SweClockers drop!

SP3 - Säker för nedladdning?

Permalänk
Medlem

SP3 - Säker för nedladdning?

Tjenare.

När SP3 hade kommit ut var de prat om att folk fick blåskärmar och att det hade krånglat efter att de installerat SP3 på sitt XP.

Min fråga är då, är det säkert att ladda hem och installera SP3?

Har en del vädefulla saker och ting på datorn som jag hämskt gärna inte skulle vilja bli av med..

Permalänk
Medlem

G'dagens,

Jag kör SP3 och har inga problem, har visserligen bara kört det i cirka en vecka ännu, så jag är kanske inte den bästa personen att svara. Då har jag använt min dator flitigt i spelande och programmerande under den veckan utan problem så det verkar okay, men är du osäker så är det väl bara vänta lite.

Permalänk
Medlem

Har kört SP3 sedan den kom och har fungerat utmärkt.
Dock så rekommenderar jag dig och installera om XP och uppdatera till SP3 först för att undvika ev. problem.
Gör alltid det själv när det kommer ett nytt Service pack för att vara på den säkra sidan.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Har kört SP3 sedan den kom och har fungerat utmärkt.
Dock så rekommenderar jag dig och installera om XP och uppdatera till SP3 först för att undvika ev. problem.
Gör alltid det själv när det kommer ett nytt Service pack för att vara på den säkra sidan.

Tänkte också detta, med olyckligt nog har jag tappat bort min cd-skiva, har dock kvar cdkeyn.

Jag väntar nog med detta, mitt funkar ju hyffsat nu endå. Kommer väl en dag så man bör uppdatera, då har man nog lite mer info också..

Permalänk
Medlem

Gjorde en fresh install av XP häromdagen.. sp3 direkt efter, via windows update. Sen när jag skulle dra in ett 16 bitars program gick det inte?

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Kör SP3 på min bärbara fungerar felfritt

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-Frag
Gjorde en fresh install av XP häromdagen.. sp3 direkt efter, via windows update. Sen när jag skulle dra in ett 16 bitars program gick det inte?

Vad var det för prog? Funkade det innan med SP2?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Yes.. Microsoft Image Composer 1.5 .. från 1998 tror jag

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Körde install dag 1 då det kom på alla 3 burkar.
Inga problem alls

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Men vad tycker ni? Går det segare med SP3 eller?
Ryktet var ju att det skulle bli snabbare med SP3, men många upplevde helt tvärtom!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Hur många här kör med en AMD prolle och har problem??

Visa signatur

SYS: >>BIG RIG>>AMD Sempron 2800+, 1024MB ASUS K8N-VM integrerat Nforce 6100 Soundblaster Live 5.1 >>LAPTOP1>> AMD Athlon 64 X2 Mobile TK-57 2048 DDR2 Radeon X1200 >>LAPTOP2>> Intel P 166 MMX 32 MB ram 2,1 GB HDD

Permalänk

Jag har AMD och det verkar funka fint!

Det enda skumma när jag installerade SP3 var att jag var tvungen att installera om MSN live messenger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

var tvungen att installera om efter att jag updaterade till sp3..

fick oändliga omstarter:(

vågar inte riktigt upgradera nu orkar verkligen inte formatera om igen

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk

Så service pack 3 funkar inte så bra alltså tycker ni?

Visa signatur

Permalänk

Funkar finemang här.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Inaktiv

Re: SP3 - Säker för nedladdning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrup
Har en del vädefulla saker och ting på datorn som jag hämskt gärna inte skulle vilja bli av med..

Dags att ta backup då kanske?
Hårddisk-ras kan komma när som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-Frag

testat kopabilitets läget?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Funkar perfekt på en polares dator, skulle formatera hans dator så vi installerade hans XP med SP3 integrerad som jag hade utfört i förhand samt integrerade drivrutiner.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Blir datorn snabbare med SP3? Stabilare?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Ser faktiskt ingen större skillnad, men min burk är lika stabil som innan, dvs inte en blåskärm

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Jag har AMD och det verkar funka fint!

Det enda skumma när jag installerade SP3 var att jag var tvungen att installera om MSN live messenger.

Vad var det för problem som dök upp för dig när du skulle köra MSN live messenger efter att ha installerat SP3?

Jag har haft SP1 installerat innan men var tvungen att installera SP3 för att kunna installera MSN live messenger. När jag nu försöker installera msn får jag felkod 0x80070057 med förklaringen att det är fel på någon parameter.