet limit of 540015616... Set to 524286976. [11:14:05] + Attempting to send results [11:14:06] + Results successfully sent [11:14:06] Thank you for your contribution to Folding@Home. [11:14:10] - Preparing to get new work unit... [11:14:10] + Attempting to get work packet [11:14:10] - Connecting to assignment server [11:14:11] - Successful: assigned to (171.64.65.20). [11:14:11] + News From Folding@Home: GPU folding beta [11:14:11] Loaded queue successfully. [11:14:13] + Closed connections [11:14:18] [11:14:18] + Processing work unit [11:14:18] Core required: FahCore_11.exe [11:14:18] Core found. [11:14:18] Working on queue slot 02 [June 28 11:14:18] [11:14:18] + Working ... [11:14:19]

Detta loopade den ett par gånger sen kom:

[11:15:58] + Attempting to send results [11:15:59] + Results successfully sent [11:15:59] Thank you for your contribution to Folding@Home. [11:16:03] EUE limit exceeded. Pausing 24 hours.

Jag vet inte om det är en framgång eller ej, men den kom ju faktiskt längre...

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Testa 177.35 den kör jag utan problem, jag vet att betan kan ge problem om man kör fel drivers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Testa 177.35 den kör jag utan problem, jag vet att betan kan ge problem om man kör fel drivers.

Jag har testat den nu men fick samma fel, så det är nog inte det som är problemet. Både 174.55 och 177.35 rekommenderas av utvecklarna så båda borde fungera, även om 177.35 ska ge bättre resultat, det är dock inte alla som lyckas få in den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0rk
Oj

Hur är tempen i den burken med max last på allt?

Hm, bra fråga. Utluften från CPU-fläkten är rätt varm, men man känner inget på tangentbordet och övriga ovansidan av datorn förutom just över CPU:n. Och stabil som en klippa.

Nu lade jag in speedfan, resultat nedan:

HD0: 36 grader
Temp1: 38 grader
Temp2: 38 grader
Core 0: 84 grader
Core 1: 86 grader
Core: 92 grader

Vet inte om jag tror på de sifforna riktigt, men visst fan lär den gå varmt. Fläkten går sällan på fullt flås dock. Laptopen är en Lenovo T61p.

Permalänk
Medlem

Den där är i varmaste graden... Skulle försöka kyla den om du ska fortsätta folda med den

Visa signatur

SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pita
Den där är i varmaste graden... Skulle försöka kyla den om du ska fortsätta folda med den

Jo, men jag litar inte riktigt på de temperaturerna. Gissningsvis är de ca 5-10 grader lägre. Men jag satte max 85% CPU-tid på SMP-klienten nu, får se om det blir mycket skillnad.

Permalänk
Hedersmedlem

För er som undrar så har nu foldinglänken i era titlar ändrats till den här tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
För er som undrar så har nu foldinglänken i era titlar ändrats till den här tråden.

Kanon!!:)

Visa signatur

#foldingatsweclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qwarkman
Jag har testat den nu men fick samma fel, så det är nog inte det som är problemet. Både 174.55 och 177.35 rekommenderas av utvecklarna så båda borde fungera, även om 177.35 ska ge bättre resultat, det är dock inte alla som lyckas få in den.

Har du provat att ladda ner och installera "rätt" 177.35-drivrutiner härifrån? Funkade bra för mig efter allt krångel jag haft.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cl3mens
Nu lade jag in speedfan

Vad får du med CoreTemp?

Citat:

Den där är i varmaste graden...

Hehe, fniss ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du provat att ladda ner och installera "rätt" 177.35-drivrutiner härifrån? Funkade bra för mig efter allt krångel jag haft.

Vad får du med CoreTemp?

Hehe, fniss ^^

Finns på dig också Finnen! Se till att svara i irc lite oftare VAVAVAVAVAV!?!??!

Visa signatur

#foldingatsweclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Finns på dig också Finnen! Se till att svara i irc lite oftare VAVAVAVAVAV!?!??!

Finne kan du vara själv! Å det är du oxå

Uppdateringar Nvidia-klienten

• 6.12 beta8-klienten finns ute (har funnits ett tag). Change-loggen finner ni här.

• En ny core finns till klienten (har funnits ett tag), v1.06. Pausa arbetet, ta manuellt bort den gamla FahCore_11.exe och starta sedan klienten igen så ska den nya laddas ner. Kravet på att få v1.06 är att beta8-klienten är installerad.

Update
Nu finns v1.07 av Nvidias core. För att erhålla denna, ta bort FahCore_11.exe från folding-mappen och ersätt den med den FahCore_11.exe som finns i länken. Alltså inte samma förfarande som för v1.06 (detta pga att den är en pre-release).

Permalänk
Medlem

Tack för infon!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exige
Tack för infon!

Tacka inte för tidigt ^^ Har ändrat info:n i Update nu, om någon undrar varför de får v1.06 hela tiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad får du med CoreTemp?

Hehe, fniss ^^

Hah, det skämtet missade jag.

Coretemp ger 86 grader på varje core. Nu kör jag SMP-klienten på 100% cputid igen, märkte inget förändring på temperaturen när CPU-lasten låg runt 60-70% istället. GPU2-klienten hugger massor av CPU, ofta runt 100% av en core. Jag satte ju prioriteringen till "slightly higher" för att se om min PPD på kortet ökade, och det gjorde den. Men inte ska en GPU-klient käka så mycket CPU? CPU är en C2D T7300 2.0 GHz, GPU är Quadro FX570M 512 MB. Drivaren är 174.55 och allt annat är standard i GPU-klienten.

Om den ska hugga så mycket CPU så tjänar jag nog på att prioritera ned den igen, för nu får SMP-klienten inte mycket gjort alls.

Permalänk
Medlem

wihoouuu! Plats 59 nu gubbar!

Visa signatur

#foldingatsweclockers

Permalänk

59 plats ligger Swecs foldinglag på nu, gött gött

EDIT: Bara 7h efter... jaja

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SubMarine
59 plats ligger Swecs foldinglag på nu, gött gött

EDIT: Bara 7h efter... jaja

haha;) Lite efter dude:D

Visa signatur

#foldingatsweclockers

Permalänk
Medlem

"Project: 2665" killed my PPD

Nejmen... jag börjar allt bli lite trött på den. Inget annat än att härda ut, eller? Jag har inte kvar " -advmethods" som parameter längre, om det nu gör någon skillnad.

Hoppsan, jag hade nog inte kört en runda med -configonly och ändrat valet där. Man kan man ju hoppas att det gör någon skillnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Finne kan du vara själv! Å det är du oxå

Uppdateringar Nvidia-klienten

• 6.12 beta8-klienten finns ute (har funnits ett tag). Change-loggen finner ni här.

• En ny core finns till klienten (har funnits ett tag), v1.06. Pausa arbetet, ta manuellt bort den gamla FahCore_11.exe och starta sedan klienten igen så ska den nya laddas ner. Kravet på att få v1.06 är att beta8-klienten är installerad.

Update
Nu finns v1.07 av Nvidias core. För att erhålla denna, ta bort FahCore_11.exe från folding-mappen och ersätt den med den FahCore_11.exe som finns i länken. Alltså inte samma förfarande som för v1.06 (detta pga att den är en pre-release).

Om det fungerar bra som det är med den gamla betan finns det någon anledning att uppgradera endå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danka

Nejmen... jag börjar allt bli lite trött på den. Inget annat än att härda ut, eller? Jag har inte kvar " -advmethods" som parameter längre, om det nu gör någon skillnad.

Hoppsan, jag hade nog inte kört en runda med -configonly och ändrat valet där. Man kan man ju hoppas att det gör någon skillnad.

Det verkar inte göra någon skillnad, jag fick den på halsen ändå. Och då hade jag även satt att den inte skulle hämta något över 5 MB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Coretemp ger 86 grader på varje core. Nu kör jag SMP-klienten på 100% cputid igen, märkte inget förändring på temperaturen när CPU-lasten låg runt 60-70% istället.

Jag tror det faktiskt 86 grader kan stämma, med tanke på att en laptop inte har världens bästa kylningslösningar och när jag såg T7300:ans max temp (100 grader) så blev jag mer övertygad om att det stämmer (jämför med exempelvis Q6600 G0, 71 grader). Alltså verkar det bara vara att köra på.

Citat:

GPU2-klienten hugger massor av CPU, ofta runt 100% av en core. Jag satte ju prioriteringen till "slightly higher" för att se om min PPD på kortet ökade, och det gjorde den. Men inte ska en GPU-klient käka så mycket CPU?

Den gör det just nu pga av ej så optimerade klienter och cores. Vissa Vista-system har faktiskt rapporterat 6-7% cpu-användande, men generellt behöver man minst en kärna för GPU2-klienten. Fast de jobbar på att minska det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av danka

Du kan ju testa att minska RAM som klienten vill visa för servern om inte -advmethods ger önskat resultat. Minne, -advmethods och packet-size är egentligen de tre parametrarna du kan leka med. Har du dock en quad-core så har det nog tyvärr ingen betydelse hur du konfigurerar då får du dem ändå. En lösning är i så fall att köra VMware, p2665 kommer ändå (kanske 20% av gångerna). De andra 80 procenten är p2605 och p2653.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Om det fungerar bra som det är med den gamla betan finns det någon anledning att uppgradera endå?

Du får en 2.6% ppd-ökning med beta8 och core v1.07, för mig gjorde det ungefär 200ppd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kan ju testa att minska RAM som klienten vill visa för servern om inte -advmethods ger önskat resultat. Minne, -advmethods och packet-size är egentligen de tre parametrarna du kan leka med. Har du dock en quad-core så har det nog tyvärr ingen betydelse hur du konfigurerar då får du dem ändå. En lösning är i så fall att köra VMware, p2665 kommer ändå (kanske 20% av gångerna). De andra 80 procenten är p2605 och p2653.

Ok, förstås är det en Q6600 som får svettas. Jag tänkte (hoppades) att jag missat något i tidigare poster.

VMware ska funderas på faktiskt. Jag använder inte datorn till annat över sommaren då den står i min övergivna studentlägenhet.