SweClockers drop!

WLM kopplar ifrån I VISTA

Permalänk
Medlem

WLM kopplar ifrån I VISTA

URSÄKTA OM DET FINNS EN LIKNANDE TRÅD!!
LÄNKA TILL I DEN HÄR TRÅDEN TACK!

Ja lite som det står i rubriken är det jag vill beskriva mitt problem. Hade i början av veckan en Acer Aspire 3003LC den i sign. Men den hade börjat dumma sig så jag har nu skaffat en ny och fick Vista med på köpet, inget dåligt med det gillar faktiskt vista.

Men nu till mitt problem när jag sitter och laddar ner Linuxdistar "Ska testa olika distar och bestämma mig för vilken jag vill ha" så använder jag uTorrent och när jag låter uTorrent använda all tillgänglig nätverkskraft så dör WLM(Windows Live Messenger) ca 2 minuter efter att uTorrent nått max hastighet alltså ca 800kbps. har även testat at speca hur mycker av nätverksresurserna det ska få använda men det är fortfarande samma problem!

Datorn jag har ÄR en Toshiba Satellite L300D-119

AMD Athlon TL-57 64 X2
2 GB ram
Inbyggt trådlöst nätverkskort.

En Zyxel P-320W är Routern.

Vad kan vara felet?
Är väl inte helt novis vid min spis men nu har jag kört fast!

Visa signatur

SYS: >>BIG RIG>>AMD Sempron 2800+, 1024MB ASUS K8N-VM integrerat Nforce 6100 Soundblaster Live 5.1 >>LAPTOP1>> AMD Athlon 64 X2 Mobile TK-57 2048 DDR2 Radeon X1200 >>LAPTOP2>> Intel P 166 MMX 32 MB ram 2,1 GB HDD

Permalänk
Medlem

Torrents klämmer skiten ur dom små pluttiga nätverkskorten och en sådan där router. Det är att be om kommunikationsproblem i program (man märker inte att det krånglar i torrents eller paket skickas om etc) när du maxar linan. Du har bergis flera hunda sessioner samtidigt och det käkar bufferts. Tricket ligger i att trimma in en lagom nivå med färre antal anslutningar och manuellt inlagd upstream (brukar vara här det klämmer, returtraffiken är rätt grym med torrents och det är inte symmetriska anslutningar man har, för det mesta).

/G