Problem med extern skärm, Asus EEE 701

Permalänk

Problem med extern skärm, Asus EEE 701

Hej,

Jag har varit ute efter hjälp med det här problemet på forum.eeeuser.com, men då det här med all sannolikhet rör sig om ett problem, antingen i min maskin, eller i de svenska maskinerna, så tänker jag mig att det finns en poäng att vända mig till sweclockers vittra besökare

Problemet är egentligen ganska enkelt: När jag kopplar en extern skärm till min EEE 701 4G och vill använda endast extern skärm så går det (1) inte att välja upplösning, (2) den väljer 800x600 åt mig, oavsett skärm.

Dialogrutan medger via radioknappar automatiskt eller manuellt val av upplösning, men försöker jag välja att få välja manuellt så händer inget mer än att radioknappen blir vald utan att radioknappen för automatiskt val av-väljs. Drop down-listan med upplösningar förblir inaktiv.

Det är på grund av detta som jag tänker mig att det kan vara ett enkelt problem med översättningen. Samtidigt, borde den inte välja rätt upplösning automatiskt då?

Är det någon annan som har en svensk 701:a som har samma problem? Någon som har en lösning på det? Vore väldigt tacksam för hjälp här!

Med vänliga hälsningar