Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

WoW trojan.

Tjena.
Går in på datan efter en god natts sömn och ser att WoW är uppe, samt att det står "disconnected from server". Kan hända att jag bara loggade ut från karaktären och gick, och glömde "exit game", men är inte helt säker. När jag stänger ner WoW får jag ett meddelande att datan hade hittat ett virus vid namn
"TrojanWoWstealer" eller något liknande. Dum som jag är så trycker jag att man ska rensa bort viruset och antecknar inte namnet på trojanen eller något... Viruset kan sen inte tas bort pga att det böt namn. Genomsöker sen hårddiskar, gör snabb spionprogramsgenomsökning, gör en fullständig datorkontroll med mitt F-secure Internet Security 2008, och den hittar ingenting.
Nu när jag ska starta WoW står det "The Blizzard Launcher must be in the same folder as World of Warcraft". Har det något att göra med Trojanen? Hur kan jag göra för att kunna spela säker igen?
Är väldigt okunnig när det kommer till sånt hära, så hjääälp ;D

Permalänk
Medlem

Lägger Blizzard Launcher i World of Warcraft mappen, ev. Använder Repair verktyget i wow mappen.

Permalänk
Medlem

eller så är det format C:\ som gäller, om du inte gillar att folk snor ditt wowacc dvs

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem

Börja med att byta lösen på ditt wow konto.
Sen kan du köra repair verktyget som finns i wow mappen.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.