Permalänk
Medlem

Vad för skillnad i pris

Hej på er, är det någon som har räknat på hur stor skillnad det är på att köpa en färdig dator eller sätta ihop en själv.

Mvh Micke

Permalänk
Medlem

Jag gissar på 1500-3000. Sen beror det på om det är Dell/HP/Acer osv. eller själva butikens eget plock.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

byggde nyss ihop ett paket för 5800 kr men då saknas Trådlöst tangentbord och optisk mus, TV-kort analogt och DVB-T, Wlan 802.11n, fjärrkontroll, USB 2.0, Firewire, minneskortläsare 15-i-1 och DVD+-RW brännare.

och det gämnförde jag med en dator på onoff som kosta ca 9000 kr tog likadana komponenter + det man bygger själv kanske är mer eller mindre kvalitets saker

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
byggde nyss ihop ett paket för 5800 kr men då saknas Trådlöst tangentbord och optisk mus, TV-kort analogt och DVB-T, Wlan 802.11n, fjärrkontroll, USB 2.0, Firewire, minneskortläsare 15-i-1 och DVD+-RW brännare.

och det gämnförde jag med en dator på onoff som kosta ca 9000 kr tog likadana komponenter + det man bygger själv kanske är mer eller mindre kvalitets saker

Det ingår ju oftast ett OS och andra programvaror i datorerna som man köper på OnOff och sådana butiker.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Det ingår ju oftast ett OS och andra programvaror i datorerna som man köper på OnOff och sådana butiker.

japp det ingick någon vista version . glömde skriva det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Brukar ligga på lite över 1000 kr, såvida du inte köper en märkesdator.