Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonkeNN^
Här kommer en fin höstbild, dock från förra året, ville bara visa.
http://i36.tinypic.com/2wrhy8m.jpg

Oj, hösten kom tidigt till dig i år Nädå, men vi kan väl försöka hålla oss till ämnet? No hard feelings! Hatar att vara tjattant, men det kommer ju snart en hösttråd antar jag, eftersom det snart är höst =/

Förövrigt jättesnygg bild, härliga färger!

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Medlem

Här kommer några bilder jag tog i föräldrarnas trädgård. Tagna med Sony A200 + kitobjektiv.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ett djur

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Hedersmedlem

kik: fin bild, men löjligt låg kontast :/ En s-kurva i photoshop kommer göra under ...

En bild också:

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
kik: fin bild, men löjligt låg kontast :/ En s-kurva i photoshop kommer göra under ...

Tackar, blev helt okej efter lite pill.

Edit: En till http://www.onionen.se/pub/kik/IMG_0209-4.jpg

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

Tar och slänger in en bild ifrån dagens promenad innan det var dags för hockeyfotografering.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonkeNN^
Här kommer en fin höstbild, dock från förra året, ville bara visa.
http://i36.tinypic.com/2wrhy8m.jpg

Torö?

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av granden
Tar och slänger in en bild ifrån dagens promenad innan det var dags för hockeyfotografering.
http://farm4.static.flickr.com/3240/2785201990_c49d8b7a9e_o.j...

Väldigt fin och intressant bild granden!

Visa signatur

Nikon D40x; 18-55 mm Nikkor; 55-200 mm Nikkor
Macbook; 2 GHz Core 2 Duo, Mac OS X Leopard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av granden
http://farm4.static.flickr.com/3240/2785201990_c49d8b7a9e_o.jpg

Visa bilder från hockeyn

Permalänk
Medlem

Var ut på en nattlig fotorunda, lekte lite med långa slutartider och panoramabilder.
Insåg att min sensor är jävligt skitig vid F8 och mindre :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz
Var ut på en nattlig fotorunda, lekte lite med långa slutartider och panoramabilder.
Insåg att min sensor är jävligt skitig vid F8 och mindre :S

Gillar de 2 sista, något mystisk i dom som tilltalar mig..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

None

Permalänk
Medlem

/delete

Visa signatur

D80 | 18-50/2.8 | 30/1.4 | flickr

Permalänk
Medlem

Var å fota balla bilar på Lissma i vekan.

Resten av bilderna hittar ni på min websida.

Visa signatur

Foto: Nikon D90, 50 1.8 & 55-200 4-5,6 samt velbon stativ.

Permalänk
Medlem

På äventyr i övergivna lador

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt fina bilder, härligt ljus på dem!

Från idag:

Permalänk
Medlem

Ögonen i bild 1 känns överskärpta och gör dem jobbiga att titta på... Sen känns huden fläckvis konstig på något sätt... har du försökt retuschera något?

Bild 2 är fin, hade dock varit nice med lite kortare skärpedjup så de objekten i bakgrunden inte snor så mycket uppmärksamhet.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Ska man va lite petig har du klippt benen fel, det "korrekta" sättet är ju antigen att klippa vid midjan eller inte alls. Annars gillar jag bilderna.

Permalänk
Medlem

ficklampa> Artefakterna kring ögonen kommer mest från flickrs nedskalning av bilden, ej flickrskalad bild finns här. Och bilden är lite femminutersrestuschad, mest pga att naken blixt ger väldigt hårda reflektioner i ansiktet. Och bilden är tagen med f/1.4 så jag gjorde mitt bästa för att tona ned bakgrunden

Thex> Tumregler inom foto har jag inte mycket för. I det här fallet skulle det kunna vara en annons för jackan, och då känns det avigt att antingen klippa den mitt i eller ha med skor som stjäl uppmärksamheten. Men kritik är alltid uppskattat, även om man inte alltid håller med!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steelth
Thex> Tumregler inom foto har jag inte mycket för. I det här fallet skulle det kunna vara en annons för jackan, och då känns det avigt att antingen klippa den mitt i eller ha med skor som stjäl uppmärksamheten. Men kritik är alltid uppskattat, även om man inte alltid håller med!

Fantastiskt fina porträtt, håller med dig ang. klippningen. Hur har du gjort med ljuset?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag, en sista sommarbild innan övningsuppehållet tog slut och tåget tillbaka till lumpen lämnade perrongen.

K10D + Manuell Sigma 24mm f/2.8 Macro

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk
Permalänk
Medlem

2 bra svartvita, men den första var extra fin! Den kan man ha som tavla!

Visa signatur

Nikon D40x; 18-55 mm Nikkor; 55-200 mm Nikkor
Macbook; 2 GHz Core 2 Duo, Mac OS X Leopard

Permalänk
Medlem

Gillar den första mycket! Stör mig bara på att den är lite sned?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Hedersmedlem

radaradam, detta är sommartråden, fryser ju när jag ser dina bilder

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steelth
ficklampa> Artefakterna kring ögonen kommer mest från flickrs nedskalning av bilden, ej flickrskalad bild finns här. Och bilden är lite femminutersrestuschad, mest pga att naken blixt ger väldigt hårda reflektioner i ansiktet. Och bilden är tagen med f/1.4 så jag gjorde mitt bästa för att tona ned bakgrunden

Hm, tyckte inte det var så stor skillnad, var rätt kraftig efterskärpning på hennes ögon... Jag gillade det inte, men retuscheringen såg lite bättre ut på den okomprimerade.

Fina kompositioner dock.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

Humm, kan hända att den lutar lite, har rätat den efter lyktstolparna. Men det var ju fail då det inte finns några raka sådanna här i Vadstena :).

Permalänk
Medlem

skulle fota lite Polo Open på Gärdet i Stockholm idag, men det blev mest person foto å annat

Resten av bilderna finns som vanligt på min web

Visa signatur

Foto: Nikon D90, 50 1.8 & 55-200 4-5,6 samt velbon stativ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Fantastiskt fina porträtt, håller med dig ang. klippningen. Hur har du gjort med ljuset?

Tack! Jag hade en naken Vivitar 285HV-blixt liggandes på en vedtrave till vänster som jag utlöste med radiosändare.

Det är kul det där med tumregler (nu vet jag visserligen inte om Thex reagerade på beskärningen utifrån tumregeln eller om han bara störde sig på det, så det är ingen kritik mot just Thex utan bara rent allmänt). Det roligaste jag läst var i en tråd om något objektiv där någon påläst uttalade sig i stil med "höh, det objektivet kan man ju inte ta porträttbilder med, porträttbilder tas ju med 85-100mm (FF) och bländare mellan 5 och 8".

Jo tjena, vad svarar man på det? "Ja precis, testade att ta porträtt med bländare 2.8 en gång, gick inte att se vem bilden föreställde!".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Hm, tyckte inte det var så stor skillnad, var rätt kraftig efterskärpning på hennes ögon... Jag gillade det inte, men retuscheringen såg lite bättre ut på den okomprimerade.

Fina kompositioner dock.

På min skärm är det som natt och dag! Men så tycker ju alla olika också. Jättebra med kritik hursomhelst, tack!

Visa signatur