Billigaste laptopen? Acer AS4315-051G08Mi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Bränner du ut Recoveryn på skivor får du med allt som finns, dvs även Acers egna program etc. Så om du vill ha en ren installation av windows så ska du helst använda en annan som inte innehåller dessa program från start.

Just de. Har faktiskt lagt in Win Xp nu och schize viken skillnad! Nu gäller det bara att hitta alla drivrutiner men allt finns på acer.com va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidalex
Just de. Har faktiskt lagt in Win Xp nu och schize viken skillnad! Nu gäller det bara att hitta alla drivrutiner men allt finns på acer.com va?

Drivrutinerna ska finnas här:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_4315.html

Permalänk
Citat:

Drivrutinerna ska finnas här:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_4315.html

Tack!

Permalänk
Medlem

Ni som har lagt in nya prollar som tex. T7100 och högre vad kan ni lira för spel? eller är det grafikkortet som begränsar mycket?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Ni som har lagt in nya prollar som tex. T7100 och högre vad kan ni lira för spel? eller är det grafikkortet som begränsar mycket?

Har inte testat särskilt mkt men skulle inte tro att ett byte av processor skulle göra någon skillnad i spel-prestanda när graffet begränsar så mkt. Skulle väl vara i något spel som är extremt cpu beroende, kan dock inte komma på något på rak arm.

De spelen som jag kört är aoe2 och wc3 vilka båda fungerade bra innan bytet av processor och fungerar likadant nu. (är möjligt att laddningstider i wc3 är bättre nu inte tänkt så mkt på det, aoe2 är så gammalt och kräver så lite att det i princip kvittar vad man har för hårdvara. Lirade det på en p1 133Mhz en gång i tiden.)

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Är det nån mer än jag som fått problem med att gå in i viloläge efter att ha installerat en ren Vista (+SP1)?

Tar upp emot en 10 minuter innan den går in i viloläge, innan gick det på kanske 30sek-1min för den att spara ner allt.

Permalänk
Medlem

Thompson okey gött å veta, Då räcker min T5450 bra tack för ditt svar...

Har dock stött på ett konstigt problem.

Köpte 2 st 2024 gig minnen (Corsair Value Select SO-DIMM DDR2 PC5300/667MHz CL5 2GB) och när jag sätter in dom och ska köra igång så kommer jag bara till windows och sen fryser sig hela windows och det blir massa konstiga rutor mitt på skärmen. Har testat att switcha på minnena men det blir samma sak. Men när jag sätter in orginal minnet och en 2024 sticka så funkar det endast om jag sätter 512 minnet i slot 1 och 2024 minnet i slot 2 sätter jag dom tvärtom blir det samma sak som när jag satte in båda 2024 minnena

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem

Vad kör ni för gfx drivisar till denna Acern? Orginal eller nyare?

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

finns att hämta - vart?

Permalänk
Medlem

Deras hemsida kanske? kolla första sidan..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Acer uppdaterar ju inte allting då nyare versioner kommer direkt, därav min fråga.

Permalänk
Medlem

Gå till tillverkarens sida tex. intel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har mitt batteri slutat att ta laddning. Någon som vet vad acer har för rutiner? Skickar man det först och får nytt eller skickar man hela datorn? behöver veta asap om jag ska ta med den till jobbet eller ej.

/R

Permalänk

Vet inte om någon nämnt det här redan men när jag bytte plats på antennen, från ena "kontakten" till den andra så blev det mycket bättre mottagningsförhållanden (fick in fler routrar)

Permalänk
Medlem

Det var något nytt! Hur mycket skillnad blev det? Signalstyrka på din ap före och efter?

Permalänk

Ptja det är såpass att jag får in ett antal routrar... Innan fick jag inte in något. Har inget eget (internet) nämligen så det är en klar förbättring på alla sätt!

Permalänk
Medlem

Detta måste undersökas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaffish
Detta måste undersökas!

Har du undersökt det?

Blir det förbättring? Och om det blir det, vilken kontakt ska man flytta var?

Permalänk
Medlem

Kan säga, om nån vill veta, att RA2 flyter på riktigt bra, NFS hot pursuit 2 går rätt ok om man ställer ner grafiken.

Onödig fakta ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan säga, om nån vill veta, att RA2 flyter på riktigt bra, NFS hot pursuit 2 går rätt ok om man ställer ner grafiken.

Onödig fakta ;P

word kör ra2 varje dag med polarna hackar ingenting.

Kan även säga att GTA:SA funkar bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
word kör ra2 varje dag med polarna hackar ingenting.

Kan även säga att GTA:SA funkar bra.

Är sugen på NFSU alt NFSU2, nån som provat?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med acer booten det tar ca 30sekunder innan Windows booten kommer igång så jag ringde acer och dom sa att jag skulle skicka in den och få tillbaka den om ca 3 veckor, vet inte om jag kan vara utan den så länge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lixz
Är det bara jag som har problem med acer booten det tar ca 30sekunder innan Windows booten kommer igång så jag ringde acer och dom sa att jag skulle skicka in den och få tillbaka den om ca 3 veckor, vet inte om jag kan vara utan den så länge

hm, testa att lägga in nyaste bios om du inte redan har gjort det..

Testa att köra med ett minne om du har 2 st eller switcha platserna och kolla om det blir bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan säga att NFSU på lägsta inställningarna funkar ok, men ingen höjdare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lixz

Har du provat formatera?
Har datorn alltid varit så?

Permalänk
Medlem

Blir galen..

Är det bara jag som inte hittar alla Acer e(programnamn) programmen till XP? Finns ju förhelskotta bara till vista?
Acer eNetmanagement
Acer eSettings etc? Blir skogsgalen snart..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaffish
Blir galen..

Är det bara jag som inte hittar alla Acer e(programnamn) programmen till XP? Finns ju förhelskotta bara till vista?
Acer eNetmanagement
Acer eSettings etc? Blir skogsgalen snart..

Tror bara det e du.. har du kollat på första sidan? finns en länk där med alla programmen till xp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Även med den länken så är alla program under Empowering Technology programmen till SP1, dvs Vista. Samma för dig?

Permalänk
Medlem

Haft denna dator i flera månader nu (med 3GB ram) och kan bara säga att den väldigt bra som surf/tv/film -dator, i Vista SP1.

Trodde att celeron 1.73 Ghz skulle vara dålig men den verkar va tillräckligt pigg för det datorn är avsedd för. Och den blir aldrig speciellt varm. Fläkten går men väldigt lite.

Tangentbordet är skönare än det på en Macbook Pro, min andra laptop. Märker inga stora skillnader i hastighet när man surfar och sysslar med ordbehandling mm.

Tre dåliga saker är: skärmen är inte bra på kontrast, det märks vid mörka filmklipp (Går att tweaka något med MPC och filter). Wlan-knappen på tangenbordet sitter för nära händerna, fast man lär sig undvika den med tiden. Batteritiden är inte bra, 1.5-2h max vid användade.

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat Empowering Technology programmen till XP?