Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

2 Operativsystem

Tjena.
Formaterade en kompis dator idag.
Först så gick allting bra. Men sen så såg jag att alla program och sånt va kvar på C:
Då formaterade jag igen och tydligen så installerar WINDOWS på E: som är den andra hårddisken.
Hur gör jag för att få bort båda operativsystemen och installera XP igen?
Och då menar jag att installera på C:

Tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

Dra ur strömmen till alla HDs utom den du vill installera XP på.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Dra ur strömmen till alla HDs utom den du vill installera XP på.

Skulle säkert funka fint..
Men tyvärr så är det bara 1 320GB som jag har partionerat.
Men tack ändå

Permalänk
Hedersmedlem

Re: 2 Operativsystem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4tten
...
Då formaterade jag igen och tydligen så installerar WINDOWS på E: som är den andra hårddisken.
...

Som man frågar, får man svar.

Kopiera över datan du eventuellt behöver till en annan disk. Radera BÅDA partitionerna (c och e) i installationsprogrammet och skapa en enda, ny partition av den storlek du vill ha. Efter Windows är installerat kan du partitionerna det ev överblivna utrymmet inifrån Windows.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Re: Re: 2 Operativsystem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Som man frågar, får man svar.

Kopiera över datan du eventuellt behöver till en annan disk. Radera BÅDA partitionerna (c och e) i installationsprogrammet och skapa en enda, ny partition av den storlek du vill ha. Efter Windows är installerat kan du partitionerna det ev överblivna utrymmet inifrån Windows.

Nice.
Så jag gör det där precis som vanligt när jag formaterar?
Är lite seg just nu. Har inte alla hästar i stallet pga jag har varit sömnlös ett par dagar

Permalänk
Hedersmedlem

Partition är en sak, det gör du först (tar bort eller skapar, du ser när du startar installationen). Därefter kommer XP fråga om formattering innan det börjar installera.

Försök sov lite först bara.

Visa signatur