[PS3] Senast köpta spel som levde upp till dina förväntningar?(Tipstråd)

Permalänk

[PS3] Senast köpta spel som levde upp till dina förväntningar?(Tipstråd)

Tänkte nu när spelutbudet sakta men säkert växer till PS3an vi kunde posta det senaste köpta spelet som levde upp till förväntingarna för helt enkelt tipsa om ett bra spel. Vilket spel överraskade dig,"wow faktor" bättre än du väntade stil är välkommna.

Heavenly Sword:

Grafiken,storyn, inlevelsen i spelet är helt suveränt.
Fick mig att fastna precis som Uncharted.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Unreal Tournament III

Trodde det skulle vara skitsvårt att styra men det gick bra, grym grafik och skön kampanj!

Lego Star Wars complete saga

Otroligt svårstyrt till PC men helt underbart på konsoll, skön stämning och perfekt för den inbitne SW fan:en.

/Ragnar

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

Heavenly sword var bra gillade storyn, fast mitt favoritspel(till ps3) är Everybody's golf world tour. Det är så skönt att bara slappspela alldeles lagom oseriöst spel.

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem

Ett spel som rockar är Everybody golf.Kanske inte så nytt men jävligt snyggt o roligt.Inte för avancerat heller

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid 4.

Ganska självklart men aja

Permalänk
Medlem

Jo, där hade man väldigt höga förväntningar, ändå kände jag att de överträffades. T ex värdet att spela om, har aldrig kört om ett spel tre gånger på kort tid...

MGS4 är bara ett måste om man har PS3, och har man inte PS3 än, så kan jag lova att MGS4 enbart rättfärdigar ett inköp...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid 4, köpte mig ett PS3 för detta spelet och det va värt varenda 50 öring.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Battlefield: Bad Company

Detta spelet levde upp/lever än upp till det jag förvänta mig

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Kanske ska testa detta MGS4, har haft det sen releasen...^^

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid 4 är nog det enda spelet på väldigt länge jag tycker har nått förväntningarna och till och med gått över dom

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Uncharted och Metal Gear Solid 4

Permalänk

Tycker denna tråd är grymt bra! Speciellt för dem som ska köpa en PS3.
Är själv lite inne på ett golfspel och Everybody’s Golf känns lagom seriöst
Kul att folk rekommenderar det. Har även tänkt på LEGO SW.

Assasins Creed? Är det schysst, kommer ju som platinumspel. Även Virtua Tennis 3, funderar kring detta med.

Men se till att den här tråden inte dör, jag vill veta vilka spel man ska hålla ögonen på.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Assasins Creed är kul i början, men sen blir det mer repetivt.

Införskaffar mig en ps3 i helgen, ska komma med en liten recension här då

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk

GTA4, även om jag har synpunkter på spelet så levde det både upp till förväntningarna i stort (vissa besvikelser fanns) och är lätt värt varenda krona sett till speltid och spelglädje.

Permalänk

Mhm, har tänkt på GTA IV, men eftersom så många vänner har det så är det inte så svårt att låna

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

MGS4, Uncharted!

Förväntade mig mer av GTA4.
Trodde man skulle få flyga plan och vara i ett mer öppet landskap.
Men NEJ! säger Rockstar och tänker att de ska göra fem till GTA4-spel där man stegvis öppnar upp för mer möjligheter.

Visa signatur

Nvidia 7800 GT, AMD64 3500+, 1024MB RAM.

Permalänk
Medlem

COD 4. Helt sinnessjukt bra till PS3.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

dougremer: Låna Assassin's Creed om du kan istället. Ett av de mest enformiga spel jag har spelat och va bara kul stundvis, inget spel man vill spela om heller då man måste se om alla skittråkiga filmer (där dom pratar om uppdraget) varje gång man laddar en sparning. Vet inte vad det kostar idag men inte värt en krona över 200kr.

Nu skulle man dock tipsa om bra spel här men Folklore är också ett spel som snabbt blir enformigt. :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Gta 4 diggade jag hårt. Överträffade klart mina förväntningar eftersom jag inte gillat något av spelen efter Vice City.

Gran Turismo 4 Prologue känns väldigt prisvärt också, även om det bara är som ett demo. Fler bilar än de flesta "fulla" bilspel och grym körkänsla med en bra ratt! Längtar efter fullversionen eller alternativt en patch som gör att bilarna tar skada när man smäller ihop. Förväntade mig inte så mycket eftersom alla bara kallade det för en dyr betatestning. Mycket bra spel iallafall.

Permalänk
Medlem

COD 4, i mina ögon det mest underhållande spelet jag spelat sen jag nötte Diablo II, och det var inte igår direkt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
dougremer: Låna Assassin's Creed om du kan istället. Ett av de mest enformiga spel jag har spelat och va bara kul stundvis, inget spel man vill spela om heller då man måste se om alla skittråkiga filmer (där dom pratar om uppdraget) varje gång man laddar en sparning. Vet inte vad det kostar idag men inte värt en krona över 200kr.

Nu skulle man dock tipsa om bra spel här men Folklore är också ett spel som snabbt blir enformigt. :/

Tråkigt att höra, ja det ligger på 249 kr på webhallen nu. Är som en film ^^
Får se vad det blir, har precis kommit hem med PS3:an, ska förbi webhallen och köpa en kontroll. Någon som har tips på spel man kan köra multi på?

Tänkte köpa Virtua Tennis, men det var slut. Soul Calibur IV kanske?
Blir öl och PS3 ikväll!!

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Bytte till mig Skate här om dan och det slår alla tidigare skateboard spel jag tidigare spelat.. tänker främst på Tony hawk spelen.

Grymt härliga kontroller då man gör alla tricks genom analoga spaken istället för knapparna

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Heavenly Sword, MGS4 och Uncharted. Sen om jag får gissa så kommer LBP och Killzone 2 ge samma intryck.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Wipeout HD. Känslan när skeppet gav gas första gången ryckte man till. (Hade högt ljud på) I det ögonblicket kände man att valutan för pengarna hade infriats. Har man PS3, så ska man ha detta spel, det mest värda av allt jag köpt på PSN.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Köpte Ratchet & Clank från play.com främst för att det var billigt 20€. Hade inga direkt förväntningar främst då det kanske inte direkt är min genre, helt kul spel dock.

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk

Ratchet alltså. Kanske man ska prova.

Wipeout HD har jag också kollat på, men antar att jag fått se noobfilmer eller något, för fartkänslan var jag lite besviken över. Kan man köra splitscreen?

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Mega Man 9, helt klart bästa PSN spelet som har kommit hittils!

dougremer: Absolut inget fel på fartkänslan i wipeout Ja man kan köra splitscreen, lodrätt eller vågrätt.

Permalänk
Medlem

Wipeout HD överaskade mig väldigt possitivt. Exakt samma känsla och bra styrning som dom äldre Wipeout till PS1.

Underbart spel! Dessutom är det mycket speltid. Många race att köra

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid 4 såklart

Dock så hade jag inga förväntningar på Wipeout HD eller Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction. Men dom 2 spelen slår ju allt, speciellt Ratchet

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Jag har inga förväntnigar på något. Provade dock demot till Resistance: FOM.
Var inget för mig tror jag

Visa signatur

Live now! Die later!