Glömde köpa med kylpasta. Måste man ha det?

Permalänk
Medlem

Glömde köpa med kylpasta. Måste man ha det?

Hejsan, jag fick precis hem min nya dator som jag ska försöka att bygga ihop själv (ja, det är första gången ).

När jag öppnade mitt paket, märkte jag till mitt stora förtret att jag glömt beställa kylpasta! Nu till min fråga då, måste man ha kylpastan? Gör det stor skillnad?

Processorn är en E8400.

Tacksamt för snabbt svar!

/SnigelMF

Permalänk
Medlem

Re: Glömde köpa med kylpasta. Måste man ha det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnigelMF
Hejsan, jag fick precis hem min nya dator som jag ska försöka att bygga ihop själv (ja, det är första gången ).

När jag öppnade mitt paket, märkte jag till mitt stora förtret att jag glömt beställa kylpasta! Nu till min fråga då, måste man ha kylpastan? Gör det stor skillnad?

Processorn är en E8400.

Tacksamt för snabbt svar!

/SnigelMF

de sitter kylpasta på originalkylaren så va lugn

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Refererar till Swec:s test utav kylpastor 2007: http://sweclockers.com/recension/5989-kylpastor_2007

Kylpasta gör STOR skillnad.

Men som sagt, kylpasta sitter på orginalkylaren, har du däremot köpt en annan kylare... :/

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
Refererar till Swec:s test utav kylpastor 2007: http://sweclockers.com/recension/5989-kylpastor_2007

Men som sagt, kylpasta sitter på orginalkylaren, har du däremot köpt en annan kylare... :/

.. så får du med kylpasta i en tub/plastficka i det paketet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
.. så får du med kylpasta i en tub/plastficka i det paketet.

Brukar ju inte vara den bästa, fast om man inte ska sitta och überklocka så spelar det iofs inte så stor skillnad.

Sen att jag glömde bort det är en annan sak ^^

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
Brukar ju inte vara den bästa, fast om man inte ska sitta och überklocka så spelar det iofs inte så stor skillnad.

Sen att jag glömde bort det är en annan sak ^^

Har du läst sweclockers test på kylpastor? Där framgick i alla fall att ni är ett gäng riktiga prylbögar när ni snackar om kylpastor hit och dit. Skiljde cirka 1-3 grader mellan den "asdåliga cp-kassa skitpastan" och den "übergrymma elit-pastan värdig ett proffs". Så spela roll!

Permalänk
Medlem

Kylpasta är ju A & O i en swecs skafferi, fy skäms pojkar

Personligen så kör jag aldrig med det kletet som följer med, oavsett om jag kör med bulkkylare lr något avancerat, men det är jag det

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/arcti...

Det e billigt!! Går knappt åt något alls.

En tub arctic sliver varar länge, o då har jag pillat mycket med mina cpuer + andras, vi snackar upp mot 15-20 ggr